1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Wir träumen von einer Ente."

"Wir träumen von einer Ente."

Çeviri:Bir ördek hayal ediyoruz.

March 11, 2016

12 Yorum


humetin

„träumen“: intransitives Verb : rüya/düş görmek
„träumen“: transitives Verb :rüyasında görmek, hayal etmek, rüyasını görmek
fantasieren, hoffen, wünschen, erträumen
https://de.langenscheidt.com/deutsch-tuerkisch/traeumen#tr%C3%A4umen


humetin

Ne hayal ediyoruz ? Ördek.

„träumen“: transitives Verb :

rüyasında görmek, hayal etmek, rüyasını görmek

"Geçişli fiiller, yüklemin nesneyle olan ilişkisine göre belirlenir. Basit bir tanımla: “Nesnesi olan veya nesne alabilen fiiller geçişlidir.” diyebiliriz. Cümledeki yükleme “ne, kim, neyi, kimi?” sorularını sorduğumuzda eğer bir cevap alabiliyorsak, o fiil geçişlidir. "


humetin

Ich träume von dir. :

Seni hayal ediyorum - Ben senin hayalini kuruyorum.

skill/de/Feelings/10


ErhanGkmen

Hele şükür Türkçesini de yazmışsınız. Yorumlar kopyalanamiyor çevirileri çok ugrastiriyor devamimo dilerim kolay gelsin ;)


Momo.Reza

"Biz bir ördek hakkinda rüya görüyoruz " doğru değil mi?


Selcen_Ozturk

evet ama çok tuhaf. "Rüya görmek" gerçekten gece uyurken yaptığımız şey. Yani "biz" topluca aynı rüyayı görüp, uyurken konuşabiliyorsak "Biz bir ördek hakkinda rüya görüyoruz " diyebiliriz :) Ama "hayal kurmak" sadece onun hakkında düşünmek, istemek demek.


Momo.Reza

Teşekkür ederim. Cevabınız çok tam ve mükemmel


ZeynepYzbs

Biz tatil hayalindeyiz gibi dusunursek. Biz bir ördek hayalindeyiz. Ordek hayal ediyoruz. Gibi sanirim. Yeni evimizin bahçesinde ördek/ler hayal ediyoruz gibi


humetin

Bir ördek düşlüyoruz ( Kabul edilmiyor !!!)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.