Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Does he also have an Italian passport?"

Vertaling:Heeft hij ook een Italiaans paspoort?

2 jaar gelden

5 opmerkingen


Aurora478188

Bjj He she it hoort 'has' en niet have. Waarom hier wel have?

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Omdat je hier eerst een ander werkwoord hebt namelijk to do. Dat werkwoord wordt vervoegd en to have niet. In het Nederlands hebben we niet zo'n constructie maar letterlijk vertaald wordt het:

  • Doet hij ook een Italiaans paspoort hebben?

Zoals je ziet wordt hierbij hebben niet vervoegd. Uiteraard kan je het zo niet vertalen, omdat het een slechte Nederlandse zin is.

2 jaar gelden

SuperRoosje

bedankt voor de uitleg :-)

1 jaar gelden

Danil617054

Heeft hij een Italiaans paspoort is toch ook goed?

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Je mist also.

1 jaar gelden