1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich bin in meinem Haus."

"Ich bin in meinem Haus."

Çeviri:Ben benim evimdeyim.

March 5, 2016

15 Yorum


languagepaule

neden "evimin içindeyim" yanlış?


cimbom1905.

Ben evimin içindeyim kabul edilmeli raporladım


Merve396509

Paul hayır evim deyim


Mahoni35

evimdeyim yeterli.


ertmo

Ich bin im mein Haus da diyemez miyiz?


unutmaz

burada bildiğim kadarıyla mein kullanıldığı için dativ durumunda olduğu için kullanılışı meinem. mein olmasaydı in dem Haus yani evdeyim olurdu


oduman77

Almancada yer ve yön bildiren kelimeler vardır. İn: akkussativde içine dativde içinde anlamı verir. Mein, dein, sein..gibi mülkiyet sıfatıdır. Burada kişi evin içinDE olduğunu yani Türkçe olarak evDE okduğunu Dativ haliyle söyleyebilir. Veee das Haus dativi dem Haus. mein Haus dativ oluyor meinem Haus. Ben senin evindeyim: Ich bin in deinem Haus.


ertmo

cevabınız için çok teşekkür ederim


ertmo

Teşekkürler...


humetin

Ich bin Zuhause - Ich bin daheim. Ich bin nicht irgendwo, sonder in meinem eigenen Haus.


Ergn740638

Ben kendi evimdeyim. E yanlış dedi.


Halime172352

bu nasıl bir cümle?..biz bir nokta klave hatasını dahi kabul etmiyor ve dersden atiyor sistem???


Halime172352

Ben evimdeyim olmalı


Halime172352

saçma bir cümle


Halime172352

saçma bir cümle

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.