1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I eat fruit, except for appl…

"I eat fruit, except for apples."

Çeviri:Ben meyve yerim, elma hariç.

January 9, 2014

104 Yorum


artoffloki

BU UYGULAMAYA ACİL OLARAK BİLGİ BUTONU GELMELİ KONU BAŞİNDA KÜÇÜK NOTLARLA GRAMERİ VE KALIPLARİ ANLATMALİ... BİZ BİLMEDEN YAPMAYA ÇALİSİYORUZ

August 25, 2015

majorkun

aynen katılıyorum. ben konuya başlamadan önce hep farklı bir sitede gramer yapılarını inceleyip sonra burada yapmaya çalışıyorum, ama bazı arkadaşlar ulaşamıyor olabilir, her yeni konunun başlangıcında gramer yapılarının gösterilmesi çok kolaylık sağlar.

December 11, 2015

KayhanPolat

Güzel olabilir, böylece soru sormaya gerek kalmaz belki de.

August 25, 2015

paleneck

Diğer dillerde böyle gramer notları oluyor. Türkçe üzerinden İngilizce yeni olduğu için sanırım henüz böyle notlar hazırda olmayabilir. İş burada yorum yapan arkadaşların verdiği gramer linklerine kalıyor.

August 27, 2015

Emir945618

Amaç senin deneyerek öğrenmen yani okuyup gelip yaparsın ama aklında kalmaz. Halbuki yanlış yapa yapa doğrusunu öğrenirsen bir daha unutmazsın. Zaten yanlış yaptığın bir şeyi sen doğru yapana kadar tekrar soruyor.

January 14, 2018

Nisa72072

Kelimenin üstüne tiklayınca ne demek anlamina geldigi yazıyor

February 10, 2018

snngnc

aynen yapıyoruz ama yapay zekanın yönlendirdiği gibi yapıyoruz o neden oraya geldi,şu neden böyle oldu,bilinmiyor o yüzden tartışma bölümü benzer sorularla dolu.

February 11, 2018

Anl686333

Kelimenin uzerine dokununca anlamını veriyor

September 7, 2018

aytug2009

Ben meyve yerim elma hariçin ingilizcesi

February 21, 2018

HakanBas55

Katılıyorum.

June 19, 2017

Nisa72072

Kelimenin üstüne tiklandiğinda gösteriyor

February 10, 2018

higuys9

ama testi yapmadan önce testlerin altında konu anlatımlı yazı oluyor

February 26, 2018

Mahir527245

Iwjsje6dudu,kdkrllflflfltltllfltlrlrkfmfkfkkfkckffkfk6jjcjvjkgjvjvkgkjg to ıtkrkfkfkf 9https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Kfkfk.png File:Kfkfk.png - Wikimedia Commons

March 31, 2019

Umut596319

Haklısın qral

September 6, 2019

alifazsalim

Evet

April 23, 2019

alifazsalim

Evet

April 23, 2019

alifazsalim

Evet

April 23, 2019

aytug2009

Wksos

February 21, 2018

Halil811962

Alıntıdır!!! EXCEPT & EXCEPT FOR

√ Except for, “hariç, … dışında” anlamına gelip genellikle isim takımlarından önce kullanılır:

I’ve cleaned the house except for the bathroom. Banyo hariç evi temizledim.

The garden was empty except for one small bird. Küçük bir kuş dışında bahçe boştu.

√ All, any, every, no, everything, anybody, nowhere, nobody, whole gibi genelleme yapan kelimelerden sonra forgenellikle atılır:

I’ve cleaned all the rooms except (for) the bathroom. Banyo hariç bütün odaları temizledim.

He ate everything on his plate except (for) the beans. Fasulyeler hariç tabağındaki her şeyi yedi.

Nobody came except (for) John and Mary. John ve Mary dışında kimse gelmedi.

