"Ich bin in meinem Haus."

Çeviri:Ben benim evimdeyim.

March 5, 2016

9 Yorum


languagepaule

neden "evimin içindeyim" yanlış?

March 5, 2016

Merve396509

Paul hayır evim deyim

January 3, 2017

Mahoni35

evimdeyim yeterli.

February 13, 2017

ertmo

Ich bin im mein Haus da diyemez miyiz?

July 23, 2017

unutmaz

burada bildiğim kadarıyla mein kullanıldığı için dativ durumunda olduğu için kullanılışı meinem. mein olmasaydı in dem Haus yani evdeyim olurdu

July 23, 2017

oduman77

Almancada yer ve yön bildiren kelimeler vardır. İn: akkussativde içine dativde içinde anlamı verir. Mein, dein, sein..gibi mülkiyet sıfatıdır. Burada kişi evin içinDE olduğunu yani Türkçe olarak evDE okduğunu Dativ haliyle söyleyebilir. Veee das Haus dativi dem Haus. mein Haus dativ oluyor meinem Haus. Ben senin evindeyim: Ich bin in deinem Haus.

September 4, 2017

ertmo

cevabınız için çok teşekkür ederim

September 26, 2017

ertmo

Teşekkürler...

September 26, 2017

humetin

Ich bin Zuhause - Ich bin daheim. Ich bin nicht irgendwo, sonder in meinem eigenen Haus.

November 3, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.