Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"For over a decade"

Çeviri:On yıldan daha uzun bir süre boyunca

0
4 yıl önce

40 Yorum
Tartışma kilitli.


byjoker

"on yılı aşkın" yazdım kabul etmedi

9
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çünkü sizinki "over a decade" in çevirisi olur, yukarıda da bahsedildiği gibi "for" burada bir süreklilik gösteriyor. "On yılı aşkındır" ya da "On yılı aşkın bir süredir" yazsaydınız kabul olurdu.

21
14 yıl önce

GokhanErim

''On yılın üzerinde " uygun olmaz mi? Kabul etmedi de

8
4 yıl önce

omercito
omercito

"for" u çevirmemişsiniz. sadece "over a decade" olsaydı doğru olurdu.

"for" eklediğimizde, on yılın üzerinde bir süre için/boyunca/-dir gibi anlamlar elde ediyoruz.

6
4 yıl önce

nazmunver

Çeviri: On yıldan daha uzun bir süre boyunca nasıl oluyor anlamış değilim. Daha kısa cevabı nedir?

5
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
  • decade: on yıl,
  • over a decade: on yıldan uzun (bir süre)
  • for: -dır, boyunca

en yakın çeviri bu

"on yıldan uzun süredir" de doğru ve daha kısa. bu ikisi cümleye göre değişir. eğer geçmişte olup biten bir şeyden bahsediyorsak -dir kullanamayız, mesela I worked there for over a decade: On yıldan uzun bir süre boyunca orada çalıştım ama I have been working there for over a decade: On yıldan uzun süredir orada çalışıyorum/çalışmaktayım

4
23 yıl önce

_Ezginur

Decade den once neden 'a' kullanmış ?

2
4 yıl önce

omercito
omercito

Decade - On yıllık bir zaman dilimini ifade ediyor.

"A decade" değil de "two decades" olsaydı yirmi yıllık bir zaman dilimi ifade edilmiş olurdu.

8
4 yıl önce

escape16

Ornek guzel

0
4 yıl önce

secretrecipe

a/an kullanımına bir göz atın: https://www.duolingo.com/comment/2319658

1
4 yıl önce

BulentGercek

"Onyıldan fazlası için." diye çevirmemiz de mümkün olabilir mi sizce?

1
4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

fena değil ama çok doğal gelmedi senin örnek diğerine nazaran. bi de burda 'for' 'için' anlamında değil tam. zamanla alakalı şeylerde 'boyunca' gibi düşünebilirsin.

11
4 yıl önce

BulentGercek

Evet kesinlikle bu konuda zayıf olduğumu farkettim. Çok teşekkürler Barış!

0
4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

"for ten minutes" = "on dakika boyunca". bu şekilde kendin de türetebilirsin bişeyler, hanım kontrol eder :-)

6
4 yıl önce

cmeral

" bir onyıldan fazla " diye neden olmuyor

0
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

öncelikle on yıl ayri yaziliyor. ve "for" yukarida barisin da yazdigi gibi, bir süreklilik belirtiyor, boyunca gibi. On yıldan fazla bir süre/zaman boyunca ya da On yıldan fazla zamandir olabilirdi mesela

3
4 yıl önce

DilaverAKINCI

"On yıllar boyunca" cevabı da burada doğru olmaz mıydı acaba?

0
4 yıl önce

omercito
omercito

"On yıllar" ifadesi geçmiyor örnekte. On yıllar demek için decades dememiz gerekiyor.

3
4 yıl önce

halukarari

''On yildan beri''kabul etmedi

0
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

on yıldan beridir demeniz lazım, "for" yüzünden

2
4 yıl önce

Enes_OZPOLAT

''onlarca yıldır'' yazdım kabul etmedi.yanlış bi tercüme mi ?

0
4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet çünkü a decade, ama decades değil

0
3 yıl önce