Ancak except, bu kelimelerden önce geliyorsa for kullanılmalıdır:

Except for John and Mary, nobody came. John ve Mary dışında kimse gelmedi. (Except John and Mary, nobody came denmez)

√ Edat ve bağlaçlardan önce except fordeğil, except kullanılır:

It’s the same everywhere except in Scotland. İskoçya dışında her yerde aynı. (… except for in Scotland denmez)

He’s good-looking except when he smiles. Güldüğü zaman dışında kendisi yakışıklıdır.

This room is no use except as a storeroom. Depo/Ardiye olmanın dışında bu oda işe yaramaz.

The holiday was nice except that there wasn’t enough snow. Yeterli kar olmaması dışında tatil güzeldi.

√ Except (for) ifadesinden sonra nesne zamirleri kullanılır ama özne zamirleri kullanılmaz:

Everybody understood except (for) me. Benim dışımda herkes anladı. (… except Idenmez)

We’re all ready except (for) her. Onun dışında hepimiz hazırız.

√ Do … except + mastar yapısı yaygın biçimde kullanılır:

He does nothing except eat all day. Bütün gün yemek yemekten başka hiçbir şey yapmaz.

I’ll do everything for you except cook. Senin için yemek yapmaktan başka her şeyi yapacağım.

Diğer durumlarda -ing kullanılır:

She’s not interested in anything except skiing. Kayak yapmaktan başka bir şeyle ilgilenmiyor.

You needn’t worry about anything except having a great time. Güzel zaman geçirmekten başka bir şeye kafayı takmana gerek yok.

√ Except (for), “… olmasa, … olmadan” anlamında kullanılmaz. Bu anlamdawithout ya da but for kullanılır:

Nobody helped me except you. Senin dışında bana kimse yardım etmedi.

Without / But for your help, I would have failed. Senin yardımın olmasaydı ben başaramazdım. (Except for your help, I …denmez)

April 24, 2016

VeganLiveHealthy

thanks

July 7, 2018

ErdiYilmaz

Neden ''For'' geldi? Gelmese olur muydu?

January 9, 2014

Selcen_Ozturk

gelmese de olur ikisi de doğru

January 9, 2014

EREKKER

Except for kalip degil mi?Disinda,haric anlami veriyor.except ise istisna anlamı veriyor. Barış obdan öyle söyledi.

September 12, 2014

sezerozturkk

Exception istisna demek değil mi

November 20, 2016

zgeelik504182

Hayır,hariç anlamındadır.

January 27, 2018

Imgesel

Haricinde, dışında demek için, "Except" "for" ile kullanılır.

June 27, 2016

AlperDEDE

İlk kez çoğul olarak yazamadığım birşeyi tekil olarak kabul etti (içime dokundu yazmak istedim):-)

February 7, 2014

ehilkuiks

Bende ona takıldım. Çoğul yazdım ama tercümesinde tekil olarak kullanıyor. Unutup yanlış yazsaydim kabil.etmezdi :)

August 17, 2015

EREKKER

Bazi arkadaslarin once Turkce dil bilgisi calismasi lazim.

September 12, 2014

talip.kul.

Neden apple değilde apples

April 28, 2014

borabulent

Sayilamayan meyveler s takisi alir.yani kg ile olan meyveler.karpuz almaz kiraz alir kavun almaz cilek alir.vb.

November 16, 2015

tarikcelikel

neden apples= elmalar değilde elma oldu?

June 19, 2015

DevrimKasirga

Elma hariç meyveleri yerim neden olmadı

May 10, 2015

KayhanPolat

Meyveler çoğul. Ama cümlede tekil kullanılmış, o yüzden kabul edilmemiş.

August 21, 2015

AhmetSerdar

ben elma hariç bütün meyveleri yerim

July 30, 2015

KazimU

Elma dislaniyor :(

November 22, 2015

bell-la

acil olarak bilgi butonu gelmeli .Grameri kalıpları soruları yaparken ogrenmeliuiz. Bilmeden yapmaya çalışıyoruz. Cok sıkıntılı

December 14, 2016

muratgenc80

Neden çoğul?

