"What dress is red?"

Çeviri:Hangi elbise kırmızı?

4 yıl önce

54 Yorum


selcukakcay

which olması gerekmiyor mu ?

4 yıl önce

secretrecipe

Sorulan şeyin sayısı veya ilgili seçenekler bilinmiyorsa "what" kullanılıyor.

What dress is red? - Hangi elbise kırmızı? (Elbiselerin sayısı belirsiz.)

What movie did you watch? - Hangi filmi izledin? (Filmlerin ne olduğu veya kaç film olduğu bilinmiyor.)

Sayı biliniyorsa, seçenekler sınırlıysa "which" kullanılıyor.

Which dress should I wear? - Hangi elbiseyi giymeliyim? (Giyilecek elbise sayısı belli, sınırlı.)

Bir senaryo olmadan Türkçeden İngilizceye çeviri yaparken karışıyor çünkü İngilizceden Türkçeye çevirirken ikisini de "Hangi elbise..." diye çeviriyoruz.

Which/What bus shall I take? - Hangi otobüse bineyim?

İki soru da doğru. "What bus..." olarak kullanıldığında seçeneklerin bilinmediği fikrini veriyor. "Which bus..." ise daha az sayıda otobüsten bahsediyor ve/veya hangi otobüslerin olduğu biliniyor.

4 yıl önce

ersankarak2

Okulda hocalar böyle anlatsaydı gramerine kadar çözerdik bu işi

3 yıl önce

metin529945

Sor bakayim okulda ki hoca biliyor mu acaba

7 ay önce

Tarik_2003

aynen

2 yıl önce

AbdssametK3

Aynen ole karrdesim

3 ay önce

egeli_ogrenci

Ama bu bize söylenmedi !

4 yıl önce

kbgstg

Çok güzel aciklamissiniz gerçekten Teşekkürler:)) kac defadir aklıma takiliyordu sonunda anladim :))

4 yıl önce

cazz23

Teşekkür ederiz. :)

4 yıl önce

_furkankaplan

Tesekkurler, ilk kez boyle bir ayrım oldugunu duydum. Sayenizde yeni bir bilgi edinmis oldum :)

1 yıl önce

FratSarsl

Eica ererik her zaman

13 saat önce

asybrcn

Teşekkürler :-)

4 yıl önce

Kubraturkoz

Emeginize saglik ya valla

3 yıl önce

PrincessofCA

teşekkürler ama sayısı belli olmasa bile which kullansak bir sıkıntı yaratmaz gibime geliyor. yanlış mıyım?

1 yıl önce

EdisonSton

Bilale anlatir gibi anlatiyorsunuz cok ise yariyor.)

2 hafta önce

fatih195

Tamam anladik :D

3 yıl önce

aslan.6

Bu ackilma cok iyi oldu thanks

6 ay önce

PassionatePotato

thanks

5 ay önce

mstars34

Teşekkür ederim.

1 hafta önce

goobles
goobles

Which de olabilir. What da yanlış değildir.

4 yıl önce

mrbaron50

Bildiğim kadarı iki türlü ingilizce var.Tabii ki yorum size kalmışne diyim.Birisi British English diğeri de bana göre kaba olan American English.Şöyle ki Amerikalılar ne oldu kelimesini değiştirip Whats up yapmışlar ama iş ne oluyor demeye geldi mi hemen ingiliz ingilizcesine dönüveriyorlar(What is happining) Başka bir örnek saat sorarken akla ilk gelen What time is it? tir.veya what is the time? diğer biridir.Bunları demek var bir de Would you tell me the time? demek var.Eğer sonundakini söylerseniz sizin bir farkınız ortaya çıkar.Yani kısacası adamlar her gün bişey icat etmeye çalışıyor lar gibi geliyor bana.Yine başka bir konu GOT konusu.Amerikalılar have you got diye başlıyorlar ama İngilizler Do you have ile başlıyorlar.Fakat dünyada en geçerli olan da ingiliz ingilizcesidir amerikan ingilizcesi değil.Yne başka bir konu da saatler konusu.Okullarımızda defalarca anlatılır bu konu ve biz hala öğrenemiyoruz bir türlü.Halbuki bu işin bir kısası var .Örneğin saat 6 yı 20 geçsin.Kısa olanı It is six twenty yani altı yirmi olanı.Bu kadar basittir bu konu.Siz hiç birisine saat 6 ya 20 kala treni ne zaman gelecek dediniz mi? hayır.N e dediniz 5.40 trenini sordunuz.Tabii ki bu örnekler çoğaltılabiliriz.Bu size kalmış bişi ister what dersiniz ister which ama ben which i her zaman tercih ederim .Zaten doğrusu da bu.Haa diyeceksiniz ki sen çok mu biliyorsun.Bu konu hakkında Türkiyenin en ileri gelen kişilerinden biriyle konuştum vede tezimde haklı çıktım.Yorum sizlere kalmışBana da sorarsanız İngilizce böyle öğretilmez bence.Bu şuna benziyor siz temeli dökmeden bina dikmeye çalışıyorsunuz

