Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Já doručuji jídlo."

Překlad:I deliver food.

před 2 roky

9 komentářů


M.A.T.A.F.A.K

Kdo mi vysvětlí proč musí být "a meal", ale pouze "food"

před 2 roky

jgstcd
jgstcd

"Meal" je pocitatelne. "Food" je nepocitatelne.

před 2 roky

Matafak

teď tedy nerozumím, jak počitatelné... :-( nějaký příklad?

před 2 roky

Nemesis_NaR

"Food" je jídlo jako hmota a proto se nedá počítat a nemůže mít neurčitý člen "a", stejně jako všechna další nepočitatelná podstatná jména.

"Meal" je jídlo jako jeden pokrm a proto se dá počítat - 3 různé pokrmy (at už v konzervě nebo na talíři) a proto musí být se členem, stejně jako každé jiné počitatelné slovo.

Doporučím přečíst si toto: http://www.helpforenglish.cz/article/2006082501-pocitatelna-a-nepocitatelna-podstatna-jmena a toto: http://www.helpforenglish.cz/article/2006031102-pleteme-si-food-meal-dish

před 2 roky

Matafak

jj, děkuji, koukal jsem na odkaz, nicméně mi ještě toto třídění zřejmě bude činit problémy, tím spíše, že v češtině jsou mnohé z nich počitatelné :-)

před 2 roky

anezka.pokorna

proč by nemohlo být použito sloveso recommend?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Pozor, "doručit" a "doporučit" je něco trochu jiného.

před 2 roky

martinsulak

Díky, taky jsem četl doporučuji až po Vašem upozornění to vidím správně.

před 2 roky

MjaMachurk

Pri prvnim prekladu "ja dorucuji jidlo" jsem prelozila I deliver meal a zobrazilo se mi, ze je to spatny preklad. Ted jsem uvedla misto meal food a zobrazilo se mi, je jsem mela uvest food. Tak nevim, co je tedy spatne.

před 11 měsíci