1. Foro
  2. >
  3. Tema: Catalan
  4. >
  5. "En este país hay pocos ríos."

"En este país hay pocos ríos."

Traducción:En aquest país hi ha pocs rius.

March 25, 2016

3 comentarios


AlexMoby

per què es diu "a Girona, a Barcelona, a Catalunya" pero no "a aquest pais" ?


doktorkampi

Tens raó. En realitat, com a norma general, davant d'un lloc, sempre "a".

En les designacions de lloc de sentit figurat es permet també l’ús de la preposició en. Ex: Aquesta notícia es va publicar en el diari d’ahir. És un dret que es recull en l’article 3 de la Constitució. Aquesta proposta ja es va votar en la reunió de la setmana passada.

Aquí hi pots trobar més informació.


asfarer

Davant d'un substantiu sense article o amb article determinat s'empra la preposició a. Davant d'un substantiu introduït per un article indeterminat o demostratiu s'empra la preposició en.

Learn Catalan in just 5 minutes a day. For free.