1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Orange and gray are colors."

"Orange and gray are colors."

Çeviri:Turuncu ve gri renktir.

January 9, 2014

52 Yorum


Ozanglr

Renklerdir olmaz mı ?


ProwlingParis

malesef. cansız varlıklarda yüklemin tekil olması gerekiyor: https://www.duolingo.com/comment/1504275


Mehmet.Alsancak

Öyle de orda koskocman yazmış "renkler" diye benim yanlış verdiğim cevaba doğru cevap olarak "renkler" yazmış abi ya


[aktif olmayan kullanıcı]

    Türkçe hocamdan duyduğuma göre insandan başka varlıklar için yüklem tekil olur mesela "Köpekler eti yiyorlar" YANLIŞTIR "Köpekler eti yiyor " doğrudur. "Saraylar güzeldirler" gibi bir kelimeyi de zaten hiç kullanmayız


SiriusBlack99

    Birer renktir dedim kabul etmedi.


BZB1972

    Tekil de olsa am, is, are "-dır, -dir" anlamı vermez mi?


jsendjsnes

    Bakın arkadaşlar bu kelimelerin türkçesini değil ingilizcesini söyliyeceksiniz Çünkü bu bölüm türkçesini istemiyor telafuzun gelişsin diye var bu bölüm


slhmrgn

    Bence de öyle olmalı


EbruEr4

    Bize bunu 1 de ögrettiler


sSepi

    Azerbaycandan da sizlere sevgilerrr...


mkaan200

    Orada kocaman "are" var. O zaman renklerdir olmasi lazim. Are orada dir, dır degilmi


MetinAydinn

    İşte cansız varlıklarda yüklem tekil olmak zorunda olduğu için orda ki "are" zaten "renk(tir)." Diye anlam katmış yani illa "-dır", "-dir" olmayabilir. "-tır", "-tir" de olabilir. :) İşi ezber bir kalıplar öğrenmeye çalışmayın daha çok mantığını anlamaya çalışın devamını zaten zamanla kendiniz getirip başaracağınıza can-ı gönülden inanıyorum:) Başarılar...


yaliyev

    Sizin lugatta "kurşuni" diye bir kelime buldum. Bizim köylüler vahşi kurt rengine ne derlerdi? "Gri" dediklerini zannetmiyorum. Azericede "boz" diye kelime var ama o işe yarar mı?


Selcen_Ozturk

    boz ve kurşuni var Türkçede ama ikisi de az kullanılıyor, çoğunluk gri der. Boz cidden bazı köylerde falan daha sık kullanılır (mesela benim babaannem kullanır) ama günümüzün standart Türkçesinde pek sık kullanılmıyor. Bozkurt, boz ayı gibi hayvanlarda vs kullanıldığı oluyor.


CanOzanMuz

    bazi sesli cumlelerde kayit yerini actiktan sonra bidaha sesli dinleye tiklayinca kadin kendi sesini algiliyor bunu fixlesinler tessekurler


Ortam

    Keşke hala "boz" diyor olsaydık. Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum. Azerbaycan'a sevgiler


SonayMenge

    Turuncu ve gri renklerdir dedigimde neden kabul etmedigini bana bir aciklar misiniz lutfen


irfansari

    Portakal ve greyfurt renklidir dedim ya la :)))


Bilgezy

    Renk ile renktir arasında ne fark var ?


Zerya_613

    Oylesine yorumlara geldim


mtncakir

    Selcen hanım Gramerde ingiliz ve amerikan ingilizcesinde fark varmı ve bu uygulama hangisini esas alıyo?


jzlcdh

    Bu cümlede İngiliz ve Amerikan İngilizcesinde gramer fark yok.


kerem553289

    Orange portakal değil miydi ?


CemreGnbr

    Sesteş bir sözcük. Hem portakal, hem de turuncu anlamı var.


hayrettin519341

    Neden is colors degilde are colors


SemihYILDIRIMKY

    is, colors olmaz, color olur tekil olduğu için. İki adet (birden fazla) renkten bahsettiği için are ve sonuna s takısı gelmiştir bence


em1915me1519

    oooooooo siz bunu yanlış yapın hı hı ohhhhh ben doğru yaptım


SinanHacol

    Bi sıkıntı var ama çözemedim


mertglgibi

    Color neden s takısı aldı o zaman kardeşlerim


SemihYILDIRIMKY

    iki adet (birden fazla) renkten bahsettiği için


ilovedark

    Ya artık ispanyolca hintçe felan gelsin


Begmclskn

    İlk geldiğinde böyle yazdım kabul etmedi şimdi uyardığı şekilde yazdım benim yazdığımı çıkardı alalal


AleynaERCA

    Bence kelimerin icinde portakal kelimesi olmamali , çunku orange eş anlamli bir kelime olduğu için bazilari için kafa kariştirici olabilir ...


Adadas45

    Bence duolingo çok güzel birşey


suleymansaban2

    turuncu ve gri bir renktir dedim olmadı


VeyselSoyl1

    Cümledeki are "tır-tir" ekinimi katıyor. Açiklarsaniz sevinirim.


tarik377797

    İngilozcemizi gelistiriyo


Mehdirper

    Doğru yaptığım halde yanlış denildi. Orange und gray are colors


zeynep715142

    Bu dediğimi hiç. Anlamıyo


brahim463161

    turuncu ve gri renklerdir.


MahmutYlma14822

    Colors çoguldur dolayisi ile renklerdir olacak


SelinArl1

    Dogru bisey demiyorum ama sesli bölümlerde kadinin sesini açıp mikrofona basarsaniz dogru sayiyor şans eseri buldum


son.sav

    İki renk olduğu için... çoğul düşün...


auroraxsx

    Turuncu yerine portakal rengi de kullanılmalı bence...


ig-mert.f1

    Hocam neden are yerine is koyulmuyor çok sinir oldum


Karakayakartal

    Are colours ise Renklerdir olmalı


minikbirmabel

    "Are" kelimesini öyle bir söylediki "Our" anladım yavaş dinlediğimde bile zor anladım

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.