"Ieatanorangefish."

Çeviri:Ben turuncu bir balık yerim.

4 yıl önce

81 Yorum


gold_roger

Portakal balığı :)

3 yıl önce

OyunSozuk3

Kayıp balık nemo nun hain sonu

1 yıl önce

remYamurKa

Ayn

1 yıl önce

Haggra
Haggra

Ğayn, fe, kaf, kef, lam...

Güzel Türkçe.

2 ay önce

SemihDege

Bende turuncu balıkla portakal balığı arasında kaldim. Tabiki yanlış yaptım :))

2 yıl önce

miraynurr

Aynen

1 yıl önce

Sudenur982008

Yeşil fil turuncu balik ne oluyor ya :D

3 yıl önce

mutelehhif

Bir gorevli yazmisti daha akilda kalici olmasi icinmis :D

3 yıl önce

ardameric123

yeşil fil olurmu bilmem ama turuncu balık oluyo

1 yıl önce

ceydaz3

Aynen yaa

1 yıl önce

SudenurMel

Aynen

1 yıl önce

SudenurMel

Aynen

1 yıl önce

miraynurr

Cok sacma demi Sudenur

1 yıl önce

Whiskeyice

var sayalım ki ben burada "turuncu bir balık yerim" demek istemiyorum da, "ben bir portakal balık yerim" gibi anlamsız bir kelime de kurmak istiyorum. Öyle ya, türkçede "ben bir portakal balık yerim" diyebiliyoruz. Bunu birisi ingilizce olarak söylesin. izah etsin bize. Burada " an orange fish" turuncu bir balık olamaz. an orange - bir portakal demek, "orange a fish" olsa , turuncu bir balık olur. orange "turuncu" demek olabilir ama "an orange" "bir portakal" demektir kardeşim.

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Bu cümleyi teoride üç şekilde çevirebilirdik; ayırt etme şansımız yok.
● "Turuncu bir balık yerim"
● "Ben bir portakal balığı yerim"
● "Ben bir portakal balık yerim."

Çünkü yaygın kullanım olan "an orange fish" sırarısnı bozamıyoruz. Hepsi için formül aynı:
A/AN + sıfat + isim

Çok eğlenceli bir soru oldu:))

2 yıl önce

Whiskeyice

ben bir portakal şekeri yerim , hadi bakalım bunu cevirin.

2 yıl önce

besherat
besherat

Hello Inci, I don't understand one thing here. I wrote Ben turuncu bir balığı yerim and it isn't correct and I wonder why, because fish is object in this sentence and must be the accusative case isn't it? What did I do wrong? And I see many example here without accusative case and it makes me a great confusion.

2 yıl önce

Gohikan
Gohikan

Your answer is not wrong but a little bit problematic. Usually we don't say "turuncu bir balığı". "turuncu bir balık" is better.

1 yıl önce

Someone74

ben turuncu yerine ''portakal rengi'' dedim yemedi :)

1 yıl önce

YunusSofuo

Arkadaşlar şu şekildede düşünebilirsiniz. Orange' ın 2 anlamı var. Biri portakal diğeri turuncu. Portakal anlaminda kullanilabilmesi için ismin yanında isim(fish) kullanılmaması gerekir. Kullanılırsa da iki isim arasında virgül olması gerekir.Virgül olduğunda Telaffuzda da duraksayarak okunur.

3 yıl önce

TuranKST

Bir turuncu balik olmazmi cumlede oyle diyor cunku

3 ay önce

Annemiz

Ben portakal rengi balık yerim diye yazdım, ama kabul etmedi. Oysaki portakal rengi = turuncu ile eşit anlamlı değil midir arkadaşlar? Hatta biz renkleri öğrenirken turuncu eşittir portakal rengi diye öğrenmiştim. Yanlış mı ?

2 yıl önce

SudenurMel

Ne balıkmış ama.

1 yıl önce

Ezgi414746

Ben hamsi seviyrem

1 yıl önce

Cansu850389

Bu alemde işler farklı galiba yeşil fil turuncu balık .Hey DUO denilen kuş kayıp balık NEMO'yumu buldun.Bide yiyosun

1 yıl önce

samed210040

bende arada kaldım kafa karışması için heralde :)

9 ay önce

nuray379529

Turunci balik diye bişey yok

8 ay önce

asma733134

Turuncu balik mi?

4 ay önce

YesimYilma6

özellikle portakal rengi balık yerim dedim kabul etmedi.Türkçede turuncuya aynı zamanda portakal engi de denir. Özellikle sıfat olarak bu kullanım yaygındır. Bunu da kabul etmeli.

3 ay önce

pnarezgy

Renkler kategorisinde portalak demeniz de ayrı bi ironi :D

2 hafta önce

Frat881477

Orange yazmiyor diger renkler var o yuzden dogru secenek yok

1 yıl önce

serhat123123

pants fish daha mantıklı bence

1 yıl önce

dragotreis

Vay hayvan vay ben de japon balığım nereye gitti diye merak ediyordum

1 yıl önce

melike457303

hediye :d

1 yıl önce

Simay1681

turuncu bir balık hımm...

