"When I cook, he eats."

Çeviri:Ben pişirince, o yer.

4 yıl önce

43 Yorum


NRizgar

while -iken anlamı verirken when -dıgında anlamını verir

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

-dıgında ve -ince

4 yıl önce

10_ur

O zaman programda neden when'in üstüne geldiğimizde "pişirir-iken" çıkıyor??

2 ay önce

Pascowl
Pascowl
Mod

ben burada "when"i aradan geçen zaman/vakit olarak düşündüm ve "Ne zaman pişirirsem, o yer." diye çevirdim. Yanlış kabul etti, aslında "when I cook" dediğimizde "pişirdiğim zaman, artık ne zaman pişerse..." gibisinden bir anlamı da olmaz mı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yakın anlamlar ama "Ne zaman pişirirsem, o yer." için "whenever I cook, he eats" gibi direkt bir çeviri mevcut zaten :)

4 yıl önce

yilmaz27devam

When in -iken anlami oldugunda anlam ben pisirirken o yer olmali

4 yıl önce

Ortam

"Ben pidirdigimde o yer" cevirisi yanlis mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

bu olabilir

4 yıl önce

mma8690

ben pişirirken, o yer olmaz mı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayir onun icin "while" gerekir. genel olarak when'i -ince, while'i -iken anlaminda dusunun. tabii ki when de zaman zaman -iken anlamina gelebilir

4 yıl önce

falconblue

Tek cumlede nasil anlayacagiz peki bunu?

4 yıl önce

bretonica

cümle while ile başlayacak. yani "while ı cook, he eats" ben pişirirken o yer oluyor.

4 yıl önce

erdogan6350

When anlami ne zaman degil mi cumle icinde nasil degisiyo bu biri anlatabilir mi? Please

4 yıl önce

pskahraman

Ben pisirirsem o yer dedim kabul etmedi :)

4 yıl önce

yunusvural

You eat diyo burda. herkes "he" diye mi duymuş ya :) kaç defa dinledim

3 yıl önce

orzan1

I kelimesini algilamiyor, lütfen düzeltin

3 yıl önce

144965

Ben pişirince o yer nasıl diyebilirim kabul etmedi bunu

4 yıl önce

Bhrsrc

Whenever mantikli

4 yıl önce

hknglr72

"Ben yemek yaparken o yer." Olmazmı? Cümlenin tamamını aldığımızda geniş zaman

4 yıl önce

karagol2007

Ne zaman yemek pisirsem o yer bu da olur

4 yıl önce

zeynepatesss

Sorudayken kelimenin üzerine tıkladığınızda anlamını gösteriyor anlamını öğrenmek yardimci oluyor

4 yıl önce

YusufEvren1

Ben pisirirken o yer dogru degil mi

3 yıl önce

ifzcn

ben pisirirken o yer neden yanlis

3 yıl önce

canankorkm7

While iken anlami tasirken when diğında ifade eder

6 ay önce

cahmab

F@*¥£

3 yıl önce

pj1245

Ben yemek pişirirken o yer. Yanlış mı?

3 yıl önce

nesengok

doulingo bile -iken diye aciklama yapti fakat benim pisirirken kelimemi yanlis olarak kabul etti.

3 yıl önce

nesengok

''ben pisirirken o yer'' bu dogru olmali, fakat doulingo ''ben pisirince o yer'' diye acikladi, ayrica , aciklamada ''pisiriken'' diye kullandi

3 yıl önce

mrektor

"Ne zaman yemek yapsam, o yer" olmayacak mı? bu cümle eşleşmiyor mu? Eşleşmiyorsa neden olduğunu açıklayabilir misiniz size zahmet?

3 yıl önce

Cansu527396

I kelimesini algılamıyor

3 yıl önce

AshleyWalk148211

I yı buyuk harfle yazmadim yazim hatasi var dedi -,-

2 yıl önce

Atilla216742

Amaç burada kargaşa yaratmak değil. Burada bir ifade yanlışlığı olduğu kanısındayım. "i cook" simple present tense "ben pişiririm." yine ikinci cümle aynı zamanda gerçekleşiyor "he eats". Türkçede "ben pişirince o yer" birinci eylemin bitmesinin ardından ikinci eylemin başlayacağını ifade ediyor. Bu da iki farklı zaman anlamı taşıyor. İngilizce cümleye baktığımız zaman virgülle ayrılan ilk cümle "When i cook" Ben pişirirken. Ben pişirdiğim zaman. İkinci eylem de aynı zamanda devam ettiğine göre. Doğru ifade: Ben pişirdiğim zaman o yer. veya Ben pişirdiğim vakit o yer. olmalı. Burada iğne ile kuyu kazar gibi bunları tartışmayı da çok anlamlı bulmuyorum. Çeviri yapanlar için önemli olabilir ama, nüans ifade farklılığından dolayı bunu anlayamamış gibi işleme tabii tutulmak da hoş olmuyor. Burada bu çalışmaları hazırlayan arkadaşlara teşekkür ediyorum saygı duyuyorum ama bu katı tutumu da anlamakta zorlanıyorum. Türkçe "Pişince yersin", "Pişirince yersin" sözü pişirme işleminin bitişi sonrasında yapılacak eylemi tarif eder.

2 yıl önce

Orhan633

ne zaman pişirirsem o yer de doğru değil mi ?

2 yıl önce

merEkmeki

Ne zaman yemek yapsam, o yer. böyle de söyleneblir.

1 yıl önce

Eseryuksel09

Ben pisirince Ben pişirdiğim sırada Ben pişirdiğim de Ben pişirdiğin zaman

1 yıl önce

Mertiko35473547

Ben daha söylemeden olmadi diyoŕ

1 yıl önce

Mertiko35473547

Anlamadım gitti

1 yıl önce

zeyyneppp

When başta olduğu zaman "ne zaman" anlamı vermiyor mu?
_ınca,ince anlamını ortada olduğu zaman vermiyor mu?

5 ay önce

-PJM-

"Yemek yaparsam, o yer" neden olmaz?

4 ay önce

Gktu464024

ben pişirirken o yer de olur mu

2 ay önce

ibrahim476106

Susun

1 ay önce

LoRdS31

"ne zaman yemek yapsam o yer" yanlış mı tam anlayamadım

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

onun icin "when" yerine "whenever" lazim

4 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.