"I am going to go there"

Překlad:Půjdu tam

před 2 roky

14 komentářů


Katka734770

Také mě učili, že going to se překládá jako chystat se něco udělat, že jde o předem stanovený plán na rozdíl od will, kdy se mluví o budoucnosti, o které se rozhodnu právě teď.

před 1 rokem

JANA668459

Ve větě není přesně stanoveno, zda jste se rozhodla právě teď nebo už dříve.

před 5 měsíci

Vlastis

Já půjdu tam. Proč to je špatně?

před 2 roky

widle
widle

Už může být.

před 2 roky

Patricie522769

Ja myslela, ze going to go nejde pouzit. Jen - I am going to there.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

"going to' je vyjadreni budoucnosti a nema to s pohybem vpred nic spolecneho. I am going to fly there - by treba bylo - poletim tam. Takze 'going to' = budoucnost + go = pujdu.

před 2 roky

Jenda-48
Jenda-48

Jinde bylo vámi uvedeno , že " go" je jen vyjádření pohybu bez udání způsobu , jdu i jedu. Tudíž překlad "Já tam pojedu" je rovněž správný a akceptovaný překlad?

před 10 měsíci

ValaCZE
ValaCZE
Mod

Já tam pojedu" uznáváme.

před 5 měsíci

eznkovRena

ale cituji učebnici - GO and COME - u těchto sloves většinou nepoužíváme going to go, going to come - říkáme jednoduše I am going to the cinema, He is coming to the party. Co vy na to?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Ty učebnice to poněkud přehánějí, protože "going to go" i "going to come" jsou zcela běžné. "I am going to there" je špatně kvůli "to there"; "there" je "tam" jako místo i "tam" jako cíl pohybu.

před 1 rokem

MartinKarlovec

Na skole se uci, ze se going to go nepouziva a zkracuje se to na going to

před 1 rokem

npVLehdS

,,já tam přijdu,, proč to nevezme?

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

Protoze GO je jen o pohybu. Ne o odchodu nebo prichodu. Ta vase veta by byla treba "I am going to get there" nebo "I am going to come there" nebo "i am going to arrive there"

před 6 měsíci

Daku_
Daku_

Asi jinak chápu česká slova přijít a jít. Pro mne mají obě věty Příjdu tam i Půjdu tam stejný význam a nevidím v nich rozdíl. Obojí znamená, že se tam dostavím a v obou pčípadech se tam dostavím nějakým pohybem.

před 2 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.