Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I want a plate of cheese."

Çeviri:Ben bir tabak peynir istiyorum.

0
4 yıl önce

30 Yorum


LeOCMaN

Burada of'un kullanımını birisi açıklayabilir mi?

I want a plate cheese - Böyle kullanım hatalı mıdır ?

7
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet hatali olur oyle. aciklamak zor biraz ama, miktar belirten ifadelerde genelde of kullanildigini dusunebilirsin,

  • a box of chocolate
  • 2 kilograms of tomatoes
  • a bag of candies gibi
67
Cevap ver24 yıl önce

LeOCMaN

Zor demişsin ancak gayet güzel açıklamışsın. Teşekkürler.

1
Cevap ver4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

'of' hatta '-in' eki gibi. "Peynirlerin bir tabak dolusu" gibi bi fikir var ortada.

4
Cevap ver4 yıl önce

taha236937

Neden bu yanıtı verdiniz

1
Cevap ver2 yıl önce

LeOCMaN

'-in' ekini bir türlü cümleye oturtamadım. :) Şimdi sizler açıklayınca anladım. Teşekkürler.

0
Cevap ver4 yıl önce

wayfarer2140

yüzüklerin efendisi=The lord of the rings.

-in eki =of
kavramını en iyi bu örnek bana öğretmektedir

47
Cevap ver24 yıl önce

EREKKER

Aynen

1
Cevap ver3 yıl önce

KenanCanbay

"peynir tabağı istiyorum" istiyorum diye çevirdim ama hata verdi. Sebebi, cümlenin başına "bir" eklememiş olmam. Bana saçma geldi, garsondan peynir tabağı istediğimde bana kaç tane getireyim diye sormaz. Bu tıpkı "ben isterim" yerine "isterim" demekle aynı şey.

3
Cevap ver3 yıl önce

ZaferKyl

Burada soru soran ve cevaplayan tüm arkadaşlarımı canı gönülden tebrik ediyorum adamsınız

3
Cevap ver2 yıl önce

UberNova

Peki "Ben peynirden bir tabak istiyorum" şeklinde olmaz mı? Eğer olmazsa neden?

1
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

orada of yerine from kullanılır

9
Cevap ver4 yıl önce

tuesonay

tamamda ben İngiltere ' ye gidince hangisini diyeceğim bir peynir tabaği istiyorum mu yoksa bir tabak peynirmi

1
Cevap ver1 yıl önce

DmbyC

polemik yaratmak için yazmıyorum ama ' bir peynir tabağı istiyorum ' yazdım doğru kabul etti . burada sanki tabağı vurguladım yani tatlı tabağı istemek gibi

0
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"bir tabak peynir" en doğru cevap. "peynir tabağı", peynirle dolur bir tabak manasında kullanıldığında doğru bir alternatif

4
Cevap ver4 yıl önce

ErdiTartar

"A plate of cheese" peynirden bir tabak anlamında değil mi? Kabul etmedi bu çeviriyi

0
Cevap ver4 yıl önce

Cihatemrek1

öyle bir teleffuz yapıyo ki cheese rice anlıyom düzeltilmeli D:

0
Cevap ver2 yıl önce

bridy11

Koskaca a yi goremeyen beennn

0
Cevap ver2 yıl önce

Harunz2

hemen peynirinizi getirelim

0
Cevap ver2 yıl önce

ZaferKyl

Neden bir yazmak.zorundayiz acaba ?,

0
Cevap ver2 yıl önce

ZaferKyl

Bir tabak ?

0
Cevap ver2 yıl önce

neray5

Burada of'un kullanımını birisi açıklayabilir mi?

0
Cevap ver2 yıl önce

dkknr

''Ben bir tabak dolusu peynir istiyorum.''neden olmadı?

0
Cevap ver2 yıl önce

Nevo870548

Ayip degil mi bu ypatiginiz tek bi harf icin :(

0
Cevap ver2 yıl önce

EnesHakan

Ben tabakta peynir istiyorumla ben bir tabak peynir istiyorum arasinda ne fark var

0
Cevap ver1 yıl önce

gunes16

want ile want to arasındaki fark nedir? şimdiden teşekkürederim

0
Cevap ver1 yıl önce

ahmet903656

İ want cheese peynir istiyorum anlamına mı geliyor

0
Cevap ver1 yıl önce

tuesonay

benim yukarıdaki yorumuma bir bak 2 tane anlamı var

0
Cevap ver1 yıl önce