1 yıl önce

selin_dmr

Yanlış

1 yıl önce

GktuSungur1

Niye turuncu balık portakal balığı mı aq

1 yıl önce

merA594369

portakal balığııııııııııııı

1 yıl önce

merA594369

internette araştırdım portakal balığı denilen bir tür var (yetkililer bunu değişmelisiniz)

1 yıl önce

iremnaz916508

Turuncu balık varmı yorumları bekliyorum please

1 yıl önce

GalaxyGala253869

Nemo

1 yıl önce

ardameric123

şimdi turuncu baık mı olur dicem ama palyaço balığı var

1 yıl önce

eydanur518568

Turuncu balık ne yaa belki ben sevmiyorum

10 ay önce

defne486683

Turuncu baliķ ??

10 ay önce

Feronokuro

Japon balığı

9 ay önce

ekrem041

arkadaşlar ben bir portakal bir balık yerim neden olmuyor rıca etsem..kelıme olarak tureyebılır benmı yanılıyorum bır yerde..

3 yıl önce

aleynatece

O cumleye bagli diger kelimelere baktigimida onun turuncu bir balik oldugunu anliyoruz portakal baliginin insanin fazla taniyamayacagi balik oldugu icin bize gore yapmışlar orenge ayni zamanda turuncu rengi oluyor

2 yıl önce

SUPERSENA

turuncu balık yedim olmaz mı

1 yıl önce

SUPERSENA

cevap verebilir misiniz abiler ve ablalar ve benim yaşıtımdakiler

1 yıl önce

Someone74

Yedim dersen geçmiş zamanı ifade ettiği için 'eat' yerine 'ate' kullanmak gerekir.

1 yıl önce

esra342334

Bende hergun turuncu balik yerim:)cok lezzetlidir. Birgun DUO seninle yeriz

1 yıl önce

muhendis4833

Turuncu bir balık yedim olur. Cümle yanlış

1 yıl önce

EgeBolat

Ben hangi balik oldugunu biliyorum

1 yıl önce

SiriusBlack99

Hayvan katili yedi balığı bir de utanmadan turuncuydu diyor! (Şaka amaçlıdır

1 yıl önce

EzgiDemir300070

turuncu balık olacak çok basitttt

1 yıl önce

HasanBey7
1 yıl önce

ElifYarba

Allah askina neden turuncu balik yiyor.Sanki palamut somon dese incinecek:))

1 yıl önce

ygzylmz

Balık burada countable olarak kullanılmış ama bazı yerlerde de uncountable olarak kullanılmıştı bunlar arasındaki fark nedir?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Sadece bir besin türü olarak kullanıldığında sayılmaz isim olarak düşünüyoruz. MEsela:
"She eats fish once a week."

● = Haftada bir balık yer.
(Yani kırmızı et değil; balık olduğunu belirtiyor.
Ama bu soruda "bir" balığı tarif etmiş; yani besin türü değil. Dolayısyla sayılabilir (countable).

Bir de balıkla ilgili tuhaf/istisnai bir durum var. Sorularda o da kafanızı karıştırıyor olabilir:
Tekili ve çoğulu aynı:

balık = fish
balıklar = fish (fishes değil yani; çoğul olduğunu hiç çaktırmıyor!)

2 yıl önce

BassLeo

An sessiz kelimelerde geliyor. Peki ya cümlenin başında renk varsa

4 yıl önce

tugerr

O kelimeleri ayırt edebilmek için kullanıldığından dolayı, an ya da a dan sonra gelen kelime sıfat vs farketmez. Böyle hatırlayabilirsin. Önemli olan kendisinden sonraki kelime ne olursa olsun ilk harfinin sesli ya da sessiz oluşudur

3 yıl önce

maoropen

Ben turuncu balık yerim hata verdi Ben turuncu ayakkabı giyerim olsa cümle doğru olurmu çünkü aynı anda sadece bir ayakkabı giyilebilir

4 yıl önce

zengn

Çünkü dikatini çektiyse orada a harfi var ve sen orada ben turuncu balık yerim demişsin orası ben turuncu bir balık yerim olur

3 yıl önce

SerdarBekt

yedim,yerim farkını açıklayabilirmisiniz.sayın admın

4 yıl önce

ahlavya

Yerim geniş zaman, yedim geçmiş zamandır. Yerim demek için I eat fish, yedim demek için I ate fish dersiniz.

4 yıl önce

SertaGzsz

Yerim : geniş zaman Yedim: geçmiş zaman ;)

3 yıl önce

Neslihan98

Yerim,geniş zamanda yapılan bir fiildir. Yedim geçmiş zamanda. Yedim olması için I ate olması gerekiyor

3 yıl önce

beril555

yedim geçmiş zaman yerim ise geniş zaman yani cümlede geniş zaman kullanıldığı için yerim olacak

3 yıl önce

dorukcirak

ben bir tane turuncu balık yerim dedim bence doğru

4 yıl önce

omercito
omercito

Turuncu bir kalem - An orange pencil

Turuncu iki kalem - Hatalı

Bir (tane) turuncu kalem - One orange pencil

İki (tane) turuncu kalem - Two orange pencils

...

Bu şekilde düşünürseniz, anlaşılırlık açısından daha sağlıklı cümleler kurabilirsiniz. Saygılar.

4 yıl önce

suleelus

buradaki biri sayı gibi düşünmeyin. öyle olsa one denirdi sanıyorum. buradaki bir şunun gibi; ne güzel bi kız, ne sevimli bi bebek vs.

4 yıl önce

cihatvar

mantıken doğru fakat cümlenin çevirisi gerçekte neyse o olmalı. cümle de "tane" geçmemektedir.

sevgiler

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.