1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I eat fruit, except for appl…

"I eat fruit, except for apples."

Çeviri:Ben meyve yerim, elma hariç.

January 9, 2014

103 Yorum


artoffloki

BU UYGULAMAYA ACİL OLARAK BİLGİ BUTONU GELMELİ KONU BAŞİNDA KÜÇÜK NOTLARLA GRAMERİ VE KALIPLARİ ANLATMALİ... BİZ BİLMEDEN YAPMAYA ÇALİSİYORUZ


majorkun

aynen katılıyorum. ben konuya başlamadan önce hep farklı bir sitede gramer yapılarını inceleyip sonra burada yapmaya çalışıyorum, ama bazı arkadaşlar ulaşamıyor olabilir, her yeni konunun başlangıcında gramer yapılarının gösterilmesi çok kolaylık sağlar.


KayhanPolat

Güzel olabilir, böylece soru sormaya gerek kalmaz belki de.


Emir945618

Amaç senin deneyerek öğrenmen yani okuyup gelip yaparsın ama aklında kalmaz. Halbuki yanlış yapa yapa doğrusunu öğrenirsen bir daha unutmazsın. Zaten yanlış yaptığın bir şeyi sen doğru yapana kadar tekrar soruyor.


Alper211452

Ama çok kolay oluyor cümlede mantiklı olan şeyi koyuyon yanlış yapma olasılığı çok düşük


paleneck

Diğer dillerde böyle gramer notları oluyor. Türkçe üzerinden İngilizce yeni olduğu için sanırım henüz böyle notlar hazırda olmayabilir. İş burada yorum yapan arkadaşların verdiği gramer linklerine kalıyor.


Efe47840

Ah dostumm. Ah yıl 2021 ama hala yok doğru diger dillerde var malesefff


Nisa72072

Kelimenin üstüne tiklayınca ne demek anlamina geldigi yazıyor


snngnc

aynen yapıyoruz ama yapay zekanın yönlendirdiği gibi yapıyoruz o neden oraya geldi,şu neden böyle oldu,bilinmiyor o yüzden tartışma bölümü benzer sorularla dolu.


SerkanZaim

Busuu uygulaması ile çalışıp, burdan tekrar yapabilirsiniz.


eylem470781

Busu nasil.bir uygulama


Anl686333

Kelimenin uzerine dokununca anlamını veriyor


BaranYILDI11

Kesinlikle haklisin


Hulyaalkan5

Cok doğru burada for neden kullanildi acaba


Halil811962

Alıntıdır!!! EXCEPT & EXCEPT FOR

√ Except for, “hariç, … dışında” anlamına gelip genellikle isim takımlarından önce kullanılır:

I’ve cleaned the house except for the bathroom. Banyo hariç evi temizledim.

The garden was empty except for one small bird. Küçük bir kuş dışında bahçe boştu.

√ All, any, every, no, everything, anybody, nowhere, nobody, whole gibi genelleme yapan kelimelerden sonra forgenellikle atılır:

I’ve cleaned all the rooms except (for) the bathroom. Banyo hariç bütün odaları temizledim.

He ate everything on his plate except (for) the beans. Fasulyeler hariç tabağındaki her şeyi yedi.

Nobody came except (for) John and Mary. John ve Mary dışında kimse gelmedi.

Ancak except, bu kelimelerden önce geliyorsa for kullanılmalıdır:

Except for John and Mary, nobody came. John ve Mary dışında kimse gelmedi. (Except John and Mary, nobody came denmez)

√ Edat ve bağlaçlardan önce except fordeğil, except kullanılır:

It’s the same everywhere except in Scotland. İskoçya dışında her yerde aynı. (… except for in Scotland denmez)

He’s good-looking except when he smiles. Güldüğü zaman dışında kendisi yakışıklıdır.

This room is no use except as a storeroom. Depo/Ardiye olmanın dışında bu oda işe yaramaz.

The holiday was nice except that there wasn’t enough snow. Yeterli kar olmaması dışında tatil güzeldi.

√ Except (for) ifadesinden sonra nesne zamirleri kullanılır ama özne zamirleri kullanılmaz:

Everybody understood except (for) me. Benim dışımda herkes anladı. (… except Idenmez)

We’re all ready except (for) her. Onun dışında hepimiz hazırız.

√ Do … except + mastar yapısı yaygın biçimde kullanılır:

He does nothing except eat all day. Bütün gün yemek yemekten başka hiçbir şey yapmaz.

I’ll do everything for you except cook. Senin için yemek yapmaktan başka her şeyi yapacağım.

