1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Er ist ein Mann."

"Er ist ein Mann."

Çeviri:O bir adam.

March 8, 2016

30 Yorum


MetinAydinn

"İst" 3.tekil şahıs (O) için kullanılır. "Bist" ise 2.tekil şahıs (Sen) için kullanılır.

  1. Tekil şahıs (Ben) için; "bin" kullanılır.

2.Tekil şahıs (Sen) için; "bist" kullanılır.

3.Tekil şahıs (O) için; "ist" kullanılır.

Soru cümlelerinde "Ist" başa getirilir. 3 tekil şahısa göre çekimlediğimiz için "ist" başa alınarak soru cümlesi kurulur. Başarılar...


EfeERDOMU1

Abi sen Almanya ya mı gittin yoksa öğretmen misin


FurkanAkn7

O bir erkek ile o bir adam arasında ki fark ne?


MetinAydinn

Bir fark yoktur. Almacada "Mann" anlamı 'Adam,Erkek' anlamındadır. O yüzden her ikisini kullansanda kabul edilir.


duo223353

Almanca İngilizce'ye çok benziyor.Mesela ingilizcede anlamı adam kelimesi olan men sözcüğü,Almanca'da mann oluyor.


FiratKusaslan

Ingilizce de men adamlar anlaminda kullanilir yani coguldur. Man = adam cok kucuk bir ayrıntı ama hayat kurtarabilir. Ve evet ingilizce ile cok benziyor.


123zeynep456

Sie ile er arasındaki farkı açılar mısınız?


ozan565489

Sie kadinlar icin o er erkekler icin o demek sanırım ingilizcedeki she he gibi düşün


gkhan62

Er 'I okurken hata var


KadirHero

Birisi sadece cinsiyeti ifade ederken adam kelimesi türkçede olgunlaşmış erkek anlamına gelir.


mustioguzhan

İşittiğine dokun diyor. Öyle yapıyorum. Tercüme yanlış diyor


MevltGrlek

Şeçenek yanlış


Tuba540136

O DEMEK ORNEK İNGİLİZCE HE ERKEK O SHE KIZ O ALMANCADA ER ERKEK O sİE KIZ O DEMEK


FiratKusaslan

Almancada 3. Tekil (eril) kisi icin kullanilir.


Turkey_005

Erkekler için kullanılır ve anlamı da "o". Kadınlar için o demek istersen de "sie" demen lazım. Ama büyük s ile yazılırsa yani "Sie" olursa siz anlamına gelir.


nsalEker2

o bir adam diye cümle olmaz. Doğrusu o bir adamdır olacak. İsim cümleleri bu şekilde kurulmalı.


umrnars00

Mikrofon kapali diyor ayarlardan actim yinede ayni diyor


muhamed596284

Ya ben sesli hic sevmiyorum


_yucel_d

öyle bir er deme şekli varki ihr dan ayırt edemiyorum


Beri1322

İngilizce bir imtihan


Kerem352527

Hileli yukluom aglayin buradan sa


Rabisx

"ist ein mann" derken "bir adamdır","er ist ein mann" derken "o bir adamdır" diyoruz sanırım bilen birisi varsa yanlışsa doğrusunu öğretebilir mi?


Lale0206

Die nin anlami yok dimi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.