"What dress is red?"

Çeviri:Hangi elbise kırmızı?

January 1, 2014

129 Yorum


selcukakcay

which olması gerekmiyor mu ?

January 1, 2014

secretrecipe

Sorulan şeyin sayısı veya ilgili seçenekler bilinmiyorsa "what" kullanılıyor.

What dress is red? - Hangi elbise kırmızı? (Elbiselerin sayısı belirsiz.)

What movie did you watch? - Hangi filmi izledin? (Filmlerin ne olduğu veya kaç film olduğu bilinmiyor.)

Sayı biliniyorsa, seçenekler sınırlıysa "which" kullanılıyor.

Which dress should I wear? - Hangi elbiseyi giymeliyim? (Giyilecek elbise sayısı belli, sınırlı.)

Bir senaryo olmadan Türkçeden İngilizceye çeviri yaparken karışıyor çünkü İngilizceden Türkçeye çevirirken ikisini de "Hangi elbise..." diye çeviriyoruz.

Which/What bus shall I take? - Hangi otobüse bineyim?

İki soru da doğru. "What bus..." olarak kullanıldığında seçeneklerin bilinmediği fikrini veriyor. "Which bus..." ise daha az sayıda otobüsten bahsediyor ve/veya hangi otobüslerin olduğu biliniyor.


ersankarak2

Okulda hocalar böyle anlatsaydı gramerine kadar çözerdik bu işi


metin529945

Sor bakayim okulda ki hoca biliyor mu acaba


AbdssametK3

Aynen ole karrdesim


egeli_ogrenci

Ama bu bize söylenmedi !


Oguz1999

şimdi öğrenmiş oldun ya işte.


kbgstg

Çok güzel aciklamissiniz gerçekten Teşekkürler:)) kac defadir aklıma takiliyordu sonunda anladim :))


[aktif olmayan kullanıcı]

    Tesekkurler, ilk kez boyle bir ayrım oldugunu duydum. Sayenizde yeni bir bilgi edinmis oldum :)


cazz23

    Teşekkür ederiz. :)


EdisonSton

    Bilale anlatir gibi anlatiyorsunuz cok ise yariyor.)


Emrah82956

    Teşekkürler hocam lakin Bi sorum var neden soru kalıbından hemen sonra nesne koyuyoruz. Yani bu bir kalıp mıdır?


asybrcn

    Teşekkürler :-)


Kubraturkoz

    Emeginize saglik ya valla


themetist

    Gerçekten çok teşekkür ederim daha önce bunu hiç duymamıştım :) cevapsız kalmıştım burada :)


korkutata

    Teșekkürler. Üșenmemiș açıklamıșsınız. Çok faydası oldu. Yeni bilgiler edindim.


aslan.6

    Bu ackilma cok iyi oldu thanks


Burak764278

    Keşke ilkokuldan beri böyle hocalarımız olsaydı 12 senede a1 e gelmezdik :D


Yunusemreelgz

    Cevap icin tesekkur ederim


safak669068

    Tesekkurler aciklaman icin cok aydınlatıcı


fatih195

    Tamam anladik :D


ItsAlexaMoon

    teşekkürler ama sayısı belli olmasa bile which kullansak bir sıkıntı yaratmaz gibime geliyor. yanlış mıyım?


NBulut_

    Bir sıkıntı yaratmayabilir.

    Fakat 'What' kullanırsanız, elbiselerin sayısını bilmediğinizi belirtmiş olursunuz. Eğer, gerçekte elbiselerin sayısını bilmiyorsanız 'What' kullanmalısınız.

    Burada, İngilizce'yi düzgün kullanmak devreye giriyor.


mstars34

    Teşekkür ederim.


orhan78839031

    Teşekkürler cok iyi açıklayıcı olmuş


Sevgi36659

    Cok tesekkurler supersiniz


Bilmuh1

    Teşekkür ederim


nadide979463

    tesekkurler,guzel bilgi.


