"Orange and gray are colors."

Çeviri:Turuncu ve gri renktir.

4 yıl önce

45 Yorum


Ozanglr
Ozanglr

Renklerdir olmaz mı ?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

malesef. cansız varlıklarda yüklemin tekil olması gerekiyor: https://www.duolingo.com/comment/1504275

4 yıl önce

Mehmet.Alsancak

Öyle de orda koskocman yazmış "renkler" diye benim yanlış verdiğim cevaba doğru cevap olarak "renkler" yazmış abi ya

2 yıl önce

FurkanTrk6

Türkçe hocamdan duyduğuma göre insandan başka varlıklar için yüklem tekil olur mesela "Köpekler eti yiyorlar" YANLIŞTIR "Köpekler eti yiyor " doğrudur. "Saraylar güzeldirler" gibi bir kelimeyi de zaten hiç kullanmayız

2 yıl önce

PassionatePotato

thanks

3 ay önce

SiriusBlack99

Birer renktir dedim kabul etmedi.

2 yıl önce

BZB1972

Tekil de olsa am, is, are "-dır, -dir" anlamı vermez mi?

2 yıl önce

slhmrgn

Bence de öyle olmalı

3 yıl önce

sSepi

Azerbaycandan da sizlere sevgilerrr...

4 yıl önce

mkaan200

Orada kocaman "are" var. O zaman renklerdir olmasi lazim. Are orada dir, dır degilmi

2 yıl önce

MetinAydinn

İşte cansız varlıklarda yüklem tekil olmak zorunda olduğu için orda ki "are" zaten "renk(tir)." Diye anlam katmış yani illa "-dır", "-dir" olmayabilir. "-tır", "-tir" de olabilir. :) İşi ezber bir kalıplar öğrenmeye çalışmayın daha çok mantığını anlamaya çalışın devamını zaten zamanla kendiniz getirip başaracağınıza can-ı gönülden inanıyorum:) Başarılar...

1 ay önce

PseudoBerliner
PseudoBerliner

Sizin lugatta "kurşuni" diye bir kelime buldum. Bizim köylüler vahşi kurt rengine ne derlerdi? "Gri" dediklerini zannetmiyorum. Azericede "boz" diye kelime var ama o işe yarar mı?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

boz ve kurşuni var Türkçede ama ikisi de az kullanılıyor, çoğunluk gri der. Boz cidden bazı köylerde falan daha sık kullanılır (mesela benim babaannem kullanır) ama günümüzün standart Türkçesinde pek sık kullanılmıyor. Bozkurt, boz ayı gibi hayvanlarda vs kullanıldığı oluyor.

4 yıl önce

ferdi48130

Zevkler ve renkler tartışılmaz!

2 yıl önce

CanOzanMuz

bazi sesli cumlelerde kayit yerini actiktan sonra bidaha sesli dinleye tiklayinca kadin kendi sesini algiliyor bunu fixlesinler tessekurler

1 yıl önce

Ortam

Keşke hala "boz" diyor olsaydık. Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum. Azerbaycan'a sevgiler

4 yıl önce

SonayMenge

Turuncu ve gri renklerdir dedigimde neden kabul etmedigini bana bir aciklar misiniz lutfen

2 yıl önce

irfansari

Portakal ve greyfurt renklidir dedim ya la :)))

2 yıl önce

Bilgezy

Renk ile renktir arasında ne fark var ?

2 yıl önce

mtncakir

Selcen hanım Gramerde ingiliz ve amerikan ingilizcesinde fark varmı ve bu uygulama hangisini esas alıyo?

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Bu cümlede İngiliz ve Amerikan İngilizcesinde gramer fark yok.

2 yıl önce

kerem553289

Orange portakal değil miydi ?

2 yıl önce

CemreGnbr

Sesteş bir sözcük. Hem portakal, hem de turuncu anlamı var.

2 yıl önce

em1915me1519

evet öyle

2 yıl önce

hayrettin519341

Neden is colors degilde are colors

2 yıl önce

SemihYILDIRIMKY

is, colors olmaz, color olur tekil olduğu için. İki adet (birden fazla) renkten bahsettiği için are ve sonuna s takısı gelmiştir bence

1 yıl önce

em1915me1519

oooooooo siz bunu yanlış yapın hı hı ohhhhh ben doğru yaptım

2 yıl önce

SinanHacol

Bi sıkıntı var ama çözemedim

2 yıl önce

mertglgibi

Color neden s takısı aldı o zaman kardeşlerim

2 yıl önce

SemihYILDIRIMKY

iki adet (birden fazla) renkten bahsettiği için

1 yıl önce

ilovedark
ilovedark

Ya artık ispanyolca hintçe felan gelsin

2 yıl önce

Begmclskn

İlk geldiğinde böyle yazdım kabul etmedi şimdi uyardığı şekilde yazdım benim yazdığımı çıkardı alalal

2 yıl önce

AleynaERCA

Bence kelimerin icinde portakal kelimesi olmamali , çunku orange eş anlamli bir kelime olduğu için bazilari için kafa kariştirici olabilir ...

2 yıl önce

Adadas45

Bence duolingo çok güzel birşey

1 yıl önce

suleymansaban2

turuncu ve gri bir renktir dedim olmadı

1 yıl önce

VeyselSoyl1

Cümledeki are "tır-tir" ekinimi katıyor. Açiklarsaniz sevinirim.

1 yıl önce

tarik377797

İngilozcemizi gelistiriyo

1 yıl önce

Mehdirper

Doğru yaptığım halde yanlış denildi. Orange und gray are colors

1 yıl önce

zeynep715142

Bu dediğimi hiç. Anlamıyo

1 yıl önce

brahim463161

turuncu ve gri renklerdir.

1 yıl önce

MahmutYlma14822

Colors çoguldur dolayisi ile renklerdir olacak

1 yıl önce

SelinArl1

Dogru bisey demiyorum ama sesli bölümlerde kadinin sesini açıp mikrofona basarsaniz dogru sayiyor şans eseri buldum

1 yıl önce

EmreYardm

Neden "are"

9 ay önce

son.sav
son.sav

İki renk olduğu için... çoğul düşün...

9 ay önce

auroraxsx

Turuncu yerine portakal rengi de kullanılmalı bence...

4 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.