Diğer durumlarda -ing kullanılır:

She’s not interested in anything except skiing. Kayak yapmaktan başka bir şeyle ilgilenmiyor.

You needn’t worry about anything except having a great time. Güzel zaman geçirmekten başka bir şeye kafayı takmana gerek yok.

√ Except (for), “… olmasa, … olmadan” anlamında kullanılmaz. Bu anlamdawithout ya da but for kullanılır:

Nobody helped me except you. Senin dışında bana kimse yardım etmedi.

Without / But for your help, I would have failed. Senin yardımın olmasaydı ben başaramazdım. (Except for your help, I …denmez)


ErdiYilmaz

Neden ''For'' geldi? Gelmese olur muydu?


Selcen_Ozturk

gelmese de olur ikisi de doğru


EREKKER

Except for kalip degil mi?Disinda,haric anlami veriyor.except ise istisna anlamı veriyor. Barış obdan öyle söyledi.


Imgesel

Haricinde, dışında demek için, "Except" "for" ile kullanılır.


AlperDEDE

İlk kez çoğul olarak yazamadığım birşeyi tekil olarak kabul etti (içime dokundu yazmak istedim):-)


ehilkuiks

Bende ona takıldım. Çoğul yazdım ama tercümesinde tekil olarak kullanıyor. Unutup yanlış yazsaydim kabil.etmezdi :)


EREKKER

Bazi arkadaslarin once Turkce dil bilgisi calismasi lazim.


talip.kul.

Neden apple değilde apples


tarikcelikel

neden apples= elmalar değilde elma oldu?


thevrim

Elma hariç meyveleri yerim neden olmadı


KayhanPolat

Meyveler çoğul. Ama cümlede tekil kullanılmış, o yüzden kabul edilmemiş.


nurdan883256

Evet ben de ona takıldım niye yanlış kabul etti ki


BraKurtulu

Meyve yazıyorum kabul etmiyor meyva yazıyorum yazım yanlısından dolayı yine etmiyor türkçeyi zaten biliyorum bana türçeyi ogretiyor eeee ne yazılcak ozaman meyve degil meyva degil ne ozaman


ocalbusra2

Aynen ya bu arada benim adimda büşra


AhmetSerdar

ben elma hariç bütün meyveleri yerim


KazimU

Elma dislaniyor :(


bell-la

acil olarak bilgi butonu gelmeli .Grameri kalıpları soruları yaparken ogrenmeliuiz. Bilmeden yapmaya çalışıyoruz. Cok sıkıntılı


AbidinFeyy

Elmalar desek kabul edermiydiki


Anti_Mehmet

edilmiyor, denedim :-)


azraferide

except'in yanına neden for gelmiş


StellaMerlo

ikisi bir kalıp olduğundan dolayı .


ali281109

hersey dogru meyva diye kabul etmedi :)


zgeelik504182

Dilbilgisinin doğru kullanılması gerekmekte bu uygulamada.Zaten doğrusu da "meyve"dir.


zgeelik504182

Doğrusu zaten "meyve"dir.Büyük ihtimalle dilbilgisi açısından kabul edilmedi.


FeyzaBastrk

Burada neden 'for' kullanılmış?


StellaMerlo

çünkü except for kalıp olduğu için olabilir ama for kelimesini kullanmasan da olur.


gamzelim38

Meyva yazdim diye kabul edilmedi yaaa ;(


Morebek

"Ben" Kelimesiyle olmaz zaten meyve yerim,elma hariç diyor kendisinin yediğinden -im ekiyle bahsediyor zaten


besive

Meyve yerine meyva dedim yanlis dedi saka gibi


merve208101

Turkcesi de meyvedir cunku


ItsAlexaMoon

Bir anda ben meyve hariç elma yerim yazasım geldi


mustafa56680

Ben meyve yerim elma hariç neden olmuyor


emine568243

meyva yazdım,meyve'ymiş kabul etmedi


[aktif olmayan kullanıcı]

    "Ben elma hariç her meyveyi yerim" de olması lazım


Halil-T.

    Burda ki ''for'' nasil bir anlam veriyor ?


Velizkaran

    Biri cevap versin I eat fruit desemmi doğru I eat fruits desemmi


perfectbreakfast

    İ eat fruit veya i eat fruits


Lala719181

    Dogru yazdim amma yalniwsan dedi.anlamadimki


CigdemFurat

    apples cogulken tekil ceviri neden?


AsiyeYesiltepe

    Apples? Neden apple değil?


afhelios

    Cümlede "for" kullanılmasa da olur.


..strawberry..

    Ben meyve yerim,elma hariç.


