1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Askerin bir ailesi yok."

"Askerin bir ailesi yok."

Çeviri:The soldier does not have a family.

January 9, 2014

20 Yorum


BulentGercek

Evet eksiklerimi kapatma vakti geldi :) "The soldier has not a family." neden yanlıştır? Neden "does not have a family" demeliyiz? Teşekkürler.


ProwlingParis

ya aslında dediğin teknik olarak doğru sanırım ama neredeyse hiç o şekliyle kullanılmıyo. Biraz British English'te daha fazla denk geliniyo gaba. Sen "doesn't have" diye kalıp ezberle, ama tek başına "hasn't" olabilmekle beraber biraz kulağa da garip gelmiyo değil. Zaten sanırım o amaçlı olarak (kulağa güzel gelsin diye) "hasn't got" diye bi kalıp da var. hepsi aynı kapıya çıkıyo zaten. The soldier hasn't got a family desen belki eklemişizdir bile.


ufukgencturkoglu

O zaman isin teknik kismi da dogru kabul edilsin o zaman. Sonucta biz bu teknik cumleyi kurabilme becerisini de buradan ogrendigimiz teknik ile elde ediyoruz. Nasil ki bir baska tercume sekli de şu diye alternatif veriyor diger cumlelerde, bunda da olmaliydi bence.


Murat478789

Not neden olmuyor . Got ne zaman konur


vvsey

Birkaç varyasyon var: The soldier does not have a family. The soldier doesn't have a family. The soldier has no family. The soldier hasn't got a family. The soldier hasn't a family. Bunlardan hepsi kullanabiliriz. Ama "hasn't a family", çok az kullanırlar. Resmi britanyalı ingilizce. Amerika'da böyle demiyoruz. "Has not a family" - belki doğru. Çok yanlış değil. Ama biraz garip.


AhsenSena2007

The soldier has not a family diyemeyiz çünkü geniş zamanda olumsuz cümle yaparken fiil s takısı almaz ve have fiilininde s takısı almış hali has olduğuna göre bu olumsuz cümlede kullanılamaz


Hapzelschnapper

İngilizcede 'not' sadece fiiller ile kullanılır. Ama 'has not x' şekil yok. O zaman bizim 'got' ve bir belirleyen sözcük (a/an/the/his/any/two/red) eklememiz lazım.
'The soldier has no family'.
'The soldier hasn't (=has not) got a/any family'.

Bir başka olasılık:
The soldier doesn't (=does not) have a family
Doesn't have = hasn't got


HakanAktas1

Bir asker dememiski Neden 'a soldier'


Selcen_Ozturk

o yüzden ana cevap THE soldier. Belirli bir askerse THE, herhangi bir askerse A. Eğer hiçbir şey yazmazsanız bunlar size doğru opsiyonlar olarak gösterilir. Sayılabilen tekil şeylerin başına *bir şey getirmeye alışınız :) Öbürtürlüsü İngilizcede yanlış


bayan_ingilizce

❎A soldier dememiş ki. Galiba o kadar yorumu okuyunca sıkıştın. Ben bile sana cevap verebilmek için en başa geldim.

<h1>BRITISH NOTE:</h1>

Soldier = asker

A soldier = BİR asker

THE soldier = askerİ (Özel bir asker.Herhangi birisi değil)

∞∞∞∞∞ Unutmayın bunları.(Don't forget these.)∞∞∞∞∞


n.bahadir

Basina a koymadim diye kabul etmedi:(


finn300316

Neden "The soldier's..." değil. "'s" neden eklemiyoruz söyleyebilir misiniz? Teşekkürler.


onurblt

Askerin dediği için "the soldier's" olması gerekmez mi?


endero

Peki "The soldier has no family." desek olur mu?


yuxexesiz

Evet yaptım oldu ;)


kamelia657832

Benim cevabim ayni sizin cevabinizdi


Rya375249

The soilder does not has a family yazdik olmadi . He she it olujca has olmuyor mu. Neden cevapta have yaziyor ?


the.menekse

s takisini zaten do ya getirdik have e getirmemize gerek yok


BDDFB

the soilder have not a family ile arasındaki fark ne


Sourcherry7

Bence yanlış gibi olmuş gibi yada bizim ing farklı

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.