Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"My parents are bilingual but I am not."

Çeviri:Benim ebeveynlerim iki dilli ama ben değilim.

4 yıl önce

40 Yorum


erditirpan

Türk dil kurumuna göre ebeveyn: anne ve baba. Türkçe'de "ebeveynlerim" diye bir kullanım bulunmamakta. Eğer öyle bir kullanım olsaydı "anne ve baba" değil "anne veya baba" şeklinde açıklama olurdu.

Türk dil kurumunda Sait Faik Abasıyanık'ın şu cümlesi de bu savı desteklemekte:

  • Ebeveynim çok bedbaht insanlardı. S.F. Abasıyanık

dikkat ederseniz "ebeveynlerim" şeklinde bir kullanım yok.

http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gtsarama=gtsguid=TDK.GTS.53768c40788262.65653493

biliyorum garip geliyor ama böyle.

4 yıl önce

rodartelindberg

ona bakarsanız gözükmek de hatalı bir kullanış, gözmek diye bir fiil yoktur, galat-ı meşhurdur ve doğrusu görmek kökünden gelen görünmektir fakat tdk bunu da kabul etmiş. tdk çoğu zaman halkın yanlış kullanmaya alıştığı sözcükleri bünyesine doğru olarak alabiliyor.

4 yıl önce

erditirpan

gözükmek hatalı bir kullanım, galat-ı meşhur değildir. Dr. Sermet Sami Uysal da bir yazısında bundan bahsetmiştir.

"türkçe'de -le,-la eki getirilerek fiiller türetilebilir. hemen her "ad"a bu ek getirilerek son derece fazla sözcük türetilebilir. baş-la-mak, taş-la-mak, su-la-mak vb... bu ek "göz" adına da getirilerek göz-le-mek fiili türetildiği gibi göz-et-mek, göz-et-le-mek de türetilebilir. nitekim gözetleme kulesi bu türetmeden kaynaklanmaktadır.

ayrıca türkçe'de "-ik" ekiyle de "ad"dan fiil türetilebilir. "geç"den gec-ik-mek, "göz"den göz-ük-mek gibi. sanıldığı gibi dilimizde yalnızca "görmek" fiili yoktur, "göz" isminden -le yapım ekiyle türetilmiş (ve bundan da daha başka fiil çatıları türetilebilen) "göz-le-mek" ve dilimizde "gör-ün-mek"le anlamdaş olarak kullanılan "göz-ük-mek" de bulunmaktadır. elbette dilimizde "göz-mek" diye bir fiil yoktur.

4 yıl önce

rodartelindberg

türkçede ük diye bir ek yoktur. bunları yazmadan önce biraz araştırsaydınız. görükmek diye bir sözcük de kullanın isterseniz iyice belli edin bilmediğinizi

3 yıl önce

KutalmKoca
KutalmKoca

Bu arapça çoğul eki -eyn'den kaynaklı. Osmanlıca'dan dilimize kalan bu ve bunun gibi pek çok söz hakkında TDK aynı hükmü veriyor. Sözgelimi evrak sözü varak sözünün çoğuludur. Evraklar derseniz hata etmiş olursunuz. Ancak gözardı ettiğimiz bir şey var ki bu durum anlam karmaşasından başka bir şey yaratmıyor ve bizler de Osmanlı değil Türk'üz. TDK neyi doğru yapıyor ki

5 ay önce

cetin.celik

Edebiyat parcalayip milletin kafasini karistirmayin. Ne cok biliyorsunuz? Turkcede en yakin karsiligi bu. Sen kullanma. Bir gidin ya.

1 ay önce

erencetin

Bu cümlenin türkçe çevirisi hatalıdır. Ebeveynim ifadesi doğru. Ebeveynlerim ifadesi yalnıştır.

4 yıl önce

BulentGercek

Okulda derler ya "Ebeveynin gelsin". Orada eğitmen "Anne veya babandan birisi gelsin" demektedir. Her ikisi gelsin dememektedir. Örnek vermek istedim.

4 yıl önce

cetin.celik

Are var. Are varsa çoğul. Anladin mi? Bulandirmayin insanlarin kafasini...

1 ay önce

rodartelindberg

anne ve baba. iki tane ebeveyn olur.

4 yıl önce

keremhan77

Ebeveynim iki dil bilir, ancak ben değil , yazdım kabul etmedi." ailesi iki dillilermiş..." Ejderha gibi birşey olmuş bu....Bu site git giti işi bozmaya başladı ....

2 yıl önce

Darrkness

Kelime kelime çevirince saçma oluyor anlam olarak çevirmek daha mantıklı bence. Fiziki olarak iki dil olmayacağına göre dil bilmekten bahsediyor. "Ebeveynim iki dil biliyor ben bilmiyorum" şeklinde de çevrilebilmesi gerek

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayir. ikidilli olmakla iki dil bilmek ayni sey degil. iki dili biraz bilen insan iki dil biliyorum diyebilir ama ASLA ikidilliyim/I am bilingual diyemez. Ikidilli olmak bu iki dili de anadil seviyesinde bilmeyi gerektirir, ikidilli insan sayisi oldukca azdir, iki dil bilenlerse neredeyse herkesi kapsiyor

