"Trinkst du beim Essen?"

Çeviri:Yemekte bir şey içiyor musun?

April 1, 2016

18 Yorum
Tartışma kilitli.


namerup

Cümleleri basit tutmaya çalışıyorsunuz ama bu seferde anlam farklılıkları oluyor.

"Trinkst du beim Essen?"

  • Bu soru sorulduğunda karşı tarafa bir içecek göstermek gerekir. Bu durumda gösterilen içeceği içmek isteyim istemediğini öğrenmek için sormuş olabiliriz.

  • Karşı taraftaki kişinin yemek esnasında genel olarak sıvı bir şeyler içip içmediğini merak ettiğimiz için sormuş olabiliriz.

Bu durumda bu soruyu ne şekilde değerlendirip cevap vermek gerektiğin kestirmek zor sanırım.


ali726002

Ben sizinki ile aynı cevabı veriyorum ama yanlış olduğunu söylüyorsunuz?


meryem174530

Trinkst du beim essen cümlrsini çevirirken " birşey " kelimesini ifade eden kelime hangisi.cümlede etwas olmalı değil mi


orde90

Yemeğin yanında içer misin?


Kongekrabbe

Senin önerdiğin cümleyi galiba "Trinkst du etwas zum Essen?" veya hatta "Möchtest du zum Essen etwas trinken" diye tercüme ederdim ("içer misin" derken aslında "içmek istiyor musun" diye soruyoruz, değil mi?). Ama sadece çok ufak bir fark var. Aslında alternatif olarak kabul edilebilinir.


orde90

ben aslında 'genellikle' yani bir alışkanlık olarak içer misin diye düşünmüştüm ama senin dediğin gibi de olabilir yani 'içmek istiyor musun' anlamına da gelebilir. teşekkürler!


Ama697460

Benim bu cümleden anladığım yemeğin yanında içiyor musun? Varsa aksini iddaa eden bir zahmet anlatsın


ztrk915163

Sen yemekte içer misin dedim yanlış dedi. Neden acaba?


MustafaAyd63615

"bir şey" manasına gelen "etwa" var mı da?


OuzErkal

Bu cümlenin anlamı yanlış haberiniz olsun


gulenzek

Nasıl yanlış?


yavuzkirimli

Bei yaninda esnasinda -te-ta


annuki07

bır sey kelımesının almanca karsılıgı hangısı oluyor bu cumlede?


yavuzsleepbroken

Gerçekten çevirirken kafa karışıklığı oluyor etwas olmayınca bir şey nerde


Karaman06

Yemekte ne icersin dedim kabul ermedi


YLZHLLBRS24

Doğru cevap yazdığım halde yanlış demesi ilginç


yavuzkirimli

Yemekte icer misin?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.