1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin takvimin var mı?"

"Senin takvimin var mı?"

Çeviri:Do you have a calendar?

January 9, 2014

50 Yorum

Konu önem sırasına göre

goodtimee

a kelimesi bir anlamına geliyor tamam da bir sorun var gibi çünkü senin bir takvimin var mı demiyor soruda

May 18, 2015

mikaildaglar

Do you have your calendar. Cevabını neden doğru kabul etmediğini açıklar mısınız?

March 27, 2015

sonmez35

Sizin cumlenizde kendinize ait takviminiz varmi diyorsunuz

April 11, 2015

anonimfrkn

Ben calander meşrepim, güzel çirkin aramam gönlüme bir eğlence isterim olsunnn asffgfsa

March 8, 2017

ozsecen

''got'' ları nerde kullanacağımı bilmiyorum selcen hocam

July 19, 2014

Eser_Mehmet

Asil sorun Turkcedeki tekillikle ingilizcedekinn farkli olmasi. Bizde takvim diyince zaten tekildir ingilizlerde mantik farki var.

August 17, 2014

sawash23

“senin bir takvimin var mi?“ diye sormuyor “senin takvimin var mi?“ diye soruyor. Ceviri olarak bende “have you got any calendar?“ cumlesini kullandim. Bu da gecerli olmalidir!!!

August 17, 2014

sonmez35

Any kelimesi hic veya herhangi anlamina geliyor. Cumlede bu yok

April 11, 2015

eylem998188

Bende aynisini yaptim yanlis sayiyo

February 5, 2018

neysenool

You have a calender kabil etmedi illa do olmak zorunda mi

August 23, 2014

bthn01

Evet

November 20, 2014

sonmez35

Do olmazsa soru olmaz

April 11, 2015

emredeniz07

Olmak zorunda olmazsa senin bir takvimin var olur

May 19, 2015

MusaAlican

Have you a calendar? Dedim kabul etmedi. Illa got kutlanmalimiyiz?

April 7, 2015

meriwwwa

Have you got the calendat? neden olmaz. Aciklayabilir misiniz?

May 30, 2016

MeteUlku

"Have you got the calendar?" (İngiliz İngilizcesi) , "Do you have the calendar?" (Amerikan İngilizcesi) = "Takvim sende mi?" ("Senin takvimin var mı?" değil. "Senin takvimin var mı?" ve "Takvim sende mi?" cümleleri aynı şey değil, "takvim sende mi?" demek belli bir takvim olduğunu gösterir. Dolayısıyla "the" da belirli şeyler için kullanılan artikel.)

July 20, 2016

TarkKeskin

is your have calendar ne anlama geliyor

July 19, 2016

MeteUlku

Hiçbir manaya gelmiyor.

July 20, 2016

ugurleef

Sayin adminler bir an kafam karisti.bu cumle isim cumlesi mi fiil mi? İsim cumlesiyse are you have... diye olmazmiydi?

August 1, 2016

MeteUlku

"have", fiil olduğu için.

August 1, 2016

ugurleef

Tesekkur ederim sonradan aklima geldi

August 6, 2016

oguzhan_demir

do u have a calendar? dedim kabul etmedi :( u yazınca kabul etse ne güzel olur

January 3, 2017

Burak31765

Abi ingilizceye bulaştırma bizim lazımızı :D

July 16, 2019

ozanglmzz

Article kullanmadan cümle anlaşılmiyor mu ?

January 9, 2017

SleymanDuman

Do you have your calendar nicin olmuyor

October 28, 2017

YalnBergel

Do you have calendar yazdim kabul etmedi burada bir yok

January 19, 2018

yuxel15

Bir takvim derken a nerede

June 23, 2018

aysel35

have you a calender in da dogru cevap oldugunu dusunuyorum.

January 25, 2019

serazad_020

Soru cümlelerine ne zaman "am/is/are" ne zaman "do/does" kullanıyoruz biri bana anlata bilir mi? Çözemedim o olayı ben

January 30, 2019

Cengiz915059

Aynı soruların ingilizce çevirisinde a calendar ya da bir takvimin olarak istiyor ama burada neden kullanılmıyor

February 9, 2019

HayataGlms2

Do you have calender olmali neden. Bir demedigi halde a ile oluyor ?

April 10, 2019

Zexilion

Noktalama işaretlerinden önce boşluk bırakılmaz Sayın Duolingo Yetkilileri. İlginize arz ederim.

July 5, 2019

sukran808848

Soru, bir takvimin varmı değil. Neden kabul edilmiyor?

October 8, 2019

ErdiYilmaz

''Bizim bir takvimimiz var mı?'' sorusunda ''Do we own a calendar?'' olarak çevrilmiş. Cümleler arasındaki fark nedir? ''Own'' nerelerde kullanılır?

Edit: ''Have'' i de kabul ediyormuş. Ama ''own'' kelimesini anlamadım.

January 9, 2014

ProwlingParis

own = sahip olmak . kelimelerin üzerine gelince anlamı çıkmıyo mu?

January 9, 2014

ErdiYilmaz

Türkçe cümleyi verdi, İngilizce çeviri istedi. Doğal olarak anlamı çıkmadı. ''Own'' ile ''Have'' sahip olmak anlamlarını taşıyor. Aralarındaki fark nedir? ''Have'' yerine ''own'' kullanabilir miyim?

January 10, 2014

ProwlingParis

aşağı yukarı aynı. sözlükten kurcala biraz. eklemeden de geçmiyim orda birincil tercümenin own'lu olması keyfi olmuş, "have'li bi cümle de gayet olabilirmiş. editör'de cümleye denk gelirsem değiştiririm heralde. çoğunda alternatiflerin hepsini koyduğumuzu zannediyorum. dene, olmadı rapor et--canımız saolsun.

January 10, 2014

EnginTasta

A yerine any neden kabul edilmiyor

November 24, 2014

hakanorkungeckil

Senin bir takvimin var mı? degil senin takvimin var mı ? diye soruyor "Do you have calender?" neden kabul olmaz

August 19, 2017

cronychucky

Sizin bir takviminiz var deseydi a gelirdi. A gelmedigi icin do you have calender. Yanlis olmus bence . Cevabim dogru olmali

February 24, 2014

Selcen_Ozturk

hayır "do you have calendar" diye bir şey yoktur.

February 24, 2014

NineTheme

burada ki -a'nin işlevi nedir peki ? uzun zamandir çalışıyorum ilk defa gördüm veya unuttum.

July 21, 2014

Selcen_Ozturk

ilk defa gormus olmaniz mumkun degil :) Ingilizcede tekil nesneleri bir tanimlayiciyla kullanmak zorundayiz, bunlardan belirsiz olan da a/an

July 21, 2014

seckindolek

neden

September 13, 2016

MeteUlku

Dilbilgisi kurallarına uygun değil çünkü, bu konuyu fazla sorgulamaya gerek yok.

September 13, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.