"I eat an orange fish."

Çeviri:Ben turuncu bir balık yerim.

January 4, 2014

40 Yorum


gold_roger

Portakal balığı :)

July 1, 2015

OyunSozuk3

Kayıp balık nemo nun hain sonu

August 16, 2017

aysehesna

acı sonu olmalıydı bence :D

July 17, 2019

SemihDege

Bende turuncu balıkla portakal balığı arasında kaldim. Tabiki yanlış yaptım :))

January 5, 2016

Sudenur982008

Yeşil fil turuncu balik ne oluyor ya :D

September 8, 2015

mutelehhif

Bir gorevli yazmisti daha akilda kalici olmasi icinmis :D

November 15, 2015

Whiskeyice

var sayalım ki ben burada "turuncu bir balık yerim" demek istemiyorum da, "ben bir portakal balık yerim" gibi anlamsız bir kelime de kurmak istiyorum. Öyle ya, türkçede "ben bir portakal balık yerim" diyebiliyoruz. Bunu birisi ingilizce olarak söylesin. izah etsin bize. Burada " an orange fish" turuncu bir balık olamaz. an orange - bir portakal demek, "orange a fish" olsa , turuncu bir balık olur. orange "turuncu" demek olabilir ama "an orange" "bir portakal" demektir kardeşim.

October 10, 2015

incikin_

Bu cümleyi teoride üç şekilde çevirebilirdik; ayırt etme şansımız yok.
● "Turuncu bir balık yerim"
● "Ben bir portakal balığı yerim"
● "Ben bir portakal balık yerim."

Çünkü yaygın kullanım olan "an orange fish" sırarısnı bozamıyoruz. Hepsi için formül aynı:
A/AN + sıfat + isim

Çok eğlenceli bir soru oldu:))

July 24, 2016

Whiskeyice

ben bir portakal şekeri yerim , hadi bakalım bunu cevirin.

September 22, 2016

besherat

Hello Inci, I don't understand one thing here. I wrote Ben turuncu bir balığı yerim and it isn't correct and I wonder why, because fish is object in this sentence and must be the accusative case isn't it? What did I do wrong? And I see many example here without accusative case and it makes me a great confusion.

October 20, 2016

Someone74

ben turuncu yerine ''portakal rengi'' dedim yemedi :)

April 24, 2017

aysehesna

aferin :D yiyecek mi bu :D :D

July 17, 2019

betl764929

Teşekkür ederim

February 9, 2019

YunusSofuo

Arkadaşlar şu şekildede düşünebilirsiniz. Orange' ın 2 anlamı var. Biri portakal diğeri turuncu. Portakal anlaminda kullanilabilmesi için ismin yanında isim(fish) kullanılmaması gerekir. Kullanılırsa da iki isim arasında virgül olması gerekir.Virgül olduğunda Telaffuzda da duraksayarak okunur.

December 4, 2015

SudenurMel

Ne balıkmış ama.

October 1, 2017

TuranKST

Bir turuncu balik olmazmi cumlede oyle diyor cunku

August 26, 2018

aysehesna

ama ben turuncu balık falan yemedim :)

July 17, 2019

Annemiz

Ben portakal rengi balık yerim diye yazdım, ama kabul etmedi. Oysaki portakal rengi = turuncu ile eşit anlamlı değil midir arkadaşlar? Hatta biz renkleri öğrenirken turuncu eşittir portakal rengi diye öğrenmiştim. Yanlış mı ?

July 31, 2016

Ezgi414746

Ben hamsi seviyrem

October 11, 2017

Cansu850389

Bu alemde işler farklı galiba yeşil fil turuncu balık .Hey DUO denilen kuş kayıp balık NEMO'yumu buldun.Bide yiyosun

November 1, 2017

eydanur518568

Turuncu balık ne yaa belki ben sevmiyorum

January 18, 2018

samed210040

bende arada kaldım kafa karışması için heralde :)

March 8, 2018

asma733134

Turuncu balik mi?

July 17, 2018

YesimYilma6

özellikle portakal rengi balık yerim dedim kabul etmedi.Türkçede turuncuya aynı zamanda portakal engi de denir. Özellikle sıfat olarak bu kullanım yaygındır. Bunu da kabul etmeli.

August 31, 2018

pnarezgy

Renkler kategorisinde portalak demeniz de ayrı bi ironi :D

November 26, 2018

Deniz.Tanyeli

Portakal balığı diye bir balık var kabul edilmesi gerekmez mi? Ben bir hamsi yerim gibi ben bir portakal balığı yerim. Portakal cikleti diye geçer bu arada bilmeyenler bknz. Google

January 7, 2019

Fatma857304

Doğru yazdım

January 23, 2019

betl764929

Bundan banane

February 9, 2019

AhmetArsla948900

"Bir tane turuncu balık yerim" ile "Ben turuncu bir balık yerim" arasında ne fark var ?

March 8, 2019

AhmetArsla948900

"Bir tane turuncu balık yerim." ile "Ben turuncu balık yerim." arasında ne fark var?

March 8, 2019

Hakan196865

"Ben bir portakallı balık yerim" neden olmuyor acaba "Orange fish" portakallı balık anlamına gelebilir google ve yandex çeviriden kontrol ettim

March 23, 2019

fevzionur1

balığı yedikten sonra kesin cenazesi kaldırılmıştır

April 16, 2019

rem602041

Turuncu mu? :-)

April 20, 2019

sevilenadam

Turuncu balık yemekten geberdim

June 1, 2019

fayukog

Ghhh

August 16, 2019

NesrinGiyd

Portakal rengi neden kabul görmüyor

October 6, 2019

NesrinGiyd

Portakal rengi de kabul görmeli

October 6, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.