"Ja piję mleko."

Tłumaczenie:I am drinking milk.

2 lata temu

10 komentarzy


julia886485

Fajnie tłumaczysz Maria

1 rok temu

Weronika62027

To brzmi tak,,ja jestem pije mleko" :D

2 lata temu

immery
immery

no, raczej "jestem pijącym mlekiem."

budowa tego jest podobna do "będę pił" - też głupie jak rozłozyc na kawałki

2 lata temu

tom74537

,,,

3 miesiące temu

Kowalenko1

Martyna 274951, dzięki. Pomagasz!

1 miesiąc temu

Kowalenko1

Ale skad mam wiedzieć czy "Ja piję mleko" w ogóle, czy w tej chwili.

1 miesiąc temu

robert346

Dlaczego I m drinks milk?

2 lata temu

immery
immery

moze byc albo

I am drinking milk -piję (teraz) mleko I drink milk - piję (pijam) mleko (w ogóle)

po angielsku są dwa czasy terażniejsze niedokonane. złozony i prosty .

złożony present continous - jego konstrukcja składa się z odpowiedniej formy czasownika być(am/are/is) i czasownika z końcówką ing.

prosty, to w zdaniach sam czasownik, "bezokolicznik bez to" dla ja, ty, my,wy, oni dla 3 osoby liczy pojedyńczej on/ona/ono , do czasownika dodajemy-s lub czasem -es

2 lata temu

BekaJakChu

W sumie miło, że poświęcasz swój czas, na to żeby przybliżyć, obcym ludzią, nieznajomy język. Skąd mam wiedzieć którego czasu teraźniejszego powinienem użyć np. w zdaniu "siedzę i piszę komentarz?"

8 miesięcy temu

Martyna274951

Piszesz komentarz w tej chwili, a nie przez dłuzszy okres czasu.

Present Simple używa się przy czynnościach ciągłych, trwających w danym momencie, np. I live in Cracow. - Mieszkam w Krakowie

Present Continuous stosujemy natomiast przy czynnościach wykonywanych w momencie pisania lub mówienia, a więc Piszę komentarz - I am writing a comment.

4 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.