Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I eat an orange fish."

Çeviri:Ben turuncu bir balık yerim.

4 yıl önce

22 Yorum


gold_roger

Portakal balığı :)

3 yıl önce

OyunSozuk3

Kayıp balık nemo nun hain sonu

11 ay önce

SemihDege

Bende turuncu balıkla portakal balığı arasında kaldim. Tabiki yanlış yaptım :))

2 yıl önce

Sudenur982008

Yeşil fil turuncu balik ne oluyor ya :D

2 yıl önce

mutelehhif

Bir gorevli yazmisti daha akilda kalici olmasi icinmis :D

2 yıl önce

Whiskeyice

var sayalım ki ben burada "turuncu bir balık yerim" demek istemiyorum da, "ben bir portakal balık yerim" gibi anlamsız bir kelime de kurmak istiyorum. Öyle ya, türkçede "ben bir portakal balık yerim" diyebiliyoruz. Bunu birisi ingilizce olarak söylesin. izah etsin bize. Burada " an orange fish" turuncu bir balık olamaz. an orange - bir portakal demek, "orange a fish" olsa , turuncu bir balık olur. orange "turuncu" demek olabilir ama "an orange" "bir portakal" demektir kardeşim.

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Bu cümleyi teoride üç şekilde çevirebilirdik; ayırt etme şansımız yok.
● "Turuncu bir balık yerim"
● "Ben bir portakal balığı yerim"
● "Ben bir portakal balık yerim."

Çünkü yaygın kullanım olan "an orange fish" sırarısnı bozamıyoruz. Hepsi için formül aynı:
A/AN + sıfat + isim

Çok eğlenceli bir soru oldu:))

2 yıl önce

Whiskeyice

ben bir portakal şekeri yerim , hadi bakalım bunu cevirin.

1 yıl önce

besherat
besherat

Hello Inci, I don't understand one thing here. I wrote Ben turuncu bir balığı yerim and it isn't correct and I wonder why, because fish is object in this sentence and must be the accusative case isn't it? What did I do wrong? And I see many example here without accusative case and it makes me a great confusion.

1 yıl önce

Gohikan
Gohikan

Your answer is not wrong but a little bit problematic. Usually we don't say "turuncu bir balığı". "turuncu bir balık" is better.

11 ay önce

Someone74

ben turuncu yerine ''portakal rengi'' dedim yemedi :)

1 yıl önce

YunusSofuo

Arkadaşlar şu şekildede düşünebilirsiniz. Orange' ın 2 anlamı var. Biri portakal diğeri turuncu. Portakal anlaminda kullanilabilmesi için ismin yanında isim(fish) kullanılmaması gerekir. Kullanılırsa da iki isim arasında virgül olması gerekir.Virgül olduğunda Telaffuzda da duraksayarak okunur.

2 yıl önce

Annemiz

Ben portakal rengi balık yerim diye yazdım, ama kabul etmedi. Oysaki portakal rengi = turuncu ile eşit anlamlı değil midir arkadaşlar? Hatta biz renkleri öğrenirken turuncu eşittir portakal rengi diye öğrenmiştim. Yanlış mı ?

2 yıl önce

SudenurMel

Ne balıkmış ama.

10 ay önce

Ezgi414746

Ben hamsi seviyrem

10 ay önce

Cansu850389

Bu alemde işler farklı galiba yeşil fil turuncu balık .Hey DUO denilen kuş kayıp balık NEMO'yumu buldun.Bide yiyosun

9 ay önce

samed210040

bende arada kaldım kafa karışması için heralde :)

5 ay önce

nuray379529

Turunci balik diye bişey yok

4 ay önce

asma733134

Turuncu balik mi?

4 hafta önce