"Askerin bir ailesi yok."

Çeviri:The soldier does not have a family.

4 yıl önce

52 Yorum


BulentGercek

Evet eksiklerimi kapatma vakti geldi :) "The soldier has not a family." neden yanlıştır? Neden "does not have a family" demeliyiz? Teşekkürler.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

ya aslında dediğin teknik olarak doğru sanırım ama neredeyse hiç o şekliyle kullanılmıyo. Biraz British English'te daha fazla denk geliniyo gaba. Sen "doesn't have" diye kalıp ezberle, ama tek başına "hasn't" olabilmekle beraber biraz kulağa da garip gelmiyo değil. Zaten sanırım o amaçlı olarak (kulağa güzel gelsin diye) "hasn't got" diye bi kalıp da var. hepsi aynı kapıya çıkıyo zaten. The soldier hasn't got a family desen belki eklemişizdir bile.

4 yıl önce

ufukgenctu

O zaman isin teknik kismi da dogru kabul edilsin o zaman. Sonucta biz bu teknik cumleyi kurabilme becerisini de buradan ogrendigimiz teknik ile elde ediyoruz. Nasil ki bir baska tercume sekli de şu diye alternatif veriyor diger cumlelerde, bunda da olmaliydi bence.

3 yıl önce

Murat478789

Not neden olmuyor . Got ne zaman konur

2 yıl önce

atakanmert1

Hasn't got cevabı da kabul ediliyor

4 yıl önce

gulizar923660

Has olumlularda does olumsuzlarda kullanılıyor diye biliyorum ben

1 ay önce

vvsey
vvsey

Birkaç varyasyon var: The soldier does not have a family. The soldier doesn't have a family. The soldier has no family. The soldier hasn't got a family. The soldier hasn't a family. Bunlardan hepsi kullanabiliriz. Ama "hasn't a family", çok az kullanırlar. Resmi britanyalı ingilizce. Amerika'da böyle demiyoruz. "Has not a family" - belki doğru. Çok yanlış değil. Ama biraz garip.

3 yıl önce

HakanAktas1

Bir asker dememiski Neden 'a soldier'

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

o yüzden ana cevap THE soldier. Belirli bir askerse THE, herhangi bir askerse A. Eğer hiçbir şey yazmazsanız bunlar size doğru opsiyonlar olarak gösterilir. Sayılabilen tekil şeylerin başına *bir şey getirmeye alışınız :) Öbürtürlüsü İngilizcede yanlış

3 yıl önce

tarkansimsek60

Selcen herkez has got sormuş sen the ya cevap veriyorsun

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çünkü "ProwlingParis" zaten cevaplamış, kırk kere soracaklarına önce yapılan yorumları okumayı öğrensin herkes

3 yıl önce

MUSTAFA714855
6 ay önce

n.bahadir

Basina a koymadim diye kabul etmedi:(

3 yıl önce

endero

Peki "The soldier has no family." desek olur mu?

4 yıl önce

yuxexesiz

Evet yaptım oldu ;)

3 yıl önce

Ayenur58

Bir aile diyor a yazinca yanlis diyor

3 yıl önce

egemeneroll

The soldiers does not have a familly neden kabul edilmiyo

3 yıl önce

Aydemir5665

Burada sorulan aynı soruları kaldırsaniz da daha sade ve öz olsa daha güzel olur

2 yıl önce

Onur763074

Soldiers doesn't have a family Kabul eymedi does not =? Doesn't

1 yıl önce

Onur763074

Does not yerine doesn't kullanamaz miyiz?

1 yıl önce

hulyagr

does not has a family neden değil neden have kullanılmış. 3. tekil şahızlar için has kullanılması gerekmiyor mu?

4 yıl önce

YuseyinAli

Bakın açıklayayım: Normalde geniş zamanın olumlu cümlelerinde do veya does kullanılmaz, 3. tekil şahıslarda da 's' takısı gelir fiillere. Have fiili de 3. tekil şahısta (ama bakım OLUMLU CÜMLEde, altını çiziyorum) Has şeklini alır. Ama geniş zamanda olumsuz ve sorularda Do veya does piyasaya çıkar. Biz 3. tekil şahıslar için bir defa 'does' kullanırsak, bir daha 's' takısı eklememize veya have'i has yapmamıza gerek yoktur hatta yapmamız gramer açısından yanlış olur. Umarım anlatabilmişimdir :)

3 yıl önce

Cihaterenn

Kardeşim güzel açıklama olmuş... Teşekkürler.

