Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Tabaklar kızda."

Çeviri:The girl has the plates.

4 yıl önce

5 Yorum
Tartışma kilitli.


LeOCMaN

Bunun gibi bir kaç cümle daha var. Bende tam anlayamadım.

Benim anladığım kadarıyla have/has ifadesi olduğunda cümle içindeki nesneye "the" belirteci eklenince sahiplik anlamı değilde nesnenin nerede olduğu anlamı ortaya çıkıyor gibi.

The girl has the plates - Tabaklar kızda

The girl has plates - Kızın tabakları var

Olarak çevrilmiş.

Bunun eğrisi/doğrusu açıklanırsa iyi olur.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Evet. Çünkü "kızın tabakları var" dersek herhangi bir tabaktan bahsediyor oluyoruz, bu yüzden bu cümlenin İngilizce versiyonu "The girl has plates" olur. Fakat "The girls has THE plates" olduğu zaman, yani "the" olduğu zaman, hangi tabaktan bahsettiğimiz belli, daha önce konuşulmuş bu tabaklar. İngilizce'de "the" nın olayı bu. Şimdi diyalog halinde örneklendirirsek:

  • Should we buy some plates for Julia? (Julia için tabak alsak mı?)
  • No, the girl has plates. (Hayır kızın -Julia'nın- tabakları var)

  • Where are the plates we bought yesterday? (Dün aldığımız tabaklar nerede?)

  • The girl has the plates. (Tabaklar kızda)
4 yıl önce

UberNova

Bu arada ben de minik bir şey eklemek istedim bu konuya istinaden, ingilizce bilgim temel düzeyde fakat bir yerde okumuştum(nerede okuduğumu şu an hatırlamıyorum malesef) ve bahsettiği şey eski ingilizcede "the" diye bir işaretçi kalıbın olmamasıydı, bunun yerine that kullanılıyor imiş... hakikaten the görünen yeri that olarak düşündüğünüzde cümleler anlamsal açıdan tam olarak oturuyor, en azından benim kafamda :)

4 yıl önce

LeOCMaN

Teşekkürler, şimdi netleşti.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

rica ederim. aslında becerilerin yanına böyle açıklamalar eklemek istiyoruz ama duolingo henüz buna izin vermiyor, pek yakında olacak sanırım.

4 yıl önce