"Ihr trinkt Wasser."

Çeviri:Siz su içiyorsunuz.

March 31, 2016

4 Yorum


Dogukanbey0

Ihr onlar anlaminda kullaniyor. Yani bir topluluk belirtiyor sie de ayni sekilde Fakat burada Ihr siz anlaminda. Almanyada bize böyle ögretmiyorlar. Bir yanlislik var. Bize "Sie" siz anlamindadir. deniliyor.

Acaba Sie Dativ formunda diye mi böyle. Ama böyle bir ihtimal veremiyorum cünkü trinken hatirladigima göre Akkusativ bir verb.

March 31, 2016

Selcen_Ozturk

Ihr hiçbir zaman "onlar" anlamına gelmez. İkinci çoğul şahıs olan "siz" anlamındadır. Kibarlık için kullanılan siz değil.

Sie ise "o", "onlar" ya da kibar olan "siz" olabilir.

Burada ihr özne olduğundan akkusativ ya da dativ olamaz zaten.

Almancada zamirlere şuradan bakabilirsiniz: https://www.duolingo.com/comment/14615703

March 31, 2016

misafir15

Kstiliyorum Yanlisin duzeltilmesi gerekiyor

October 5, 2017

misafir15

Katılıyorum

October 5, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.