March 8, 2014

AbidinFeyy

Elmalar desek kabul edermiydiki

February 27, 2015

Anti_Mehmet

edilmiyor, denedim :-)

October 17, 2017

BraKurtulu

Meyve yazıyorum kabul etmiyor meyva yazıyorum yazım yanlısından dolayı yine etmiyor türkçeyi zaten biliyorum bana türçeyi ogretiyor eeee ne yazılcak ozaman meyve degil meyva degil ne ozaman

July 19, 2015

ocalbusra2

Aynen ya bu arada benim adimda büşra

December 4, 2017

azraferide

except'in yanına neden for gelmiş

September 28, 2015

StellaMerlo

ikisi bir kalıp olduğundan dolayı .

June 18, 2016

ali281109

hersey dogru meyva diye kabul etmedi :)

October 2, 2015

zgeelik504182

Dilbilgisinin doğru kullanılması gerekmekte bu uygulamada.Zaten doğrusu da "meyve"dir.

January 27, 2018

zgeelik504182

Doğrusu zaten "meyve"dir.Büyük ihtimalle dilbilgisi açısından kabul edilmedi.

January 27, 2018

FeyzaBastrk

Burada neden 'for' kullanılmış?

October 3, 2015

StellaMerlo

çünkü except for kalıp olduğu için olabilir ama for kelimesini kullanmasan da olur.

June 18, 2016

gamzelim38

Meyva yazdim diye kabul edilmedi yaaa ;(

October 8, 2015

Morebek

"Ben" Kelimesiyle olmaz zaten meyve yerim,elma hariç diyor kendisinin yediğinden -im ekiyle bahsediyor zaten

November 7, 2015

besive

Meyve yerine meyva dedim yanlis dedi saka gibi

November 12, 2015

merve208101

Turkcesi de meyvedir cunku

March 6, 2018

ItsAlexaMoon

Bir anda ben meyve hariç elma yerim yazasım geldi

January 1, 2016

mustafa56680

Ben meyve yerim elma hariç neden olmuyor

January 11, 2016

emine568243

meyva yazdım,meyve'ymiş kabul etmedi

April 7, 2016

[aktif olmayan kullanıcı]

    "Ben elma hariç her meyveyi yerim" de olması lazım

    July 4, 2016

Halil-T.

    Burda ki ''for'' nasil bir anlam veriyor ?

    July 15, 2016

Velizkaran

    Biri cevap versin I eat fruit desemmi doğru I eat fruits desemmi

    July 31, 2016

SinanCokun5

    İ eat fruit veya i eat fruits

    December 18, 2017

Lala719181

    Dogru yazdim amma yalniwsan dedi.anlamadimki

    August 1, 2016

CigdemFurat

    apples cogulken tekil ceviri neden?

    April 14, 2017

AsiyeYesiltepe

    Apples? Neden apple değil?

    February 14, 2018

geleceindi

    Except=hariç

    September 8, 2018

..strawberry..

    Ben meyve yerim,elma hariç.

    August 2, 2015

Refik_iala

    Virgül yerine nokta koyduğum için kabul etmedi

    December 21, 2015

aysenn.turkeel

    Ben elma hariç meyve yerim olması lazım.

    January 8, 2017

serhatttttttt

    meyve değilde meyva olarak cevapladım kabul etmedi :)

    January 31, 2017

CanB23

    Elma hariç bütün meyveleri yerim nasıl olmaz ya

    March 11, 2017

burak.kirdemir

    elma hariç diğer meyveleri yerim bu cümle olmaz mı ?

    March 18, 2017

erturul490627

    Çok kolay bir cümle

    June 11, 2017

MERT805108

    elma dışında meyveleri yerim dedim kabul etmedi doğru cevap olarak dışındaki olması gerekiyormuş çok mu farklı anlıyor yoksa makine dilinden mi kaynaklanıyor

    July 11, 2017

coskun437177

    "ben elmadan başka meyva yerim" doğru olmalı

    July 22, 2017

MaviUnicorn

    "ben elmalar hariç bütün meyveleri yerim" neden olmuyor?

