Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"I am going to establish a new record for swimming."

Překlad:Já stanovím nový rekord v plavání.

před 2 roky

7 komentářů


gaston68cz

"Vytvořím nový rekord v plavání" by mělo být uznáno (hlášeno).

Navíc mám problém s tím překladem "stanovím", přišlo mě to spíš jako že rozhodnu o nové hodnotě rekordu od stolu úřední cestou. Díval jsem se i na http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=stanovit jesli mi něco neuniká a ani tam jsem nenašel význam který bych si troufl použít v překladu této anglické věty. Prosím podívejte se na to.

před 2 roky

widle
widle

Vytvořit je sice spíš create, ale hodí se to sem, tak jsem to přidala.

Význam slova "stanovit" je možná diskutabilní, ale tenhle obrat (stanovit rekord) se používá.

před 2 roky

gaston68cz

Podle Googlu se opravdu používá, ale přesto je to špatně. Trochu jsem zavzpomínal a zapátral, protože vím že se něco podobného používalo i v dobách kdy se spisovná čeština skutečně vyžadovala, a vybavilo se mi sloveso "ustavit", kde i podle ÚJČ je význam "vytvořit, založit, sestavit" (domnívám se že "ustavit" je odvozeno od "stavět") a má to tedy smysl. Ale zřejmě se mnohem častěji stanovuje (jmenuje, nařizuje) než ustavuje (zakládá, vytváří) a tak si lidé slovo které neznali (ustavit) přeložili do toho co znali (ustanovit, stanovit) a začali to tak používat. Ale správně to není.

Škoda že ngram neumí češtinu, zajímalo by mne kdy se tenhle nesmysl začal používat.

Dodatek: dodatečně jsem ještě našel články na dané téma http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5415 a http://casopis.vesmir.cz/clanek/ustavit-a-ustanovit

před 2 roky

kristapele
kristapele

myslím si, že by se tak diskutabilní slova v překladu používat neměla - k čemu je to dobré

před 9 měsíci

JFwVt

Opět fráze s kompletně předvolenou odpovědi. Jedna z mnoha. To moc nenaučí :(

před 8 měsíci

Jardap1

To už by bylo lepší uznat:" Zařídím nový rekord...

před 4 měsíci

123456789deset

Proc je spatne: Hodlam vytvorit...?

před 5 měsíci