1 yıl önce

Nur967298

Evet siz de haklısınız. Biz Türkler çok kasıyoruz. Which de olur What da olur önemli olan grammere çok takılmadan konuşmamız. Biraz insan natural olmalı yani buna daily English de diyebiliriz. İngilizce flim seyredin,levelinize göre bol kitap okuyun ve bunları imitate yapın...konuşun. Sadece konuşmaya focuslanın. (Bu arada tabiki de British ingilizcesi)

1 ay önce

canAmerica

which gerekmiyor

3 yıl önce

atrgl1

Which dress.. olmasi gerekmiyor mu

3 yıl önce

OsmanGven1

Ne elbise kirmizi. .. which olmasi lazim

3 yıl önce

BarUuz

Kırmızı elbise nedir yazdım kabul etmedi hangi elbise kırmızı cevap bu olamaz which ile başlasa olurdu

3 yıl önce

drfdp

Which de what da doğru ise which li cevabımız neden reddediliyor?

2 yıl önce

AslnurInce

iyide what ne demek which olması lazım

1 yıl önce

sema142017

Which olmalı

3 ay önce

Melike848713

Which degil mi soru

3 ay önce

mahmutsah

Gereksiz yorumlar bogucu oluyor verilen bilgileri bulmakta zorlaniyorum goz ve dusunce yorgunluguna sebep oluyor yazdiklariniz. Buradakilerin %97 si uzerine alinabilir.

1 ay önce

Eflatun.PP

Elbisen kirmizi mi olabilirmi veya cevabim nasil sorulir?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

is your dress red?

4 yıl önce

Turker90

What'ın altında "kaç" yazıyordu ben de "Kaç elbise kırmızı?" dedim ama "hangi" yazmıyordu. Bu yanıltmaca oldu yalnız..

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kelimelerin anlamlari kullaniklari durumlara ve cumlelere göre degisebilir. "what time is it" = saat kac. ama bunun disinda what kac anlamina gelmez

4 yıl önce

omerfar

Kırmızı elbise hangisi? Dedim yanlış, dedi. Nerede yanlış, yardımcı olur musunuz?

4 yıl önce

meteboz

Tesekkurler arkadaslar

4 yıl önce

yigit1234

what ne demek değilmi

4 yıl önce

rusberk

çok teşekkürler

4 yıl önce

diaboliciq

What dress is red yazdim soru isareti koymadan kabul etmedi bilginize

3 yıl önce

sevtapdelisi

"What?", ''Hangi?'' demek değil ki¿

3 yıl önce

Dogukanj

Sanki bread diyo red anlaşılmıyo

3 yıl önce

fatih195

Bana gore bu sacma olmus hic alakasi yok

3 yıl önce

mustafaabcsamet

bazen sorularda am-is-are subject pronounstan sonra geliyor bazen önce bunun mantığı ney acaba ??

2 yıl önce

zleyici

Thanks!

2 yıl önce

AleynaNisa8

Dogru konusuyorum ama kabul etmiyor

1 yıl önce

Melis989205

Which olması gerekiyor What kelimesi bin anlamı NE

1 yıl önce

joks818641

Which olmasi gerekir .

1 yıl önce

Rmznkkts

which dress is red. olmalıydı.

11 ay önce

Rmznkkts

what ve which iyi bir açıklamaydı teşekkürler.

11 ay önce

suat349302

Açıklama güzel, tesekkur ediyorum. Yuzme ogrenirken su ile kavga edilmez. İngilizce ogrenirken de boyle yapmak lazim bence. Bu sistem bizdeki ogrenilmis caresizligi yok ediyor. Bu is kolay izlenimi veriyor. İstedigin zaman istedigin hizda devam et. Ben cok istifade ediyorum. Tesekkurler...

8 ay önce

Ela327466

.whic

5 ay önce

seloefrns72

Ya arkadaş okulda bunu neden öğretmiyorlar :/

4 ay önce

ceyda900090

Which olmasi gerekiyor

2 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.