1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Biz gidebilir miyiz?"

"Biz gidebilir miyiz?"

Çeviri:Könnten wir gehen?

March 17, 2016

11 Yorum


angel_bmw

Könnten yanlış. Können olmasi lazım. Könnten olursa gidebilirmiydik olur.


Selcen_Ozturk

hayır. kibarca bir şey sormak için Könnten kullanılır


MustafaOuz835032

Kibarlık için geçmiş zaman kullanıyoruz o zaman. Teşekkürler.


Kamuran663219

Biraz daha aciklayici olsaniz daha yararli olur, mesele diğer modal verb lerde de aynisimi oluyor?


SteffiBookworm-

Bu açıklama Almanca'dır. Nazik cümlelerde konjonktiv 2 kullanımı ile ilgilidir.

http://mein-deutschbuch.de/konjunktiv-2-der-hoeflichkeit.html


huseyinsargin

selcen hanım hastayım bu hallerinize


humetin

Biz gidebilir miydik ? ( Kibarca izin istemek )


tepkisel

Könnten yanlis degil mi?


MeteUlku

Prasens halde "können" oluyor ancak prateritum zamanda "konnten" oluyor. Yukarıdakinin prasens cümle olması gerekiyor ben de yanlış bilmiyorsam, raporlarsanız Selcen hanım ilgilenecektir.


aydin732904

Biz gidebilir miydik olmaliydi


akaplan4

Biz gidebilirmiydik olmaliydi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.