2 yıl önce

Berra685236
5 ay önce

ejder7351

muthis ifade tesekkurler

3 yıl önce

UzayUysal

Does not has a family diye bi kullanim olmaz burada hasnt got kullanilir ve does kullanicaksaniz have olmalidir bu bir kuraldir

4 yıl önce

MehmetTa3

A soldier's not a family cumlesi neden yanlis olabilir aciklayabilirmisiniz lutfen

3 yıl önce

WhyS0Serious

Şimdi ben olumsuz veya soru cümlesinde tekil ise does not have kullanıyorum.Doğruda yaptım.Böyle cümlelerde hep bu kalıbı kullansam sorun yaşar mıyım?Askerlerin bir ailesi yok. Olsaydı. ''The soldiers do not have a family'' mi olmalıydı?

3 yıl önce

karizmatik.89

Basta a kullanilmasi sacma

3 yıl önce

mutlu531032

a soldier yerine direk soldier ile basladim diye yanlis diuor ne kadar sacma

2 yıl önce

sense-i

Bence şıkkın birinde an soldier diyodu ama soldier zaten sessizle basliyo o yuzden an degil a olacakti sanırım

2 yıl önce

ErhanCAKAN

Have not neden olmuyor

2 yıl önce

ufukgenctu

There is no family the soldier olmaz mı?

2 yıl önce

sadk165082

Do does genis zamirden gelmyomu oyuzden hic ailesi yok olarak geciyo sanirsam

2 yıl önce

Eyzn07

Does ne işe yarıyor?

2 yıl önce

AkcabeyLee

Galiba birazda geniş zamanla alakalı

2 yıl önce

SlymnKngr

cunku o bir bordooooo klavyeli

2 yıl önce

halilmutlu88

Cevabin aynisini yaziyorum "a" eksik deyip yanlis diyor duzeltin lutfen

2 yıl önce

sayzus
sayzus

Has not cevabı da kabul edilmeliydi bence

2 yıl önce

EnginYayla

Burada genis zaman sistemi pekistirilmeye calisiliyor anlamak lazim, hasn't got en yaygin kullanimdir

1 yıl önce

ozcngrkn

The soldier haven't a family doğrumudur...

1 yıl önce

HP-ISIK

Neden got kullanmaliyiz hasn't tek kullansak olmazmi

1 yıl önce

Glfatma1

Ya

1 yıl önce

atmaca49

Have veya has çok anlamsız kalmıyor ikiside kullanılabilir

1 yıl önce

GoncaRabia

the soldier has not a family. niye yanlış? have ile have got farkı ne?

3 yıl önce

YuseyinAli

Bakın burada 'has not' şeklinde bir kullanım geçerli değildir. Olumsuz haldeyken 2 şekil kabul görür: 'Don't have' veya 'haven't got' tek başına "have not" yeterli olmuyor :)

3 yıl önce

IbrahimDem54912

bu program dil öğretirmi sizce

1 yıl önce

sanalad

"The soldier does not have his family" veya "The soldier does not have his a family" olmasi gerekmez mi ?

yani "his" veya "him" olmadan sadece "a" olunca; "askerin bir aile yok" anlami olusmaz mi !?

3 yıl önce

gamze.turh

The soldier does have not a family dedim kabul etmedi sebep

4 yıl önce

savasxxx

"not" olumsuzluk kelimesini yardimci fiilden sonra koymaniz gerekir. "The soldier does not have ..."

3 yıl önce

BarCanKl

Yine selcan konusmus beyler. Mal bu kari taktim sana fitil oldum.

3 yıl önce

sanalad

selcan kim !?

burada egitim amacli bulunuyoruz ve lutfen daha SEVİYELİ olalim..

ayrica, aramizda cocuk yastakilerde oldugu icin onlara kötü ornek olmayalim…

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.