"Ieatfruit,exceptforapples."

Çeviri:Ben meyve yerim, elma hariç.

4 yıl önce

91 Yorum


artoffloki

BU UYGULAMAYA ACİL OLARAK BİLGİ BUTONU GELMELİ KONU BAŞİNDA KÜÇÜK NOTLARLA GRAMERİ VE KALIPLARİ ANLATMALİ... BİZ BİLMEDEN YAPMAYA ÇALİSİYORUZ

3 yıl önce

majorkun

aynen katılıyorum. ben konuya başlamadan önce hep farklı bir sitede gramer yapılarını inceleyip sonra burada yapmaya çalışıyorum, ama bazı arkadaşlar ulaşamıyor olabilir, her yeni konunun başlangıcında gramer yapılarının gösterilmesi çok kolaylık sağlar.

3 yıl önce

KayhanPolat

Güzel olabilir, böylece soru sormaya gerek kalmaz belki de.

3 yıl önce

paleneck

Diğer dillerde böyle gramer notları oluyor. Türkçe üzerinden İngilizce yeni olduğu için sanırım henüz böyle notlar hazırda olmayabilir. İş burada yorum yapan arkadaşların verdiği gramer linklerine kalıyor.

3 yıl önce

Emir945618

Amaç senin deneyerek öğrenmen yani okuyup gelip yaparsın ama aklında kalmaz. Halbuki yanlış yapa yapa doğrusunu öğrenirsen bir daha unutmazsın. Zaten yanlış yaptığın bir şeyi sen doğru yapana kadar tekrar soruyor.

10 ay önce

Nisa72072

Kelimenin üstüne tiklayınca ne demek anlamina geldigi yazıyor

9 ay önce

snngnc

aynen yapıyoruz ama yapay zekanın yönlendirdiği gibi yapıyoruz o neden oraya geldi,şu neden böyle oldu,bilinmiyor o yüzden tartışma bölümü benzer sorularla dolu.

9 ay önce

aytug2009

Ben meyve yerim elma hariçin ingilizcesi

9 ay önce

HakanBas55

Katılıyorum.

1 yıl önce

Nisa72072

Kelimenin üstüne tiklandiğinda gösteriyor

9 ay önce

Anl686333

Kelimenin uzerine dokununca anlamını veriyor

3 ay önce

aytug2009

Wksos

9 ay önce

higuys9

ama testi yapmadan önce testlerin altında konu anlatımlı yazı oluyor

9 ay önce

Halil811962

Alıntıdır!!! EXCEPT & EXCEPT FOR

√ Except for, “hariç, … dışında” anlamına gelip genellikle isim takımlarından önce kullanılır:

I’ve cleaned the house except for the bathroom. Banyo hariç evi temizledim.

The garden was empty except for one small bird. Küçük bir kuş dışında bahçe boştu.

√ All, any, every, no, everything, anybody, nowhere, nobody, whole gibi genelleme yapan kelimelerden sonra forgenellikle atılır:

I’ve cleaned all the rooms except (for) the bathroom. Banyo hariç bütün odaları temizledim.

He ate everything on his plate except (for) the beans. Fasulyeler hariç tabağındaki her şeyi yedi.

Nobody came except (for) John and Mary. John ve Mary dışında kimse gelmedi.

Ancak except, bu kelimelerden önce geliyorsa for kullanılmalıdır:

Except for John and Mary, nobody came. John ve Mary dışında kimse gelmedi. (Except John and Mary, nobody came denmez)

√ Edat ve bağlaçlardan önce except fordeğil, except kullanılır:

It’s the same everywhere except in Scotland. İskoçya dışında her yerde aynı. (… except for in Scotland denmez)

He’s good-looking except when he smiles. Güldüğü zaman dışında kendisi yakışıklıdır.

This room is no use except as a storeroom. Depo/Ardiye olmanın dışında bu oda işe yaramaz.

The holiday was nice except that there wasn’t enough snow. Yeterli kar olmaması dışında tatil güzeldi.

√ Except (for) ifadesinden sonra nesne zamirleri kullanılır ama özne zamirleri kullanılmaz:

Everybody understood except (for) me. Benim dışımda herkes anladı. (… except Idenmez)

We’re all ready except (for) her. Onun dışında hepimiz hazırız.

√ Do … except + mastar yapısı yaygın biçimde kullanılır:

He does nothing except eat all day. Bütün gün yemek yemekten başka hiçbir şey yapmaz.

I’ll do everything for you except cook. Senin için yemek yapmaktan başka her şeyi yapacağım.

Diğer durumlarda -ing kullanılır:

She’s not interested in anything except skiing. Kayak yapmaktan başka bir şeyle ilgilenmiyor.

You needn’t worry about anything except having a great time. Güzel zaman geçirmekten başka bir şeye kafayı takmana gerek yok.