4 yıl önce

kalahan1

Selcen hanım İngilizceyi çok iyi bildiğinizi asla tartışmayacağım..ancak sizin Türkçenizden endişeliyim.. İkidilliyim : Türkçe de iki dili anadili seviyesinde bilirimi anlatmayacağı gibi, iki dil biliyorum demek de , anadilden iki dil değilde..he işte iki dil biliyorum demek değildir... Siz iki dil biliyorum karşılığı olarak i know two lenguages i mi kastediyorsunuz acaba.. Türkçe karşılıkları gayet kolaydır.. İki dili anlayabiliyorum, iki dili konuşabilirim, iki dil i çok iyi kullanırım.. eğer anadili gibi iki dil biliyorsa bir insan şu iki cümleden birini kullanır.. iki anadilim var, yada iki dil biliyorum

3 yıl önce

ekrem2027

yine günlük hayatta kullanılmıcak gereksiz bir cümle

4 yıl önce

BulentGercek

Teori ve pratik her zaman ayrıdır zaten. Ayrıca burada öğrendiklerinizi "hızlandırılmış ingilizce kursu" olarak değerlendirmeyin.

4 yıl önce

keremhan77

"ebeveynim çift lisan bilir fakat ben değil"... Bu kelimenin doğru olması lazım çünkü bir İngiliz yukarıdaki cümleden bu veya buna çok yakın benim yazdığım gibi bir mana düşünür, aklına gelir.Ayrıca doğru cevap kısmında "ebeveynlerim" ve " iki dillidir" doğru olarak gösterilmiş. Bir insanın 1 tane ebeveyni (anne -baba anlamı gelir) olur, 2 tane ebeveyni hiç kimsenin olmaz. AYRICA burada lisandan yani bir insanın bir kültüre ait ortaklaşa anlaşmada araç olarak kullandığı lisan anlatılmak istenmiş öyle ise insanın tat alma organı olan DİL burada kullanılamaz, lisan olmalı. Kısaca ve özet: "Benim ebeveynim çift lisanlıdır, ancak ben değil " doğru olmalıydı.

2 yıl önce

suavikemal

ebeveynlerim kullanımı yanlış çoğul eki kullanılmaz çünkü anne babalarım anlamına gelir. bir insanın bir anne babası vardır. çoğul eki anlamı bozar. doğrusu ebeveynim yahut anne ve babam olmalı.

9 ay önce

mehmetmeti7

"bilingual" kesinlikle "iki dil bilen" olarak çevrilmeli !!

5 ay önce

azizhayri

Ebeveyn kelimesi zaten anne ve babayı birlikte niteler. Ebeveynlerim olmamalıdır

1 ay önce

hacimustafa27

Fakat ben değilim yerine fakat ben değil desek olmaz mı

4 yıl önce

zenubya

O zaman sözlükler hatalı. Bilingual : iki dil bilen olarak çevirilmiş.

4 yıl önce

Servirevan

Arkadaşların açıklamalarına katılıyorum. Bir insanın "ebeveyn"i olur, "ebeveynler"i değil, ayrıca anne baba diye çevirmek daha uygun olur

4 yıl önce

kemalcatak

Bu nasıl bir soru ey kuş...

3 yıl önce

sametyuksel

yuh!

3 yıl önce

kmrc3744

ebeveyn zaten Arapça'dan geçme bir kelime olup anne ve babanın her ikisini de aynı anda kapsayan bir kelimedir. Ebeveynler kullanımı yanlıştır. "Benim ebeveynim ikidillidir ama ben değilim" yazdım bu hatadan dolayı kabul etmedi. Düzeltilmesi gerekiyor.

3 yıl önce

meltemgun

ebeveynim kabul edilmeliydi.Ebeveynlerim olmaz.Ama cevabımı kabul etmedi.

3 yıl önce

AytacBasok

Ebeveyn Arapça kökenli ve ebeveynler dediğimizde hata var. Varak - evrak, velet evlat gibi.

3 yıl önce

rodartelindberg

evrakta da olduğu gibi sözcüklerin kullanımı günlük hayatta değişkenlik gösterebilir. burada arapça çeviri yapmıyoruz, türkçe çeviri yapıyoruz.

3 yıl önce

AytacBasok

Meseleyi anladığınızı sanmıyorum, ayrıca dil ve lehçe adları büyük harfle başlar.

3 yıl önce

kmrc3744

ben de AytacBasok ile aynı görüşteyim. meseleyi zannımca anlamadınız.

3 yıl önce

AhmetKarak

Bir insanin bir tane ebeveyni olur ebeveyinlerim olmaz

4 yıl önce

rodartelindberg

ebeveyn, anne ve babaya söylenir yani iki tane ebeveyn olur.

4 yıl önce

AhmetKarak

Koçum sen yukarıyı oku sonra cevap ver adam yazmış....

4 yıl önce

murat.erta

Yuhhh bee Daha Ne diyim ..iki dil biliri kabul etmiyor .iki dillidir olacakmış :))))

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

iki dil bilmekle ikidilli olmanin arasinda daglar kadar fark oldugunu ogrendikten sonra bir seyler diyebilirsiniz belki....

4 yıl önce

SalihFerhat

Annenede babanada sokayım bu telefonu dualingo

2 yıl önce

kufolo

benim ailem iki dilli fakat ben değilim olamaz mı

4 yıl önce

altunufuk

Parent:ebeveyn, family:aile

4 yıl önce