Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Díváme se na jídelní lístek."

Překlad:We look at the menu.

před 2 roky

8 komentářů


dailer2

Ještě bych rozebral otázku Brunethky. Jestliže se koukám na jídelní lístek tak je to přeci určité a vím na co se dívám. Ještě jsem nezažil aby mi přinesli jídelní lístek na ryby, zvlášť další na kuřecí atd. Pro mne je menu jedna věc že které si vybírám.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Členy jsou bohužel záludné a způsob jejich používání se vysvětluje jen těžko. Každopádně když budete sedět v restauraci, bude jistě vhodnější použít určitý člen, protože tím dáte najevo, že se jedná o jídelní lístek té restaurace, kde se nacházíte.

před 2 roky

Brunethka1

Jakto že může být the manu i a manu ?? Děkuji.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Protože nemáme kontext, který by určil, zda se jedná o určité nebo neurčité menu, tudíž je zcela správné použít jak určitý, tak neurčitý člen.

před 2 roky

Pagrossman

S tim nesouhlasim. Preklad "zena" je taky "a woman" a pokud vim tak the woman uznavano neni. A vi se o jaky kontext jde? Nevi...

před 11 měsíci

Voyta
Voyta
Mod

Můžete uvést konkrétní větu?

před 11 měsíci

Pagrossman

Uz jsem uvedl... kdyz me Duolingo poprosi o preklad "zena", tak chce slyset "a woman". "The woman" je spatne a pritom kontext neni znam...

před 11 měsíci

KaczenkaFalco

Co když jsem nerozhodná a čumím do toho menu půl hodiny? Proč tam nemůže být přítomný průběhový čas?

před 10 měsíci