√ Except (for), “… olmasa, … olmadan” anlamında kullanılmaz. Bu anlamdawithout ya da but for kullanılır:

Nobody helped me except you. Senin dışında bana kimse yardım etmedi.

Without / But for your help, I would have failed. Senin yardımın olmasaydı ben başaramazdım. (Except for your help, I …denmez)

2 yıl önce

PassionatePotato

thanks

5 ay önce

ErdiYilmaz

Neden ''For'' geldi? Gelmese olur muydu?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

gelmese de olur ikisi de doğru

4 yıl önce

EREKKER

Except for kalip degil mi?Disinda,haric anlami veriyor.except ise istisna anlamı veriyor. Barış obdan öyle söyledi.

4 yıl önce

sezerozturkk

Exception istisna demek değil mi

2 yıl önce

zgeelik504182

Hayır,hariç anlamındadır.

10 ay önce

Imgesel

Haricinde, dışında demek için, "Except" "for" ile kullanılır.

2 yıl önce

AlperDEDE

İlk kez çoğul olarak yazamadığım birşeyi tekil olarak kabul etti (içime dokundu yazmak istedim):-)

4 yıl önce

ehilkuiks

Bende ona takıldım. Çoğul yazdım ama tercümesinde tekil olarak kullanıyor. Unutup yanlış yazsaydim kabil.etmezdi :)

3 yıl önce

talip.kul.

Neden apple değilde apples

4 yıl önce

borabulent

Sayilamayan meyveler s takisi alir.yani kg ile olan meyveler.karpuz almaz kiraz alir kavun almaz cilek alir.vb.

3 yıl önce

EREKKER

Bazi arkadaslarin once Turkce dil bilgisi calismasi lazim.

4 yıl önce

tarikcelikel

neden apples= elmalar değilde elma oldu?

3 yıl önce

DevrimKasirga

Elma hariç meyveleri yerim neden olmadı

3 yıl önce

KayhanPolat

Meyveler çoğul. Ama cümlede tekil kullanılmış, o yüzden kabul edilmemiş.

3 yıl önce

BraKurtulu

Meyve yazıyorum kabul etmiyor meyva yazıyorum yazım yanlısından dolayı yine etmiyor türkçeyi zaten biliyorum bana türçeyi ogretiyor eeee ne yazılcak ozaman meyve degil meyva degil ne ozaman

3 yıl önce

ocalbusra2

Aynen ya bu arada benim adimda büşra

1 yıl önce

AhmetSerdar

ben elma hariç bütün meyveleri yerim

3 yıl önce

bell-la

acil olarak bilgi butonu gelmeli .Grameri kalıpları soruları yaparken ogrenmeliuiz. Bilmeden yapmaya çalışıyoruz. Cok sıkıntılı

1 yıl önce

muratgenc80

Neden çoğul?

4 yıl önce

AbidinFeyy

Elmalar desek kabul edermiydiki

3 yıl önce

Anti_Mehmet

edilmiyor, denedim :-)

1 yıl önce

azraferide

except'in yanına neden for gelmiş

3 yıl önce

StellaMerlo

ikisi bir kalıp olduğundan dolayı .

2 yıl önce

ali281109

hersey dogru meyva diye kabul etmedi :)

3 yıl önce

zgeelik504182

Dilbilgisinin doğru kullanılması gerekmekte bu uygulamada.Zaten doğrusu da "meyve"dir.

10 ay önce

zgeelik504182

Doğrusu zaten "meyve"dir.Büyük ihtimalle dilbilgisi açısından kabul edilmedi.

10 ay önce

FeyzaBastrk

Burada neden 'for' kullanılmış?

3 yıl önce

StellaMerlo

çünkü except for kalıp olduğu için olabilir ama for kelimesini kullanmasan da olur.

2 yıl önce

gamzelim38

Meyva yazdim diye kabul edilmedi yaaa ;(

3 yıl önce

Morebek

"Ben" Kelimesiyle olmaz zaten meyve yerim,elma hariç diyor kendisinin yediğinden -im ekiyle bahsediyor zaten

3 yıl önce

besive

Meyve yerine meyva dedim yanlis dedi saka gibi

3 yıl önce

merve208101

Turkcesi de meyvedir cunku

9 ay önce

KazimU

Elma dislaniyor :(

3 yıl önce

PrincessofCA

Bir anda ben meyve hariç elma yerim yazasım geldi

2 yıl önce

mustafa56680

Ben meyve yerim elma hariç neden olmuyor

2 yıl önce

emine568243

meyva yazdım,meyve'ymiş kabul etmedi

2 yıl önce

[aktif olmayan kullanıcı]

    "Ben elma hariç her meyveyi yerim" de olması lazım

    2 yıl önce

TayO_Sin

    Burda ki ''for'' nasil bir anlam veriyor ?

