1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Orange and gray are colors."

"Orange and gray are colors."

Çeviri:Turuncu ve gri renktir.

January 9, 2014

46 Yorum

Konu önem sırasına göre

Ozanglr

Renklerdir olmaz mı ?

February 8, 2014

ProwlingParis

malesef. cansız varlıklarda yüklemin tekil olması gerekiyor: https://www.duolingo.com/comment/1504275

February 8, 2014

Mehmet.Alsancak

Öyle de orda koskocman yazmış "renkler" diye benim yanlış verdiğim cevaba doğru cevap olarak "renkler" yazmış abi ya

January 16, 2016

FurkanTrk6

Türkçe hocamdan duyduğuma göre insandan başka varlıklar için yüklem tekil olur mesela "Köpekler eti yiyorlar" YANLIŞTIR "Köpekler eti yiyor " doğrudur. "Saraylar güzeldirler" gibi bir kelimeyi de zaten hiç kullanmayız

May 5, 2016

VeganLiveHealthy

thanks

July 6, 2018

SiriusBlack99

Birer renktir dedim kabul etmedi.

February 26, 2016

BZB1972

Tekil de olsa am, is, are "-dır, -dir" anlamı vermez mi?

May 31, 2016

jsendjsnes

Bakın arkadaşlar bu kelimelerin türkçesini değil ingilizcesini söyliyeceksiniz Çünkü bu bölüm türkçesini istemiyor telafuzun gelişsin diye var bu bölüm

April 10, 2019

EbruEr4

Bize bunu 1 de ögrettiler

June 19, 2019

slhmrgn

Bence de öyle olmalı

March 3, 2015

sSepi

Azerbaycandan da sizlere sevgilerrr...

April 7, 2014

mkaan200

Orada kocaman "are" var. O zaman renklerdir olmasi lazim. Are orada dir, dır degilmi

December 27, 2015

MetinAydinn

İşte cansız varlıklarda yüklem tekil olmak zorunda olduğu için orda ki "are" zaten "renk(tir)." Diye anlam katmış yani illa "-dır", "-dir" olmayabilir. "-tır", "-tir" de olabilir. :) İşi ezber bir kalıplar öğrenmeye çalışmayın daha çok mantığını anlamaya çalışın devamını zaten zamanla kendiniz getirip başaracağınıza can-ı gönülden inanıyorum:) Başarılar...

August 18, 2018

yaliyev

Sizin lugatta "kurşuni" diye bir kelime buldum. Bizim köylüler vahşi kurt rengine ne derlerdi? "Gri" dediklerini zannetmiyorum. Azericede "boz" diye kelime var ama o işe yarar mı?

January 9, 2014

Selcen_Ozturk

boz ve kurşuni var Türkçede ama ikisi de az kullanılıyor, çoğunluk gri der. Boz cidden bazı köylerde falan daha sık kullanılır (mesela benim babaannem kullanır) ama günümüzün standart Türkçesinde pek sık kullanılmıyor. Bozkurt, boz ayı gibi hayvanlarda vs kullanıldığı oluyor.

January 9, 2014

CanOzanMuz

bazi sesli cumlelerde kayit yerini actiktan sonra bidaha sesli dinleye tiklayinca kadin kendi sesini algiliyor bunu fixlesinler tessekurler

September 23, 2017

Ortam

Keşke hala "boz" diyor olsaydık. Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum. Azerbaycan'a sevgiler

February 25, 2014

SonayMenge

Turuncu ve gri renklerdir dedigimde neden kabul etmedigini bana bir aciklar misiniz lutfen

January 1, 2016

irfansari

Portakal ve greyfurt renklidir dedim ya la :)))

February 3, 2016

Bilgezy

Renk ile renktir arasında ne fark var ?

March 10, 2016

mtncakir

Selcen hanım Gramerde ingiliz ve amerikan ingilizcesinde fark varmı ve bu uygulama hangisini esas alıyo?

February 21, 2015

jzlcdh

Bu cümlede İngiliz ve Amerikan İngilizcesinde gramer fark yok.

December 31, 2015

kerem553289

Orange portakal değil miydi ?

December 30, 2015

CemreGnbr

Sesteş bir sözcük. Hem portakal, hem de turuncu anlamı var.

January 5, 2016

em1915me1519

evet öyle

April 19, 2016

hayrettin519341

Neden is colors degilde are colors

April 16, 2016

SemihYILDIRIMKY

is, colors olmaz, color olur tekil olduğu için. İki adet (birden fazla) renkten bahsettiği için are ve sonuna s takısı gelmiştir bence

March 25, 2017

em1915me1519

oooooooo siz bunu yanlış yapın hı hı ohhhhh ben doğru yaptım

April 19, 2016

SinanHacol

Bi sıkıntı var ama çözemedim

June 18, 2016

mertglgibi

Color neden s takısı aldı o zaman kardeşlerim

July 15, 2016

SemihYILDIRIMKY

iki adet (birden fazla) renkten bahsettiği için

March 25, 2017

ilovedark

Ya artık ispanyolca hintçe felan gelsin

August 11, 2016

Begmclskn

İlk geldiğinde böyle yazdım kabul etmedi şimdi uyardığı şekilde yazdım benim yazdığımı çıkardı alalal

September 30, 2016

AleynaERCA

Bence kelimerin icinde portakal kelimesi olmamali , çunku orange eş anlamli bir kelime olduğu için bazilari için kafa kariştirici olabilir ...

October 13, 2016

Adadas45

Bence duolingo çok güzel birşey

November 22, 2016

suleymansaban2

turuncu ve gri bir renktir dedim olmadı

January 3, 2017

VeyselSoyl1

Cümledeki are "tır-tir" ekinimi katıyor. Açiklarsaniz sevinirim.

January 11, 2017

tarik377797

İngilozcemizi gelistiriyo

January 24, 2017

Mehdirper

Doğru yaptığım halde yanlış denildi. Orange und gray are colors

February 18, 2017

zeynep715142

Bu dediğimi hiç. Anlamıyo

May 14, 2017

brahim463161

turuncu ve gri renklerdir.

June 9, 2017

MahmutYlma14822

Colors çoguldur dolayisi ile renklerdir olacak

September 3, 2017

SelinArl1

Dogru bisey demiyorum ama sesli bölümlerde kadinin sesini açıp mikrofona basarsaniz dogru sayiyor şans eseri buldum

September 17, 2017

EmreYardm

Neden "are"

December 20, 2017

son.sav

İki renk olduğu için... çoğul düşün...

December 21, 2017

auroraxsx

Turuncu yerine portakal rengi de kullanılmalı bence...

May 28, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.