Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ich bin in meinem Haus."

Çeviri:Ben benim evimdeyim.

0
2 yıl önce

9 Yorum


languagepaule
languagepaule

neden "evimin içindeyim" yanlış?

4
Cevap ver2 yıl önce

Merve396509

Paul hayır evim deyim

2
Cevap ver1 yıl önce

Mahoni35

evimdeyim yeterli.

0
Cevap ver1 yıl önce

AlperAktar

Ich bin im mein Haus da diyemez miyiz?

0
Cevap ver1 yıl önce

unutmaz
unutmaz

burada bildiğim kadarıyla mein kullanıldığı için dativ durumunda olduğu için kullanılışı meinem. mein olmasaydı in dem Haus yani evdeyim olurdu

0
Cevap ver1 yıl önce

oduman77

Almancada yer ve yön bildiren kelimeler vardır. İn: akkussativde içine dativde içinde anlamı verir. Mein, dein, sein..gibi mülkiyet sıfatıdır. Burada kişi evin içinDE olduğunu yani Türkçe olarak evDE okduğunu Dativ haliyle söyleyebilir. Veee das Haus dativi dem Haus. mein Haus dativ oluyor meinem Haus. Ben senin evindeyim: Ich bin in deinem Haus.

1
Cevap ver111 ay önce

AlperAktar

cevabınız için çok teşekkür ederim

0
Cevap ver10 ay önce

AlperAktar

Teşekkürler...

0
Cevap ver10 ay önce

humetin

Ich bin Zuhause - Ich bin daheim. Ich bin nicht irgendwo, sonder in meinem eigenen Haus.

0
Cevap ver9 ay önce