"Hayır, onun fili kırmızı değil."

Çeviri:No, her elephant is not red.

4 yıl önce

18 Yorum
Tartışma kilitli.


kevenakliman

o dediğimizde neden him veya her ü kabul etmiyor? teşekkürler

4 yıl önce

OzgeIlkbahar123

He=O(Erkekler için) She=O(Bayanlar için) It=O(Hayvanlar ya da cansız varlıklar için)

Her=Onun Him=Onu/Ona

4 yıl önce

Strokeria

Him 1.tekil şahıs 2.tekil şahıs 3. tekil şahıs +eylem Örnek: Kill him! Him yerine his olacakti...

3 yıl önce

ServetHaka

Sizin dediğiniz doğru fakat birinde no digerinde not var

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Neden kimse soruyu okumuyor? Soruda kocaman yazıyor ki:

BÜTÜN DOĞRU CEVAPLARI İŞARETLEYECEKSİNİZ!!!

3 yıl önce

qwertyali

burada onun kısmında his kelimesini kabul ediyor ancak diger durumlarda onun kedisi dedigim zaman she he dememizi istiyor nedeni nedir

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

sanırım sorduğunuz "onun kedisi var" tarzı cümleler. Bu aslınd Türkçenin bir tuhaflığı çünkü sahiplik belirtmek için bir fiil yerine var kullanıyoruz. İngilizcede ise bir fiil olan "have" kullanılıyor. Doğal olarak fiilin bir özneye ihtiyacı var (he/she ve benzeri), aitlik sıfatları ise (him/her vb) özne olamaz, tıpkı Türkçede "onun koşuyor" diyemeyeceğimiz gibi

2 yıl önce

bbaykal42

"No , she has not red elephant" cümleyi böyle kurdum yanlış dedi

4 yıl önce

omercito
omercito

Kurduğunuz cümlede gramer hatası var.

"to have" fiil olarak kullanıldığında:

She has an elephant.

She doesn't have an elephant.

Does she have an elephant?

Doesn't she have an elephant?

"have" yardımcı fiil olarak kullanıldığında:

She has got an elephant.

She hasn't got an elephant.

Has she got an elephant?

Hasn't she got an elephant?

**Dolayısıyla "she hasn't an elephant" dediğinizde cümlenizde bir fiil kullanmamış oluyorsunuz ve bu yüzden de gramer hatası yapmış oluyorsunuz.

4 yıl önce

brahimSami

Onun kedisi kirmizi degil.. ile... onun kedisi kirmizi degildir ..ayni cumle mi? Is ekini yazmadigim icin yanlis kabul edildi cevabim!!!

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet, is yazmadan, fiil olmadn ingilizcede cümel kuramazsınız

3 yıl önce

mlhzkn

not olanı işaretleyince hayır yerine olumsuz olduğu için 1 ve 2 doğru 3 yanlış

4 yıl önce

miladiyne

No, its not red elephant bu neden kabul edilmiyo

3 yıl önce

gcevik
gcevik

'O, kırmızı fil değil' demiş oluyorsun. Kime ait olduğu belli değil

2 yıl önce

NazlkranDE

Yaa ne saçma şey yaa him'de onun demek her'de onun demek.her ikisinide kabul etmeli bence.çok sinir bozucu bişey

2 yıl önce

Nuray722504

Orda 2 cevab secme hakkin var onun icin 2 dogru cevabida bulmalisin

2 yıl önce

gizemkarael

no, it's elephant is not red değil mi sonuçta hayvanı belirtiyor his veya her olmamalı iki seçeneğide işaretliyorum olmuyor bu yuzden levelde geçemiyorum yardım ederseniz çok sevinirim

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Burada "hayvanı belirtiyor" olması değil konu, hayvanın sahibinin kim olduğu. hayvanın sahibi kadınsa "her", erkekse "his".

haydi diyelim saçma bir senaryoda hayvanın sahibi yine bir hayvan, o zaman da "it's" (yani it is) değil, its olacak.

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.