1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "We play at night."

"We play at night."

Çeviri:Biz gece oynarız.

January 3, 2014

23 Yorum


Codesignist

Her ne kadar "we play at night(s)" yazmasa da Türkçede geniş zaman olduğunda "Geceleri oynarız" demez miyiz?


ProwlingParis

türkçe'de o alternatif olur. gelen raporu onaylayıp ekleriz.


cetin.kaan

At night gece de anlami tasimiyormu at home ev de oldugu gibi.. Bu yuzden "biz gece de oynariz" dedim yanlis dedi.


Selcen_Ozturk

bir kere bulunma eki olan de birleşik yazılır, at dahi anlamındaki ayrı yazılan de anlamına gelmez.

Bazen alternatifleri düşünürken direkt çeviri yapmaya çalışmak yerine Türkçede nasıl kullanılır diye düşünmelisiniz. Türkçede gecede sabahta akşamda diye bir şey var mı? YOK. İngilizcede ise at/in kullanılmak zorunda.


Ysfalts

bende akşam yazdım yanlış çıktı :D


Ortam

Geceleyin oynariz bir diger alternatif degil mi? Sacma mi oluyor?


Turker90

Ben de geceleyin dedim.


Selcen_Ozturk

olabilir, bu tip durumlarda rapor et e basıyoruz


Turker90

Rapor ettim zaten :) bildirim geldi artık o da kabul diye ama yine kabul etmedi şimdi :/


AhmetGullu

Gece yazdım geceleyin diye düzeltiyor ne fark ediyor


uoktay35

ha akşam yazmışım ha gece yazmışım ne fark var ki


incikin_

akşam: (in the) evening
gece: (at) night


ercnbal

Aksam oynariz neden olmuyor


SerifMertK

Biz akşam oynarız

Kabul etmiyo ha gece he akşam ne farkı var !!
Gitti 1 can


TeknoSanat

Dinlerken 'at ' anlaşılmıyor bile


HasanYaman13

Gecede olacak iken nasıl gece oluyor


incikin_

"Gecede" ifadesi standart Türkçede kullandığımız bir ifadr olmadığı için kabul edilmeyebilir.


ReCo741280

At, in, on, hepsi birbirine karıştı valla gunde ayrı gun icersinde ayri ayda farklı yilda farkli mevsimde farkli neden hepsini bir yapmamislar ki, her halde soru cozdukce taşlar yerine oturacak


eren758250

Sabah oynasalar daha iyi


GjBsEgh6

' at night ' gecede şeklinde tercume kabul edilmiyor


GjBsEgh6

Turkce de ' gece de oynar ' cümlesinin bir anlamı var


mustafa447093

çeviri proğramına sordum we play at night biz geceleri oynarız we play in the night biz gece oynarız we play overnight biz gecede oynarız


zgrZorlu

Google çeviriye Türkçe biz gece oynarız yazdim .we play night diye çevirdi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.