Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The man has the plates."

Çeviri:Tabaklar adamda.

4 yıl önce

6 Yorum
Tartışma kilitli.


seloo

''adamın tabakları var'' olarak çevrilemez mi peki!!!

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

cevrilemez Kamil'in yazdığı gibi. linklere tıklayamayanlar için açıklama şöyle:

comment/1646458

..have/has the…” cümleleri

En çok kafa karıştıran cümleler bunlar, çünkü “the” girince araya Türkçedeki cümlenin yapısı tamamen değişiyor. Bunu da örnekle açıklamıştım daha önce:

  • Should we buy some plates for Selcen? (Selcen için tabak alsak mı?)
  • No, the girl has plates. (Hayır kızın –Selcen’in- tabakları var)

  • Where are the plates we bought yesterday? (Dün aldığımız tabaklar nerede?)

  • Selcen has the plates. (Tabaklar Selcen’de. Selcen’in tabakları var yanlış!)
4 yıl önce

Pascowl
Pascowl
Mod

Öncelikle bunu cümlenin alt kısmında yer alan "Problem Rapor Et" kısmından belirtirseniz alternatif çevirilere eklenecektir.

Yazdığınız çevidi doğru olsa da tam olarak o anlama gelmiyor aslında. Buradaki 'has the' bu tabakların daha önce bilindiğini/konuşulduğunu gösteriyor. Benzer bir örnek: The girl has the plates. (Tabaklar kızda.)*

4 yıl önce

valarmorghuliss

adam tabaklara sahip de doğru değil mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

değil, the fark yaratıyor burada. şuradaki açıklamalara bir göz at https://www.duolingo.com/comment/1646458

..have/has the…” cümleleri

En çok kafa karıştıran cümleler bunlar, çünkü “the” girince araya Türkçedeki cümlenin yapısı tamamen değişiyor. Bunu da örnekle açıklamıştım daha önce:

  • Should we buy some plates for Selcen? (Selcen için tabak alsak mı?)
  • No, the girl has plates. (Hayır kızın –Selcen’in- tabakları var)

  • Where are the plates we bought yesterday? (Dün aldığımız tabaklar nerede?)

  • Selcen has the plates. (Tabaklar Selcen’de. Selcen’in tabakları var yanlış!)
4 yıl önce

valarmorghuliss

tamam

4 yıl önce

İlgili Tartışmalar