Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Könnten wir gehen?"

Çeviri:Biz gidebilir miyiz?

2 yıl önce

7 Yorum


candost2
candost2

Neden "könnten"? Können wir gehen olmaz mı?

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kibarca sormak, izin almak için "könnten" kullanılıyor.

Tabii ki können de "gidebilir miyiz" anlamını verir.

2 yıl önce

candost2
candost2

Selcen Hanım hızlı cevap cevabınız teşekkürler.

2 yıl önce

Adnan537032

Könnten wir gehen? "Gidebilir miydik?" anlamına gelmez mi? "Gidebilir miyiz?" in "Können wir gehen?" olması gerektiğini düşünüyorum.

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

"könnten" ist die verkehrte Form. und zwar Konjunktiv. Die korrekte Übersetzung ist "Können wir gehen".

1 yıl önce

Luke930683
Luke930683

Der Konjunktiv kann im Deutschen auch als Höflichkeitsform eingesetzt werden. Die Übersetzung "Könnten wir gehen?" ist deshalb auch richtig. Siehe z.B.: http://mein-deutschbuch.de/konjunktiv-2-der-hoeflichkeit.html

5 ay önce

Omer1938

Adnan beye katılıyorum

1 yıl önce