Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Dnes ráno je deset stupňů."

Překlad:It is ten degrees this morning.

před 2 roky

16 komentářů


vl4stimil

this morning is ten degrees spatne ?

před 1 rokem

Annie119630

Stejne

před 6 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

Chybi v te vete IT.

This morning IT is ten degrees

před 4 měsíci

ruocok
ruocok

Proč nejde There are ten degrees this morning

před 6 měsíci

widle
widle

Protože na teplotu se nepoužívá vazba "there are", ale "it is".

před 6 měsíci

nihau0
nihau0

pořád nemám jasno proč je špatně that morning - děkuji

před 2 roky

widle
widle

Protože "that morning" je "tamto ráno", což je něco jiného než to dnešní.

před 2 roky

Pavel944124

Today morning is ten degrees , to je špatně a proč ?

před 11 měsíci

JanLyko
JanLyko
Mod

Podmětem v téhle anglické větě není "this morning", ale it. A pak ještě slovosled, který má anglická věta pevně daný.

Kdybyste mermomocí chtěl to ráno na začátku, můžete ho přesně podle obrázku přesunout před čárku. "This morning, it is ten degrees".

před 11 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

Hlavne zadny rodily mluvci nikdy nerekne spojeni "today morning" nebo "today evening", at je to v te vete v jakekoliv pozici. Je proste THIS morning a THIS evening /nebo tonigh/

před 4 měsíci

Vlcek1942

Skvěle obrazově vysvětleno. Díky moc. Já bych se dovolil zeptat, proč i při dodržení správného slovosledu, je špatně 'today morning', když v české větě se jasně píše 'dnes ráno' a ne 'toto ráno', jak to v anglické větě nakonec přeloženo? Je to jen dotaz neznalého, ne zpochybňování. Děkuji za odpověď.

před 9 měsíci

widle
widle

Nevím přesně proč, ale spojení "today morning" se v angličtině nějak nepoužívá, použijí raději "this morning". S "today" by vám rozuměli, ale znělo by jim to divně.

před 9 měsíci

Vlcek1942

Děkuji za vysvětlení. A ještě dotaz: proč je špatně 'there are'?

před 9 měsíci

ddf76

Proc nejde This morning it is ten degrees. ?

před 8 měsíci

rodinakhem

narazila jsem na stený problém jako ddf76. proč je tedy špatně "this morning,it is ten degrees"?

před 4 měsíci

kacenka9
kacenka9
Mod

Doopravila jsem, i kdyz uprimne je to zvlastni slovosled a ocekavala bych, ze za tim bude jeste neco. Jako treba "this morning it is ten degrees outside/in the mountains... . Proste neco, co zduvodni presunuti toho casu na zacatek vety.

před 4 měsíci