Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ihr trinkt Wasser."

Çeviri:Siz su içiyorsunuz.

2 yıl önce

4 Yorum


Dogukanbey0

Ihr onlar anlaminda kullaniyor. Yani bir topluluk belirtiyor sie de ayni sekilde Fakat burada Ihr siz anlaminda. Almanyada bize böyle ögretmiyorlar. Bir yanlislik var. Bize "Sie" siz anlamindadir. deniliyor.

Acaba Sie Dativ formunda diye mi böyle. Ama böyle bir ihtimal veremiyorum cünkü trinken hatirladigima göre Akkusativ bir verb.

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Ihr hiçbir zaman "onlar" anlamına gelmez. İkinci çoğul şahıs olan "siz" anlamındadır. Kibarlık için kullanılan siz değil.

Sie ise "o", "onlar" ya da kibar olan "siz" olabilir.

Burada ihr özne olduğundan akkusativ ya da dativ olamaz zaten.

Almancada zamirlere şuradan bakabilirsiniz: https://www.duolingo.com/comment/14615703

2 yıl önce

misafir15

Kstiliyorum Yanlisin duzeltilmesi gerekiyor

10 ay önce

misafir15

Katılıyorum

10 ay önce