Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Askerin bir ailesi yok."

Çeviri:The soldier does not have a family.

4 yıl önce

16 Yorum


BulentGercek

Evet eksiklerimi kapatma vakti geldi :) "The soldier has not a family." neden yanlıştır? Neden "does not have a family" demeliyiz? Teşekkürler.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

ya aslında dediğin teknik olarak doğru sanırım ama neredeyse hiç o şekliyle kullanılmıyo. Biraz British English'te daha fazla denk geliniyo gaba. Sen "doesn't have" diye kalıp ezberle, ama tek başına "hasn't" olabilmekle beraber biraz kulağa da garip gelmiyo değil. Zaten sanırım o amaçlı olarak (kulağa güzel gelsin diye) "hasn't got" diye bi kalıp da var. hepsi aynı kapıya çıkıyo zaten. The soldier hasn't got a family desen belki eklemişizdir bile.

4 yıl önce

ufukgenctu

O zaman isin teknik kismi da dogru kabul edilsin o zaman. Sonucta biz bu teknik cumleyi kurabilme becerisini de buradan ogrendigimiz teknik ile elde ediyoruz. Nasil ki bir baska tercume sekli de şu diye alternatif veriyor diger cumlelerde, bunda da olmaliydi bence.

3 yıl önce

Murat478789

Not neden olmuyor . Got ne zaman konur

2 yıl önce

atakanmert1

Hasn't got cevabı da kabul ediliyor

3 yıl önce

vvsey
vvsey

Birkaç varyasyon var: The soldier does not have a family. The soldier doesn't have a family. The soldier has no family. The soldier hasn't got a family. The soldier hasn't a family. Bunlardan hepsi kullanabiliriz. Ama "hasn't a family", çok az kullanırlar. Resmi britanyalı ingilizce. Amerika'da böyle demiyoruz. "Has not a family" - belki doğru. Çok yanlış değil. Ama biraz garip.

3 yıl önce

HakanAktas1

Bir asker dememiski Neden 'a soldier'

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

o yüzden ana cevap THE soldier. Belirli bir askerse THE, herhangi bir askerse A. Eğer hiçbir şey yazmazsanız bunlar size doğru opsiyonlar olarak gösterilir. Sayılabilen tekil şeylerin başına *bir şey getirmeye alışınız :) Öbürtürlüsü İngilizcede yanlış

3 yıl önce

n.bahadir

Basina a koymadim diye kabul etmedi:(

3 yıl önce

endero

Peki "The soldier has no family." desek olur mu?

4 yıl önce

yuxexesiz

Evet yaptım oldu ;)

3 yıl önce

Ayenur58

Bir aile diyor a yazinca yanlis diyor

2 yıl önce

egemeneroll

The soldiers does not have a familly neden kabul edilmiyo

2 yıl önce

Aydemir5665

Burada sorulan aynı soruları kaldırsaniz da daha sade ve öz olsa daha güzel olur

2 yıl önce

Onur763074

Soldiers doesn't have a family Kabul eymedi does not =? Doesn't

11 ay önce

Onur763074

Does not yerine doesn't kullanamaz miyiz?

11 ay önce