"Make the sandwiches."

Překlad:Udělej ty sendviče.

před 2 roky

28 komentářů


HellMari

Já to vidím jako větu oznamovací a tím pádem mi tam chybí zájmeno. Pokud to je věta rozkazovací tak nevidím vykřičník. Uvažuji špatně?

před 2 roky

widle

Je to věta rozkazovací. Ne každá věta rozkazovací musí mít vykřičník.

před 2 roky

iveta287472

"Make" jako kdo ? Nechybi tam něco?

před 2 roky

widle

Přesně takhle je tvořen rozkazovací způsob: že se vynechá podmět. A když rozkazujeme, tak druhé osobě, čili "ty" nebo "vy".

před 2 roky

Lukash666

Nemelo by to byt spis Udelat sendvice?

před 1 rokem

widle

Ne, to by bylo "to make the sandwiches".

před 1 rokem

Jozef.G

Proč nelze pouzit "Dělám sendviče"

před 1 rokem

widle

Aby to mělo ten význam, musel by v té větě být podmět (I). Vynecháním podmětu z toho vytvoříte rozkazovací způsob.

před 1 rokem

Sticky26

Proč nelze: "Udělej obložené chleby" ?

před 1 rokem

Sobik4

Nemělo by to být spíše You make the sandwiches.

před 1 rokem

widle

Diskusi jste četl?

před 1 rokem

Milan56704

You make the sadwiches

před 1 rokem

nueby
Mod

You translate from English to English.

před 1 rokem

sysel86

Chybí vykricnik pokud to ma být připravujte!

před 1 rokem

widle

Vykřičník nic nedokazuje. Rozkazovací způsob nevyžaduje vykřičník a dá se poznat i bez něj.

před 1 rokem

perteus

Proc je to prikazovaci,kdyz tu neni you. Neni lepsi Udělat sendviče ?

před 1 rokem

widle

Diskusi jste četl(a)? Rozkazovací způsob se vytvoří právě tím, že se vynechá "you".

před 1 rokem

KarelHanou2

Proč ne "You make the sandwiches"? Dekuji.

před 1 rokem

widle

Diskusi jste četl?

před 1 rokem

David535136

Proč nemůže být Udělám sendviče

před 7 měsíci

widle

Diskusi jste četl?

Není tam řečeno kdo. Je tam vynechaný podmět. Vynecháním podmětu se v angličtině vytváří rozkazovací způsob.

před 7 měsíci

Hanita63

Proč je špatně na ,,dělat sendviče''? Udělej sendviče by mělo být ,,you make the sandwishes''

před 4 měsíci

widle

Diskusi jste četl(a)?

před 4 měsíci

Natalia520766

Prečo nemôže byť delame sendviče?

před 3 měsíci

widle

Protože by tam muselo být "we". Angličtina v oznamovacích větách striktně vyžaduje podmět (protože ho na rozdíl od nás nepoznají ze slovesa). Jediný případ, kdy se podmět vynechává, je v rozkazovacích větách, jako je tato. Ale to jste si mohla tady v diskusi přečíst už několikrát.

před 3 měsíci

kubis16

Dělat sendviče??????

před 4 týdny
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.