Yasin1038

    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim


AkcanTheNarcotic

    Ilk kez duydum abariiiii


goobles

    Which de olabilir. What da yanlış değildir.


mrbaron50

    Bildiğim kadarı iki türlü ingilizce var.Tabii ki yorum size kalmışne diyim.Birisi British English diğeri de bana göre kaba olan American English.Şöyle ki Amerikalılar ne oldu kelimesini değiştirip Whats up yapmışlar ama iş ne oluyor demeye geldi mi hemen ingiliz ingilizcesine dönüveriyorlar(What is happining) Başka bir örnek saat sorarken akla ilk gelen What time is it? tir.veya what is the time? diğer biridir.Bunları demek var bir de Would you tell me the time? demek var.Eğer sonundakini söylerseniz sizin bir farkınız ortaya çıkar.Yani kısacası adamlar her gün bişey icat etmeye çalışıyor lar gibi geliyor bana.Yine başka bir konu GOT konusu.Amerikalılar have you got diye başlıyorlar ama İngilizler Do you have ile başlıyorlar.Fakat dünyada en geçerli olan da ingiliz ingilizcesidir amerikan ingilizcesi değil.Yne başka bir konu da saatler konusu.Okullarımızda defalarca anlatılır bu konu ve biz hala öğrenemiyoruz bir türlü.Halbuki bu işin bir kısası var .Örneğin saat 6 yı 20 geçsin.Kısa olanı It is six twenty yani altı yirmi olanı.Bu kadar basittir bu konu.Siz hiç birisine saat 6 ya 20 kala treni ne zaman gelecek dediniz mi? hayır.N e dediniz 5.40 trenini sordunuz.Tabii ki bu örnekler çoğaltılabiliriz.Bu size kalmış bişi ister what dersiniz ister which ama ben which i her zaman tercih ederim .Zaten doğrusu da bu.Haa diyeceksiniz ki sen çok mu biliyorsun.Bu konu hakkında Türkiyenin en ileri gelen kişilerinden biriyle konuştum vede tezimde haklı çıktım.Yorum sizlere kalmışBana da sorarsanız İngilizce böyle öğretilmez bence.Bu şuna benziyor siz temeli dökmeden bina dikmeye çalışıyorsunuz


Nur967298

    Evet siz de haklısınız. Biz Türkler çok kasıyoruz. Which de olur What da olur önemli olan grammere çok takılmadan konuşmamız. Biraz insan natural olmalı yani buna daily English de diyebiliriz. İngilizce flim seyredin,levelinize göre bol kitap okuyun ve bunları imitate yapın...konuşun. Sadece konuşmaya focuslanın. (Bu arada tabiki de British ingilizcesi)


canAmerica

    which gerekmiyor


atrgl1

    Which dress.. olmasi gerekmiyor mu


NBulut_

    What/Which ikisi de olur.

    'What' sayısı belirsiz olan şeyler de kullanılır.

    (En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.)


drfdp

    Which de what da doğru ise which li cevabımız neden reddediliyor?


NBulut_

    Sayısı belirsiz elbiselerden bahsedildiği için olabilir.

    'What' sayısı belirsiz olan şeyler de kullanılır.

    Burada, kalıp öğretiliyor.

    Bu yüzden takılmayın.

    (En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.)


mahmutsah

    Gereksiz yorumlar bogucu oluyor verilen bilgileri bulmakta zorlaniyorum goz ve dusunce yorgunluguna sebep oluyor yazdiklariniz. Buradakilerin %97 si uzerine alinabilir.


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Orada ki bilgi size yeterli olacaktır.


Eflatun.PP

    Elbisen kirmizi mi olabilirmi veya cevabim nasil sorulir?


mrbaron50

    ikisi de ingilizce gramerine göre doğru ve ikiside kullanılabiliyor


Turker90

    What'ın altında "kaç" yazıyordu ben de "Kaç elbise kırmızı?" dedim ama "hangi" yazmıyordu. Bu yanıltmaca oldu yalnız..


Selcen_Ozturk

    kelimelerin anlamlari kullaniklari durumlara ve cumlelere göre degisebilir. "what time is it" = saat kac. ama bunun disinda what kac anlamina gelmez


nightsun222

    ''Kirmizi elbise nedir'' nasil yazilir?


mrbaron50

    what is the red dress olması lazım


omerfar

    Kırmızı elbise hangisi? Dedim yanlış, dedi. Nerede yanlış, yardımcı olur musunuz?


meteboz

    Tesekkurler arkadaslar


yigit1234

    what ne demek değilmi


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


rusberk

    çok teşekkürler


diaboliciq

    What dress is red yazdim soru isareti koymadan kabul etmedi bilginize


sevtapdelisi

    "What?", ''Hangi?'' demek değil ki¿


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


Dogukanj

    Sanki bread diyo red anlaşılmıyo


OsmanGven1

    Ne elbise kirmizi. .. which olmasi lazim


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


fatih195

    Bana gore bu sacma olmus hic alakasi yok


NBulut_

    Burada kalıp öğretiliyor.