    2 yıl önce

Velizkaran

    Biri cevap versin I eat fruit desemmi doğru I eat fruits desemmi

    2 yıl önce

SinanCokun5

    İ eat fruit veya i eat fruits

    11 ay önce

Lala719181

    Dogru yazdim amma yalniwsan dedi.anlamadimki

    2 yıl önce

CigdemFurat

    apples cogulken tekil ceviri neden?

    1 yıl önce

AsiyeYesiltepe

    Apples? Neden apple değil?

    9 ay önce

geleceindi

    Except=hariç

    3 ay önce

..strawberry..

    Ben meyve yerim,elma hariç.

    3 yıl önce

Refik_iala

    Virgül yerine nokta koyduğum için kabul etmedi

    2 yıl önce

aysenn.turkeel

    Ben elma hariç meyve yerim olması lazım.

    1 yıl önce

serhatede

    meyve değilde meyva olarak cevapladım kabul etmedi :)

    1 yıl önce

CanB23

    Elma hariç bütün meyveleri yerim nasıl olmaz ya

    1 yıl önce

burak.kirdemir

    elma hariç diğer meyveleri yerim bu cümle olmaz mı ?

    1 yıl önce

erturul490627

    Çok kolay bir cümle

    1 yıl önce

MERT805108

    elma dışında meyveleri yerim dedim kabul etmedi doğru cevap olarak dışındaki olması gerekiyormuş çok mu farklı anlıyor yoksa makine dilinden mi kaynaklanıyor

    1 yıl önce

coskun437177

    "ben elmadan başka meyva yerim" doğru olmalı

    1 yıl önce

MaviUnicorn

    "ben elmalar hariç bütün meyveleri yerim" neden olmuyor?

    1 yıl önce

gala521

    ben rusum sen benim kadar rusça öğren

    1 yıl önce

Fzmb4

    ben elma hariç meyveleri yerim yazdım . meyve olacakmış

    10 ay önce

Hakan_Bilal

    elmaların haricinde meyve yerim olmuyorda elmalar haricinde meyve yerim oluyor ilginç.

    10 ay önce

aytug2009

    Olurdu

    9 ay önce

aytug2009

    Dmos9s

    9 ay önce

NurayKayn

    Apple olmalı niye es var

    8 ay önce

Defne435515

    Hiç öğretmediği kelimelerle soru soruyor

    8 ay önce

Mustafa380710

    Mesela buradaki of bana göre bedava boş bir şey. O neden orada görevi ne hiç.bir.şey yok.tam ezbere çalışıyoruz. Sıfırdan kelime ürettirmiyor.

    7 ay önce

NihatEken

    elma mı, elmalar mı?

    4 ay önce

Anl686333

    Arkadaşlar kelimenin üzerine tıklayınca zaten anlamını veriyor

    3 ay önce

MUHARREM906401

    Bu nasil devrik cumle.

    1 ay önce

Faruk_Kaya

    ben meyve yerim elmalar hariçtir dedim kabul etmedi ?

    4 yıl önce

mhndshfz

    (ben meyve yerim elmalar hariç ) yazdım kabul etti. seninkini kabul etmemesinin sebebi hariçtir deki "tir" ekini kullanmandır. O eki kullanman için "am,is,are" olması gerek . ama benim aklıma yine de takılan şey şu : neden ben elmalar dediğim halde sistem elma diye kabul etti . "s" takısının başka bir kullanım alanı felan mı varki ? :/

    4 yıl önce

SinanCokun5

    Ben elmalar haricindeki bütün meyveleri yerim olsaydı cevabını kabul ederdi ama bu program Türkçeye daha uygun bir şekilde çevirmeyi amaçlıyor ben elmalar hariç meyve yerim cümlesi Türkçe çeviriye pek uygun değil bu nedenle cevap : ben elma hariç meyve yerim olmalıydı

    11 ay önce

canArslan3

    Her şeyi anladım da elmaların haricinde elma yerim nasıl bir kafa

    3 yıl önce

BraKurtulu

    Fruit elma degil meyva

    3 yıl önce

AhmetKarak

    Elmanın dışında meyveyi yerim dedim yanlış dedi

    4 yıl önce

AhmetKarak

    The apples olmadigi icin galiba

    4 yıl önce

zafertayyan

    applenin arkasına except for geldiğinden galiba

    3 yıl önce

Fadime51

    "elmalarin haricinde elma yerim " dedim "elmalar" olacakmis neden "the " yuzunden mi?

    4 yıl önce

erdem96

    Elmaların haricinde meyve yerim demeniz lazım.Elma haricinde elma var mıdır acaba ? :)

    4 yıl önce

seraptuna

    fruit yerine frute yazdım kabul etmedi neden acaba?

    3 yıl önce
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.