Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Snižuji teplotu v té místnosti."

Překlad:I decrease the temperature in the room.

před 2 roky

2 komentáře


MiroslavM1

snižuji teplotu = evokuje pruběhový tvar, nedává mi tedy věta: I decrease the temperature, smysl. to přeci znamená: snížím, ne? nahlášeno. ale pokud nemám pravdu, prosím o vysvětlení. děkuji.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

"Snižuji" neevokuje průběhový tvar. V minulém čase to může evokovat - "snižoval jsem" a "snížil jsem", první z nich průběh opravdu evokuje. A "snížím" je budoucí čas, "snižuji" je přítomný, a protože čeština nemá průběhový čas, můžete použít "I decrease" i "I am decreasing".

před 2 roky