    August 2, 2017

gala521

    ben rusum sen benim kadar rusça öğren

    September 23, 2017

Fzmb4

    ben elma hariç meyveleri yerim yazdım . meyve olacakmış

    January 18, 2018

Hakan_Bilal

    elmaların haricinde meyve yerim olmuyorda elmalar haricinde meyve yerim oluyor ilginç.

    February 9, 2018

aytug2009

    Olurdu

    February 21, 2018

aytug2009

    Dmos9s

    February 21, 2018

NurayKayn

    Apple olmalı niye es var

    April 3, 2018

Defne435515

    Hiç öğretmediği kelimelerle soru soruyor

    April 7, 2018

Mustafa380710

    Mesela buradaki of bana göre bedava boş bir şey. O neden orada görevi ne hiç.bir.şey yok.tam ezbere çalışıyoruz. Sıfırdan kelime ürettirmiyor.

    April 13, 2018

NihatEken

    elma mı, elmalar mı?

    August 2, 2018

Anl686333

    Arkadaşlar kelimenin üzerine tıklayınca zaten anlamını veriyor

    September 7, 2018

MUHARREM906401

    Bu nasil devrik cumle.

    October 12, 2018

oguzyildrim

    Anlamadığım nokta herşeyin başına the geliyor buradaki apples elmanın başına neden the gelmiyor?

    December 16, 2018

ilayda627956

    Ben meyve yerim elmaların dışında olmaz mıydı

    December 29, 2018

melahat809520

    doğru yazdım kabul etmedi böyle saçmalık olmaz

    January 24, 2019

HasanGkouz

    Virgül yok diye hata verdi garip

    January 26, 2019

NuviVine

    For nicin kullanıliyor

    July 7, 2019

proahin

    Bananae

    July 16, 2019

zge360

    Bir sey soracağım execept ile for ayni anlama geliyor üzerine tıklayınca oyle gösteriyor. Ama neden ikiside yazılıyor? Teki yazılsa olmaz mı?

    August 28, 2019

Faruk_Kaya

    ben meyve yerim elmalar hariçtir dedim kabul etmedi ?

    March 13, 2014

mhndshfz

    (ben meyve yerim elmalar hariç ) yazdım kabul etti. seninkini kabul etmemesinin sebebi hariçtir deki "tir" ekini kullanmandır. O eki kullanman için "am,is,are" olması gerek . ama benim aklıma yine de takılan şey şu : neden ben elmalar dediğim halde sistem elma diye kabul etti . "s" takısının başka bir kullanım alanı felan mı varki ? :/

    March 15, 2014

SinanCokun5

    Ben elmalar haricindeki bütün meyveleri yerim olsaydı cevabını kabul ederdi ama bu program Türkçeye daha uygun bir şekilde çevirmeyi amaçlıyor ben elmalar hariç meyve yerim cümlesi Türkçe çeviriye pek uygun değil bu nedenle cevap : ben elma hariç meyve yerim olmalıydı

    December 18, 2017

AhmetKarak

    Elmanın dışında meyveyi yerim dedim yanlış dedi

    April 20, 2014

AhmetKarak

    The apples olmadigi icin galiba

    April 20, 2014

zafertayyan

    applenin arkasına except for geldiğinden galiba

    September 16, 2015

Fadime51

    "elmalarin haricinde elma yerim " dedim "elmalar" olacakmis neden "the " yuzunden mi?

    May 10, 2014

erdem96

    Elmaların haricinde meyve yerim demeniz lazım.Elma haricinde elma var mıdır acaba ? :)

    September 8, 2014

canArslan3

    Her şeyi anladım da elmaların haricinde elma yerim nasıl bir kafa

    January 20, 2015

atican2

    Öyle bişi yok. Ben I meyve Fruit yerim eat except for apples elma hariç

    July 25, 2019

BraKurtulu

    Fruit elma degil meyva

    July 19, 2015

seraptuna

    fruit yerine frute yazdım kabul etmedi neden acaba?

    March 24, 2015
    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.