Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Heb je met hem gepraat?"

Vertaling:Have you talked to him?

2 jaar gelden

9 opmerkingen


Aurora478188

Do you have talked with him? Waarom is het niet goed?

2 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Omdat je hebt het hulpwerkwoord van de onvoltooid tegenwoordige tijd (do) gebruikt in combinatie met een onvoltooid verleden tijd werkwoord (talked) en de engelse zin is in het voltooid tegenwoordige tijd.

Dus moet het have you talked to him? zijn.

1 jaar gelden

DannyDePaepe

waarom is "did you talked with him" niet juist

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Als je het onvoltooid verleden tijd hulpwerkwoord (did) gebruikt, moet je geen verleden tijd werkwoord gebruiken.

Dus,

did you talk with him?

Ik denk het was ook niet juist want het was niet de juiste 'tijd'. De engelse zin was in de voltooid tegenwoordige tijd, dus moet je dezelfde tijd gebruiken.

Hope this helps, en sorry voir mijn nederlands.

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Sorry, I meant:

did you talk TO him?

and

sorry VOOR mijn nederlands. :P

1 jaar gelden

V4boe

Dat klopt: het moet ''Did you talk to him'' zijn. Duolingo kent het werkwoord ''have'' niet echt: have is voor ''up until now'' en is dus niet per se de vertaling van hebben.

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Beste V4boe, ik stel voor dat je zelf het gebruik van de simple past and present perfect eens nakijkt voordat je beweert dat men op Duolingo niet weet hoe deze tijden gebruikt worden. Voor het gemak vergelijk het eens met het gebruik van de onvoltooid verleden tijd en de voltooid tegenwoordige tijd. Succes.

1 jaar gelden

AtikaAmat

Waarom is have you to him talked niet goed?

2 weken geleden

Rocteur
Rocteur

It is not English, it is "Have you VERB with/to/at him" or "Have you VERB him", depending on the type of verb. Try any verb you know with the two sentences above replacing VERB by your verb. Or look at Reverso: http://context.reverso.net/translation/english-dutch/Have+you

2 weken geleden