Refik_iala

    Virgül yerine nokta koyduğum için kabul etmedi


aysenn.turkeel

    Ben elma hariç meyve yerim olması lazım.


serhatttttttt

    meyve değilde meyva olarak cevapladım kabul etmedi :)


CanB23

    Elma hariç bütün meyveleri yerim nasıl olmaz ya


burak.kirdemir

    elma hariç diğer meyveleri yerim bu cümle olmaz mı ?


erturul490627

    Çok kolay bir cümle


MERT805108

    elma dışında meyveleri yerim dedim kabul etmedi doğru cevap olarak dışındaki olması gerekiyormuş çok mu farklı anlıyor yoksa makine dilinden mi kaynaklanıyor


coskun437177

    "ben elmadan başka meyva yerim" doğru olmalı


MaviUnicorn

    "ben elmalar hariç bütün meyveleri yerim" neden olmuyor?


gala521

    ben rusum sen benim kadar rusça öğren


Fzmb4

    ben elma hariç meyveleri yerim yazdım . meyve olacakmış


Hakan_Bilal

    elmaların haricinde meyve yerim olmuyorda elmalar haricinde meyve yerim oluyor ilginç.


NurayKayn

    Apple olmalı niye es var


Defne435515

    Hiç öğretmediği kelimelerle soru soruyor


Mustafa380710

    Mesela buradaki of bana göre bedava boş bir şey. O neden orada görevi ne hiç.bir.şey yok.tam ezbere çalışıyoruz. Sıfırdan kelime ürettirmiyor.


NihatEken

    elma mı, elmalar mı?


Anl686333

    Arkadaşlar kelimenin üzerine tıklayınca zaten anlamını veriyor


MUHARREM906401

    Bu nasil devrik cumle.


oguzyildrim

    Anlamadığım nokta herşeyin başına the geliyor buradaki apples elmanın başına neden the gelmiyor?


ilayda627956

    Ben meyve yerim elmaların dışında olmaz mıydı


melahat809520

    doğru yazdım kabul etmedi böyle saçmalık olmaz


HasanGkouz

    Virgül yok diye hata verdi garip


NuviVine

    For nicin kullanıliyor


zge360

    Bir sey soracağım execept ile for ayni anlama geliyor üzerine tıklayınca oyle gösteriyor. Ama neden ikiside yazılıyor? Teki yazılsa olmaz mı?


Nurgl656365

    "Except for" bu ikisi birleştiğinde "hariç" anlamımı katıyor?


ORKUNAKSU

    Elma haricindeki meyveleri yerim neden olmuyor.


AlperAksoylar

    Bu cümlede "apples" yerine "apple" kullanılsa doğru olurdu çünkü orda "elma hariç" diyor "elma(lar) hariç" demiyor ki... cümleden madem tekil anlam çıkıyor o halde elmaları neden çoğul olarak yazmış?


Woodeland

    EXCEPT FOR, yerine başka alternatifler var mı? Ve "BUT"olur mu?


Ramazanakb752790

    Arkadaşlar yanlış düşünüyonuz bir çoğunuz program bu şekilde gayet iyi yanlış yapa yapa düzelterek devam etmemiz gayet olumlu. Bu şekilde öğrenmemiz daha kolay olur. Bilgi kısmına gelince tartışma bölümüde bu yüzden var zaten tartışarak inceleyerek daha kalıcı öğrenmemizi sağlıyor. Tartışma bölümü bunun için var zaten..unutmayın öğrenmede direk bilgi hiç bir zaman kalıcı olmaz ..onu senin arayıp bulman gerekir


elfsu

    Apples cogul degilmi cevirirken elmalar diye cevirdim elma olacakmis tekil degil ki


Semih712813

    except for kalip mi? ben meyve yerim, elma icin haric. bu for burda kalip oldugu icin mi kullanilmis? except tek basina kelimeyi tamamlamiyor mu? except apples - elmalar haric


Faattiihhhhhhh

    Benim yazdigim cevap daha mantikli ve dogru, boyle sacma ve devrik cumle olur mu yahu.


Ozerrhumeyra

    For kullanmaya gerek var mıydı?


Fatih_Onur

    Neden Apples s takısı çoğul değil sahiplik anlamında mı possessive's olarak mı kullanıldı?


Fatih_Onur

    Apples neden s aldı possessive's mi


Fatih_Onur

    Elma neden s aldı possessive s mi


Mehmet936513

    Verilen cümlede elmalar çoğul olarak yazılmış çevirirken neden tekil oluyor?


destan385791

    For neden kullanılmış bilen varmı acaba

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.