Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"What dress is red?"

Çeviri:Hangi elbise kırmızı?

0
4 yıl önce

68 Yorum


selcukakcay

which olması gerekmiyor mu ?

81
Cevap ver24 yıl önce

secretrecipe

Sorulan şeyin sayısı veya ilgili seçenekler bilinmiyorsa "what" kullanılıyor.

What dress is red? - Hangi elbise kırmızı? (Elbiselerin sayısı belirsiz.)

What movie did you watch? - Hangi filmi izledin? (Filmlerin ne olduğu veya kaç film olduğu bilinmiyor.)

Sayı biliniyorsa, seçenekler sınırlıysa "which" kullanılıyor.

Which dress should I wear? - Hangi elbiseyi giymeliyim? (Giyilecek elbise sayısı belli, sınırlı.)

Bir senaryo olmadan Türkçeden İngilizceye çeviri yaparken karışıyor çünkü İngilizceden Türkçeye çevirirken ikisini de "Hangi elbise..." diye çeviriyoruz.

Which/What bus shall I take? - Hangi otobüse bineyim?

İki soru da doğru. "What bus..." olarak kullanıldığında seçeneklerin bilinmediği fikrini veriyor. "Which bus..." ise daha az sayıda otobüsten bahsediyor ve/veya hangi otobüslerin olduğu biliniyor.

318
Cevap ver324 yıl önce

ersankarak2

Okulda hocalar böyle anlatsaydı gramerine kadar çözerdik bu işi

32
Cevap ver13 yıl önce

metin529945

Sor bakayim okulda ki hoca biliyor mu acaba

10
Cevap ver23 ay önce

Tarik_2003

aynen

7
Cevap ver12 yıl önce

egeli_ogrenci

Ama bu bize söylenmedi !

22
Cevap ver13 yıl önce

kbgstg

Çok güzel aciklamissiniz gerçekten Teşekkürler:)) kac defadir aklıma takiliyordu sonunda anladim :))

10
Cevap ver3 yıl önce

cazz23

Teşekkür ederiz. :)

7
Cevap ver3 yıl önce

_furkankaplan

Tesekkurler, ilk kez boyle bir ayrım oldugunu duydum. Sayenizde yeni bir bilgi edinmis oldum :)

4
Cevap ver11 ay önce

asybrcn

Teşekkürler :-)

2
Cevap ver3 yıl önce

Kubraturkoz

Emeginize saglik ya valla

1
Cevap ver2 yıl önce

PrincessofCA

teşekkürler ama sayısı belli olmasa bile which kullansak bir sıkıntı yaratmaz gibime geliyor. yanlış mıyım?

1
Cevap ver1 yıl önce

aslan.6

Bu ackilma cok iyi oldu thanks

1
Cevap ver1 ay önce

PassionatePotato

thanks

1
Cevap ver1 ay önce

Yunusemreelgz

Cevap icin tesekkur ederim

0
Cevap ver3 yıl önce

safak669068

Tesekkurler aciklaman icin cok aydınlatıcı

0
Cevap ver2 yıl önce

fatih195

Tamam anladik :D

0
Cevap ver2 yıl önce

themetist

Gerçekten çok teşekkür ederim daha önce bunu hiç duymamıştım :) cevapsız kalmıştım burada :)

0
Cevap ver2 yıl önce

korkutata

Teșekkürler. Üșenmemiș açıklamıșsınız. Çok faydası oldu. Yeni bilgiler edindim.

0
Cevap ver2 yıl önce

Baran590111

Thanks.

0
Cevap ver1 yıl önce

YusufKayma5

Teşekkürler

0
Cevap ver1 yıl önce

sahin764431

Harikasınız

0
Cevap ver5 ay önce

Beyza576749

cok tesekkurler cok guzel anlatmissiniz

0
Cevap ver2 ay önce

M.SeyfettinCAN

Eğer sayısı belli değilse o nesneyi çoğul olarak yazmamız gerekmiyor mu? Yani 'What movies did you watch?' olması gerekmiyor mu?

0
Cevap ver1 hafta önce

goobles
goobles

Which de olabilir. What da yanlış değildir.

3
Cevap ver4 yıl önce

Eflatun.PP

Elbisen kirmizi mi olabilirmi veya cevabim nasil sorulir?

1
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

is your dress red?

1
Cevap ver4 yıl önce

suat349302

Açıklama güzel, tesekkur ediyorum. Yuzme ogrenirken su ile kavga edilmez. İngilizce ogrenirken de boyle yapmak lazim bence. Bu sistem bizdeki ogrenilmis caresizligi yok ediyor. Bu is kolay izlenimi veriyor. İstedigin zaman istedigin hizda devam et. Ben cok istifade ediyorum. Tesekkurler...

1
Cevap ver4 ay önce

mrbaron50

ikisi de ingilizce gramerine göre doğru ve ikiside kullanılabiliyor

0
Cevap ver4 yıl önce

Turker90

What'ın altında "kaç" yazıyordu ben de "Kaç elbise kırmızı?" dedim ama "hangi" yazmıyordu. Bu yanıltmaca oldu yalnız..

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kelimelerin anlamlari kullaniklari durumlara ve cumlelere göre degisebilir. "what time is it" = saat kac. ama bunun disinda what kac anlamina gelmez

5
Cevap ver3 yıl önce