Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Oni zadzwonili wcześniej."

Tłumaczenie:They had called previously.

2 lata temu

5 komentarzy


ThinCop

They called earlier , zaliczyło

1 rok temu

buskes76

bo też pasuje ale całkowicie zmienia znaczenie zdania ;
"They (had) called earlier" znaczy, że np "(Umówili się na telefon o 19:00 ale) Zadzwonili wcześniej"
natomiast
"They (had) called previously" znaczy że np "(Zanim np. wpadli z wizytą) uprzednio ~wpierw zadzwonili" .
Użycie w tym ćw. w zdaniu pl. słowa "wcześniej" jest troszkę niefortunne gdyż powoduje właśnie możliwość wyboru tłumaczenia w dwa zupełnie odmienne sensy. /
previously - poprzednio, uprzednio, wpierw, wprzód. /
earlier - wcześniej, wcześniejszy

A tak nawiasem żeby używać Past Perfect - czasu zaprzeszłego (tego z "had) najpierw trzeba określić jakąś akcję także w przeszłości aby właśnie czasem zaprzeszłym sięgnąć do akcji w jeszcze dalszej przeszłości (powiązanej w jakiś sposób z pierwszą akcją) - i to jest właśnie ta "zaprzeszłość". Tego czasu nie używa się w zdaniach pojedynczych bez tego właśnie ustanowienia jakiejś przeszłości pierwszą akcją (!) ale tu na Duolingo poznajemy tylko jego konstrukcję dlatego ćwiczymy na takich zdaniach wyrwanych z kontekstu.

1 rok temu

mslupczyns

Czasownik "ring" ma takie samo znaczenie, a nie jest uznawane

2 lata temu

buskes76

głowy nie dam ale raczej "ring" [jako czasownik] w znaczeniu "dzwonić" (bo ma ich kilka) nie ma znaczenia w sensie zatelefonować, znaczy raczej tylko dzwonienie w sensie wydawania dźwięku dzwonka.... tzn np telefon może dzwonić - wydawać dźwięk dzwonka, można zadzwonić dzwonkiem stojąc przed drzwiami itp ale "ring" nie w sensie zatelefonować do tego używamy np właśnie "call".
Niech mnie ktoś (ale ktoś obeznany a nie ktoś komu się tylko tak wydaje) poprawi jeśli się mylę albo rozwinie temat

1 rok temu

Camissima
Camissima

A czemu nie "telephoned"

1 rok temu