1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Takım elbise benimdir."

"Takım elbise benimdir."

Çeviri:The suit is mine.

January 9, 2014

39 Yorum

Konu önem sırasına göre

wayfarer2140

'Suit is mine' yazdım kabul etmedi başına neden 'The' yazmak zorundayım ?

January 9, 2014

Selcen_Ozturk

burada çünkü belli bir takım elbise var yine, benim diye bahsediyorsun, karşındaki muhtemelen görmüş bunu ya da duymuş en azından. herhangi bir suit değil.

January 10, 2014

lknurHseyi

bişey söylicemde selcen oztürk adını niye artık kurslarla ilgilwnmiyorum diye degiştirdin

February 19, 2019

faruk102176

Evet selcan sana katiliyorum

November 4, 2018

Astroloth

Türkçe'de belli bir şeyden bahsederken başına işaret sıfatı koyarız. Buradaki cümle "Takım elbise benimdir." olunca çarşı karışıyor sanki. :) En azından biz acemiler için birazcık zor bir konu.

Cümleyi, "Bu (şu/o) takım elbise benimdir." diye değiştirecek olursak bu sefer de karşılığı "This suit is mine." oluyor yanlış bilmiyorsam ve bu durumda yine genç İngilizceciler tedirgin.

Selcen de şunu demek istemiş anladığım kadarıyla; şair burada kendine ait olan takım elbiseden bahsediyor, yani belirli bir takım elbise söz konusu. Bu bağlamda alıştırma doğru ama Türkçe ile İngilizce'yi birebir karşılaştırmaya kalktığımızda kenarlarında bazı fazlalıklar oluyor. Onları makasla 'kesçen' hep. :)

March 9, 2014

Burcuburcu724182

Cok haklisin

March 9, 2019

ProwlingParis

ingilizce'de böyle gayrı. ama gönder sen rapor yine de bakarız, bazen uyuyo

January 9, 2014

KaanKk6

Hayir

September 27, 2018

Burcuburcu724182

Aynn

March 9, 2019

EBRAR692098

Çünkü gramer küralı beni takip et lütfen

June 30, 2019

ademekinci

Neden mine yerine my kullanamıyoryz acaba

May 23, 2014

fuataltun

Mine aitlik olarak kullanilir "the car is mine" gibi. ya da "this is my car" diyebilirsin. Yani "Araba benim" ve "Bu benim arabam."

July 6, 2014

najaftom

"I have the suit=the suit is mine Dogru mu yanlis mi? Yardim edin lutfen

April 2, 2014

Astroloth

"I have the suit." dersen; "Takım elbise bende." olur. "I have a suit." dersen de; "Benim bir takım elbisem var." olanzi. Got it?

April 2, 2014

gokhan0054

Elbise soruyor cevapta suit istiyor dogrumu...

June 9, 2014

sinem_barut

Takım elbise istiyor ingilizce karşılığı olarakta suit yazıyoruz evet

October 4, 2014

MuhammedAy8

The suit have to me olmazmi

September 10, 2014

OzqurTK

olmaz

September 28, 2018

CengizhanB6

" Mine " de benim oldu

June 21, 2015

elifarat0

I have suıt desem ne olurki takım elbise benimdir yada benim takım elbisem ne fark var anlayamadımtakım elbise

August 25, 2016

bilgilikiz1

Bazi sozcukleri anlamiyom

September 2, 2016

bilgilikiz1

The yazmassam olmazmi??

September 2, 2016

Tezcansiii

Our nasıl bizik oluyorsa mine de benimdir olacaktır

January 8, 2017

sedat2017

My suit is yazdim bende (mine) sözlükten baktım mayın çıkıyor (my) da benim demek cok zor cokkkkk

April 2, 2017

Serra127279

8U68YP GRUP DAVETİ HADİ GELİN

January 13, 2018

sena664195
April 6, 2018

sena664195

Ayşe

April 6, 2018

mco980681

i have the suit neden olmuyor

July 12, 2018

cameonimbored

Ben Takim elbiyese sahibim diyosun soruda takim elbise benim diyodu snrm

June 18, 2019

canan170655

Mine brnimki demek degil mi

October 19, 2018

oyaeksin

the suits is mine i 4 kere yazdim kabol etmedi

November 12, 2018

netuhafgun

Mine ile My arasında ki fark nedir

December 26, 2018

esme355816

I have suit olmaz mi

December 29, 2018

Kaankrcn35

Belirli bir takım elbiseden bahsettiği için the kullanılır.bilinen, görülen veya sözü geçen bir takım elbise.

January 21, 2019

aatay768232

Aslında burada "my" ile "mine" arasındaki kullanım farkı anlatılsa daha kolay anlaşılırdı. "My" kelimesinden sonra nesne gelmelidir. Ancak "mine" kelimesinden sonra nesne kullanılmaz. Ayrıca "my" kelimesi cümlede başta ya da ortadadır ama "mine" kelimesinden sonra nesne olamayacağı için sonda kullanılır.

February 18, 2019

PARTYBEARS01

Mine başka bir anlamı vardı sanki

March 4, 2019

burak242658

Mine kelimesinin okunusu yanlış

May 15, 2019

EBRAR692098

Wayfarer2140a gelsin bu sözüm gramer kutalı Beni takip edin ve yarışalım lütfen

June 30, 2019

_1denizb

"Mine" kelimesini doğru telafuz etmiyor.

June 30, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.