1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We have the menu."

"We have the menu."

Çeviri:Menü bizde.

December 31, 2013

12 Yorum
Tartışma kilitli.


QmmeR

bizim menümüz var dedim kalbim kırıldı :(


EzgiZeynep

selcen yazısının bi kısmı : 1 “ismin –i hali” durumu. yani cümledeki nesnenin belirli bi nesne olması:

The men eat apples: Adamlar elma yer (Herhangi bir elma) The men eat the apples: Adamlar elmaları yer. The men eat the apple: Adamlar elmayı yer. (Belirli bir elma, karşımızdaki hangi elmadan bahsettiğimizin farkında) 2 Belirli, daha önceden bahsettiğimiz bir özne olması durumu:

My mother was sick yesterday. I called a doctor. The doctor arrived soon and gave her some medicine. (Burada bir önceki cümlede doktordan bahsettiğimiz için 3. cümledeki “doktor” belirli hale gelir, the kullanmak şarttır.) Should we buy some plates for Selcen? (Selcen için tabak alsak mı?) No, the girl has plates. (Hayır kızın –Selcen’in- tabakları var)

Where are the plates we bought yesterday? (Dün aldığımız tabaklar nerede?)

Selcen has the plates. (Tabaklar Selcen’de. Selcen’in tabakları var yanlış!)


Selcen_Ozturk

geçmiş olsun :) şurayı oku ve bir dahakine dikkatli ol http://www.duolingo.com/comment/1646458


aslan4789

Biz menüye sahibiz. ( Böyle olmuyormu anlamadım have has sahiplik bildirmiyor mu?)


Selcen_Ozturk

sizden önce yazilan aciklamalari okusaniz anlarsiniz halbuki. http://www.duolingo.com/comment/1646458

3 ..have/has the…” cümleleri

En çok kafa karıştıran cümleler bunlar, çünkü “the” girince araya Türkçedeki cümlenin yapısı tamamen değişiyor. Bunu da örnekle açıklamıştım daha önce:

  • Should we buy some plates for Selcen? (Selcen için tabak alsak mı?)
  • No, the girl has plates. (Hayır kızın –Selcen’in- tabakları var)

  • Where are the plates we bought yesterday? (Dün aldığımız tabaklar nerede?)

  • Selcen has the plates. (Tabaklar Selcen’de. Selcen’in tabakları var yanlış!)

aslan4789

açıklamalar gözükmedi , cevabınız için teşekkürler...


Meralvarol

Bizim bir menümüz var cevabının kelime kelime doru olduğuna inanıyorum


Selcen_Ozturk

yanlis bir seye inaniyorsunuz o zaman


avslh

Bu gune kadar yanlis biliyormusum.turkceye gore have ve has bulunma hal ekleri oluyor yani


Selcen_Ozturk

belirli bir nesneyle kullanılırlarsa


delikanlioglu

biz menüye sahibiz olmuyor mu yaa bazı şeyler saçma sanki


Selcen_Ozturk

olmuyor. sacma da degil. her zaman digerlerinin yazdiklarina göz atin önce

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.