1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I eat an orange fish."

"I eat an orange fish."

Çeviri:Ben turuncu bir balık yerim.

January 4, 2014

54 Yorum


gold_roger

Portakal balığı :)


thepowerofUwU

Kayıp balık nemo nun hain sonu


aysehesna

acı sonu olmalıydı bence :D


SemihDege

Bende turuncu balıkla portakal balığı arasında kaldim. Tabiki yanlış yaptım :))


Arda615465

O turuncu balık yer kardeşim


Salih1919

Hayır orda turuncu balık yazıyor


Sudenur982008

Yeşil fil turuncu balik ne oluyor ya :D


mutelehhif

Bir gorevli yazmisti daha akilda kalici olmasi icinmis :D


Whiskeyice

var sayalım ki ben burada "turuncu bir balık yerim" demek istemiyorum da, "ben bir portakal balık yerim" gibi anlamsız bir kelime de kurmak istiyorum. Öyle ya, türkçede "ben bir portakal balık yerim" diyebiliyoruz. Bunu birisi ingilizce olarak söylesin. izah etsin bize. Burada " an orange fish" turuncu bir balık olamaz. an orange - bir portakal demek, "orange a fish" olsa , turuncu bir balık olur. orange "turuncu" demek olabilir ama "an orange" "bir portakal" demektir kardeşim.


incikin_

Bu cümleyi teoride üç şekilde çevirebilirdik; ayırt etme şansımız yok.
● "Turuncu bir balık yerim"
● "Ben bir portakal balığı yerim"
● "Ben bir portakal balık yerim."

Çünkü yaygın kullanım olan "an orange fish" sırarısnı bozamıyoruz. Hepsi için formül aynı:
A/AN + sıfat + isim

Çok eğlenceli bir soru oldu:))


Whiskeyice

ben bir portakal şekeri yerim , hadi bakalım bunu cevirin.


Geno.Sans

I eat an orange sugar. Oldu muuuuuuuu


gfrhaw

I eat an orange candy


besherat

Hello Inci, I don't understand one thing here. I wrote Ben turuncu bir balığı yerim and it isn't correct and I wonder why, because fish is object in this sentence and must be the accusative case isn't it? What did I do wrong? And I see many example here without accusative case and it makes me a great confusion.


Someone74

ben turuncu yerine ''portakal rengi'' dedim yemedi :)


Ezgi414746

Ben hamsi seviyrem


dragotreis

Vay hayvan vay ben de japon balığım nereye gitti diye merak ediyordum


YunusSofuo

Arkadaşlar şu şekildede düşünebilirsiniz. Orange' ın 2 anlamı var. Biri portakal diğeri turuncu. Portakal anlaminda kullanilabilmesi için ismin yanında isim(fish) kullanılmaması gerekir. Kullanılırsa da iki isim arasında virgül olması gerekir.Virgül olduğunda Telaffuzda da duraksayarak okunur.


Annemiz

Ben portakal rengi balık yerim diye yazdım, ama kabul etmedi. Oysaki portakal rengi = turuncu ile eşit anlamlı değil midir arkadaşlar? Hatta biz renkleri öğrenirken turuncu eşittir portakal rengi diye öğrenmiştim. Yanlış mı ?


SudenurMel

Ne balıkmış ama.


Cansu850389

Bu alemde işler farklı galiba yeşil fil turuncu balık .Hey DUO denilen kuş kayıp balık NEMO'yumu buldun.Bide yiyosun


TuranKST

Bir turuncu balik olmazmi cumlede oyle diyor cunku


pnarezgy

Renkler kategorisinde portalak demeniz de ayrı bi ironi :D


Semih712813

abi bu duolingo iyi ogretiyo iyide ogreniyon ama ogrendiginle sana sorduklarive bekledikleri cvplar devrik oluyo.


rana184788

Ben sadece an kelimesini yanlış yapmisim


eydanur518568

Turuncu balık ne yaa belki ben sevmiyorum


samed210040

bende arada kaldım kafa karışması için heralde :)


asma733134

Turuncu balik mi?


YesimYilma6

özellikle portakal rengi balık yerim dedim kabul etmedi.Türkçede turuncuya aynı zamanda portakal engi de denir. Özellikle sıfat olarak bu kullanım yaygındır. Bunu da kabul etmeli.


Deniz.Tanyeli

Portakal balığı diye bir balık var kabul edilmesi gerekmez mi? Ben bir hamsi yerim gibi ben bir portakal balığı yerim. Portakal cikleti diye geçer bu arada bilmeyenler bknz. Google


Hakan196865

"Ben bir portakallı balık yerim" neden olmuyor acaba "Orange fish" portakallı balık anlamına gelebilir google ve yandex çeviriden kontrol ettim


sevilenadam

Turuncu balık yemekten geberdim


NesrinGiyd

Portakal rengi neden kabul görmüyor


NesrinGiyd

Portakal rengi de kabul görmeli


_hakankrmn_

Ne boş yaptınız ❤❤


Sabrina278006

Turuncu balık yenmez ki?


_semassi_

Turuncu balık yemeyende ne bilim yanii


Arda615465

Bunu yapamayan gözünü sevem


sama622043

Turuncu balik??!!:\


Seyyad470857

Ben yazdığım: Ben bir turuncu balık yiyerim Cevap: Ben turuncu bir balık yiyerim


seymanur2334

Nemoyumu yicez? ama nemo bize küser.


MehmetUzun1

Japon balığı yemiş ÖKLMDÖĞŞ

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.