1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin takvimin var mı?"

"Senin takvimin var mı?"

Çeviri:Do you have a calendar?

January 9, 2014

51 Yorum


goodtimee

a kelimesi bir anlamına geliyor tamam da bir sorun var gibi çünkü senin bir takvimin var mı demiyor soruda


ltfi533573

"Senin takvimin var mı" diyor. "Do you have calendar" kabul etmedi. "Do you have a calendar" olmalıymış, fakat "a" bir anlamına gelmiyor mu. yani, senin bir takvimin var mı oluyor. Yanlış mı ?


Glan386820

Haklısınız bende anlamadım ama sanırım duolingo kalıplı cümle istiyor.


anonimfrkn

Ben calander meşrepim, güzel çirkin aramam gönlüme bir eğlence isterim olsunnn asffgfsa


mikaildaglar

Do you have your calendar. Cevabını neden doğru kabul etmediğini açıklar mısınız?


sonmez35

Sizin cumlenizde kendinize ait takviminiz varmi diyorsunuz


ozsecen

''got'' ları nerde kullanacağımı bilmiyorum selcen hocam


MusaAlican

Have you a calendar? Dedim kabul etmedi. Illa got kutlanmalimiyiz?


[aktif olmayan kullanıcı]

    got la bir alakası yok ama cidden kabul etmeliydi. Yani bencede


Adem486184

    Burda soru eki yok. Senin cumlen senin takvimin var


Eser_Mehmet

    Asil sorun Turkcedeki tekillikle ingilizcedekinn farkli olmasi. Bizde takvim diyince zaten tekildir ingilizlerde mantik farki var.


SerkanAkn10

    Have you calender cumlesini neden kabul etmedi


sawash23

    “senin bir takvimin var mi?“ diye sormuyor “senin takvimin var mi?“ diye soruyor. Ceviri olarak bende “have you got any calendar?“ cumlesini kullandim. Bu da gecerli olmalidir!!!


sonmez35

    Any kelimesi hic veya herhangi anlamina geliyor. Cumlede bu yok


eylem998188

    Bende aynisini yaptim yanlis sayiyo


neysenool

    You have a calender kabil etmedi illa do olmak zorunda mi


sonmez35

    Do olmazsa soru olmaz


emredeniz07

    Olmak zorunda olmazsa senin bir takvimin var olur


meriwwwa

    Have you got the calendat? neden olmaz. Aciklayabilir misiniz?


MeteUlku

    "Have you got the calendar?" (İngiliz İngilizcesi) , "Do you have the calendar?" (Amerikan İngilizcesi) = "Takvim sende mi?" ("Senin takvimin var mı?" değil. "Senin takvimin var mı?" ve "Takvim sende mi?" cümleleri aynı şey değil, "takvim sende mi?" demek belli bir takvim olduğunu gösterir. Dolayısıyla "the" da belirli şeyler için kullanılan artikel.)


TarkKeskin

    is your have calendar ne anlama geliyor


MeteUlku

    Hiçbir manaya gelmiyor.


ugurleef

    Sayin adminler bir an kafam karisti.bu cumle isim cumlesi mi fiil mi? İsim cumlesiyse are you have... diye olmazmiydi?


MeteUlku

    "have", fiil olduğu için.


ugurleef

    Tesekkur ederim sonradan aklima geldi


oguzhan_demir

    do u have a calendar? dedim kabul etmedi :( u yazınca kabul etse ne güzel olur


Tevhidlekal

    Abi ingilizceye bulaştırma bizim lazımızı :D


ozanglmzz

    Article kullanmadan cümle anlaşılmiyor mu ?


SleymanDuman

    Do you have your calendar nicin olmuyor


YalnBergel

    Do you have calendar yazdim kabul etmedi burada bir yok


yuxel15

    Bir takvim derken a nerede


aysel35

    have you a calender in da dogru cevap oldugunu dusunuyorum.


serazad_020

    Soru cümlelerine ne zaman "am/is/are" ne zaman "do/does" kullanıyoruz biri bana anlata bilir mi? Çözemedim o olayı ben


Cengiz915059

    Aynı soruların ingilizce çevirisinde a calendar ya da bir takvimin olarak istiyor ama burada neden kullanılmıyor


HayataGlms2

    Do you have calender olmali neden. Bir demedigi halde a ile oluyor ?


Zexilion

    Noktalama işaretlerinden önce boşluk bırakılmaz Sayın Duolingo Yetkilileri. İlginize arz ederim.


sukran808848

    Soru, bir takvimin varmı değil. Neden kabul edilmiyor?


TasUsaT

    Bir takvim dememis ki biz a calender diyoruz anlamadim kardeesiiiim


Hakangrel2

    Türkçede illa bir denmez elmaYI dersen o bir elmadır elmaLARI dersen o çok elmadır çok elma dersen oda çok elmadır buradada takvimİN demiş onun anlamı bir takvimdir zaten. Güzel Türkçemizde anlayana çok hikmet var


lkay812729

    Bir denmemiş "a" istiyor


SolmazNzrl

    Do you have calendar? Neden olmuyo. Bir sayisi yokki soruda


nal808793

    Do you have calendar kabul edilmeliydi bir takvim demiyorki "a" yazalım


Burcu58264

    Sizin yapacaginiz işi.


mustafaaaa99

    soru da bir diye bir kelime yok.


ibrahimora4

    Senin takvimin var mı ? Diyor ( Do you have a calendar) diye kabul ediyor anlamıyorum neden !!!


SemaKgl

    "A" ne alaka "senin bir takvimin var mı"demedi "senın takvimin var mı" dedı


erdincinan82

    Have you calender desek olmaz mıydı?


AZERBAIJAN555

    BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.