1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Könnten wir gehen?"

"Könnten wir gehen?"

Çeviri:Biz gidebilir miyiz?

April 1, 2016

11 Yorum


Adnan537032

Könnten wir gehen? "Gidebilir miydik?" anlamına gelmez mi? "Gidebilir miyiz?" in "Können wir gehen?" olması gerektiğini düşünüyorum.


humetin

Gidebilir miydik ? (Kabul edilmiyor !) -(Nazik izin cümlesi)


humetin

Gidebilir miydik ? (yine kabul edilmiyor !) -(Nazik izin cümlesi)


candost2

Neden "könnten"? Können wir gehen olmaz mı?


Selcen_Ozturk

kibarca sormak, izin almak için "könnten" kullanılıyor.

Tabii ki können de "gidebilir miyiz" anlamını verir.


candost2

Selcen Hanım hızlı cevap cevabınız teşekkürler.


SabineBergmann1

"könnten" ist die verkehrte Form. und zwar Konjunktiv. Die korrekte Übersetzung ist "Können wir gehen".


Luke930683

Der Konjunktiv kann im Deutschen auch als Höflichkeitsform eingesetzt werden. Die Übersetzung "Könnten wir gehen?" ist deshalb auch richtig. Siehe z.B.: http://mein-deutschbuch.de/konjunktiv-2-der-hoeflichkeit.html


Omer1938

Adnan beye katılıyorum


ErhanGkmen

Könnten gecmis zaman degil miydi? Yaaa offf


humetin

konnten- könnten

Şimdiki zamanda kullanılan nezaket cümlesi... Yapabilir miydik, gidebilir miydik vb.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.