BarUuz

    Kırmızı elbise nedir yazdım kabul etmedi hangi elbise kırmızı cevap bu olamaz which ile başlasa olurdu


NBulut_

    'What' burada kalıp olarak kullanılmış.

    (En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.)


mustafaabcsamet

    bazen sorularda am-is-are subject pronounstan sonra geliyor bazen önce bunun mantığı ney acaba ??


AslnurInce

    iyide what ne demek which olması lazım


NBulut_

    'What' burada kalıp olarak kullanılmış.

    (En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.)


AleynaNisa8

    Dogru konusuyorum ama kabul etmiyor


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


Melis989205

    Which olması gerekiyor What kelimesi bin anlamı NE


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


joks818641

    Which olmasi gerekir .


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


Rmznkkts

    which dress is red. olmalıydı.


Rmznkkts

    what ve which iyi bir açıklamaydı teşekkürler.


sait74053449

    Açıklama güzel, tesekkur ediyorum. Yuzme ogrenirken su ile kavga edilmez. İngilizce ogrenirken de boyle yapmak lazim bence. Bu sistem bizdeki ogrenilmis caresizligi yok ediyor. Bu is kolay izlenimi veriyor. İstedigin zaman istedigin hizda devam et. Ben cok istifade ediyorum. Tesekkurler...


seloefrns72

    Ya arkadaş okulda bunu neden öğretmiyorlar :/


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


ceyda900090

    Which olmasi gerekiyor


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


NBulut_

    Hayır, yanlış değil.

    (En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz. Sorunun hatalı olmadığını göreceksiniz.)


Deniz505265

    Bu soruda hata var!!!


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


Zeynepkk11

    Açıklamayı yapmanız güzel ancak bunu bilmeyen insanlar icin kafa karıstırıcı ve şasırtıcı bir durum kaldı ki burda görene kadar kimsenin bildigini de sanmıyorum :/


Zeynepkk11

    What ın hangisi oldugu nerde görülmüş ayol :)


NBulut_

    İngilizce'yi yeni öğrenmeye çalışanların kafalarının karışması normaldir. Zamanla karışıklık gider.

    Bu bilgiyi kimsenin bilmediği fikrinize gelince, okuyup-araştırmak bunun için var. :)


ProPamir

    Which olması gerekir hatalı soru


NBulut_

    En yukarıda ki birinci yoruma verilen birinci cevabı okuyunuz.

    Bu bilgi size yeterli olacaktır.


nebahat37

    Benım anlamadıgım sey ıngılızcede what. (Ne) değilmi neden hangı elbise denılıyor oyle olsa bıle who olması gerekmezmı


NBulut_

    Elbiselerin sayısı belirsizse 'What' kullanılıyor ve burada 'Waht' kullanılması bir kalıptır.


Pakize.a

    Which dress is red. doğru cevap ama nedense what dress is red. olarak geliyor cevap


NBulut_

    Sayısı belirsiz elbiselerden bahsederseniz 'What' demelisiniz.


Pakize.a

    Which olmasi gerekiyor bence de.


NBulut_

    'Which' de 'What' de olabilir.

    Burada 'What' elbise sayısı belirsiz olduğu için kullanılmış. Yani birşeyin sayısını bilmiyorsak 'What' dememiz gerektiği öğretiliyor.

    (Sorununuza çözüm bulmak için burada ki yorumları okuyunuz.)


AdemAslan16

    neden şimdi bu "What" "Hangi " anlamına geldi ki :(


NBulut_

    Elbiselerin sayısı belirsizse 'What' kullanılıyor.


kubadiy

    Which olması gerekmiyormu,? Önceki örneklerde hangisinin karşılığı olarak which gösteriliyor


15RedHood03

    Which olması gerekir


Yousefff1

    What=hangi ?!!! WTF


eminangi

    Sorun which ile sorulmalı


erdi270826

    which olması gerekiyor.


erdi270826

    which olması gerekiyor


Belma142204

    What dress is red ? dedim Yanliş kabul etti. Nedir bu ?


Belma142204

    What dress is red ? dedim Yanliş kabul edip aynisini doğru diye gösterdi. Hatta fotoğrafini çektim. Nedir bu ?


Belma142204

    What dress is red? dedim. Yanliş kabul etti. Nedir bu ?


Belma142204

    Doğru yaptim ama yanliş dedi. Fotoğrafinida çektim


metehann001

    Açıklama süper olmuş. Okulda ki hovalara da duolingo yüklemek zorunlu olmalı


vey198824

    yanit cevap bire bir ayni


nzAIsG

    Neden what? Ne demek değil mi?

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.