"Askerin bir ailesi yok."

Çeviri:The soldier does not have a family.

January 9, 2014

56 Yorum

Konu önem sırasına göre

BulentGercek

Evet eksiklerimi kapatma vakti geldi :) "The soldier has not a family." neden yanlıştır? Neden "does not have a family" demeliyiz? Teşekkürler.

January 9, 2014

ProwlingParis

ya aslında dediğin teknik olarak doğru sanırım ama neredeyse hiç o şekliyle kullanılmıyo. Biraz British English'te daha fazla denk geliniyo gaba. Sen "doesn't have" diye kalıp ezberle, ama tek başına "hasn't" olabilmekle beraber biraz kulağa da garip gelmiyo değil. Zaten sanırım o amaçlı olarak (kulağa güzel gelsin diye) "hasn't got" diye bi kalıp da var. hepsi aynı kapıya çıkıyo zaten. The soldier hasn't got a family desen belki eklemişizdir bile.

January 9, 2014

ufukgenctu

O zaman isin teknik kismi da dogru kabul edilsin o zaman. Sonucta biz bu teknik cumleyi kurabilme becerisini de buradan ogrendigimiz teknik ile elde ediyoruz. Nasil ki bir baska tercume sekli de şu diye alternatif veriyor diger cumlelerde, bunda da olmaliydi bence.

February 16, 2015

Murat478789

Not neden olmuyor . Got ne zaman konur

December 2, 2015

atakanmert1

Hasn't got cevabı da kabul ediliyor

October 5, 2014

gulizar923660

Has olumlularda does olumsuzlarda kullanılıyor diye biliyorum ben

September 2, 2018

vvsey

Birkaç varyasyon var: The soldier does not have a family. The soldier doesn't have a family. The soldier has no family. The soldier hasn't got a family. The soldier hasn't a family. Bunlardan hepsi kullanabiliriz. Ama "hasn't a family", çok az kullanırlar. Resmi britanyalı ingilizce. Amerika'da böyle demiyoruz. "Has not a family" - belki doğru. Çok yanlış değil. Ama biraz garip.

March 8, 2015

deyr0der

Bende öyle yaptim , hayatta does not have kalmaz aklımda

July 12, 2019

HakanAktas1

Bir asker dememiski Neden 'a soldier'

November 17, 2014

Selcen_Ozturk

o yüzden ana cevap THE soldier. Belirli bir askerse THE, herhangi bir askerse A. Eğer hiçbir şey yazmazsanız bunlar size doğru opsiyonlar olarak gösterilir. Sayılabilen tekil şeylerin başına *bir şey getirmeye alışınız :) Öbürtürlüsü İngilizcede yanlış

February 5, 2015

tarkansimsek60

Selcen herkez has got sormuş sen the ya cevap veriyorsun

April 28, 2015

Selcen_Ozturk

çünkü "ProwlingParis" zaten cevaplamış, kırk kere soracaklarına önce yapılan yorumları okumayı öğrensin herkes

April 28, 2015

MUSTAFA714855
March 21, 2018

n.bahadir

Basina a koymadim diye kabul etmedi:(

April 12, 2015

endero

Peki "The soldier has no family." desek olur mu?

February 11, 2014

yuxexesiz

Evet yaptım oldu ;)

December 20, 2014

Ayenur58

Bir aile diyor a yazinca yanlis diyor

August 27, 2015

egemeneroll

The soldiers does not have a familly neden kabul edilmiyo

September 18, 2015

maboglu

Soldiers çoğul oldugu için does kullanamazsiniz. Hem askerler degil asker diyor. O yuzden de soldiers değil soldier demelisiniz

August 19, 2019

Onur763074

Soldiers doesn't have a family Kabul eymedi does not =? Doesn't

August 31, 2017

Onur763074

Does not yerine doesn't kullanamaz miyiz?

August 31, 2017

RickSanche931992

So sad bro

September 13, 2019

MehmetTa3

A soldier's not a family cumlesi neden yanlis olabilir aciklayabilirmisiniz lutfen

May 6, 2015

WhyS0Serious

Şimdi ben olumsuz veya soru cümlesinde tekil ise does not have kullanıyorum.Doğruda yaptım.Böyle cümlelerde hep bu kalıbı kullansam sorun yaşar mıyım?Askerlerin bir ailesi yok. Olsaydı. ''The soldiers do not have a family'' mi olmalıydı?

June 29, 2015

karizmatik.89

Basta a kullanilmasi sacma

October 9, 2015

mutlu531032

a soldier yerine direk soldier ile basladim diye yanlis diuor ne kadar sacma

November 14, 2015

ErhanCAKAN

Have not neden olmuyor

January 25, 2016

Aydemir5665

Burada sorulan aynı soruları kaldırsaniz da daha sade ve öz olsa daha güzel olur

January 28, 2016

ufukgenctu

There is no family the soldier olmaz mı?

February 18, 2016

sadk165082

Do does genis zamirden gelmyomu oyuzden hic ailesi yok olarak geciyo sanirsam

February 22, 2016

Eyzn07

Does ne işe yarıyor?

June 28, 2016

AkcabeyLee

Galiba birazda geniş zamanla alakalı

July 22, 2016

SlymnKngr

cunku o bir bordooooo klavyeli

July 29, 2016

halilmutlu88

Cevabin aynisini yaziyorum "a" eksik deyip yanlis diyor duzeltin lutfen

September 23, 2016

sayzus

Has not cevabı da kabul edilmeliydi bence

October 17, 2016

EnginYayla

Burada genis zaman sistemi pekistirilmeye calisiliyor anlamak lazim, hasn't got en yaygin kullanimdir

November 23, 2016

ozcngrkn

The soldier haven't a family doğrumudur...

November 30, 2016

HP-ISIK

Neden got kullanmaliyiz hasn't tek kullansak olmazmi

January 16, 2017

Glfatma1

Ya

February 23, 2017

atmaca49

Have veya has çok anlamsız kalmıyor ikiside kullanılabilir

March 7, 2017

hulyagr

does not has a family neden değil neden have kullanılmış. 3. tekil şahızlar için has kullanılması gerekmiyor mu?

August 30, 2014

YuseyinAli

Bakın açıklayayım: Normalde geniş zamanın olumlu cümlelerinde do veya does kullanılmaz, 3. tekil şahıslarda da 's' takısı gelir fiillere. Have fiili de 3. tekil şahısta (ama bakım OLUMLU CÜMLEde, altını çiziyorum) Has şeklini alır. Ama geniş zamanda olumsuz ve sorularda Do veya does piyasaya çıkar. Biz 3. tekil şahıslar için bir defa 'does' kullanırsak, bir daha 's' takısı eklememize veya have'i has yapmamıza gerek yoktur hatta yapmamız gramer açısından yanlış olur. Umarım anlatabilmişimdir :)

December 19, 2014

Cihaterenn

Kardeşim güzel açıklama olmuş... Teşekkürler.

May 27, 2016

Berra685236
May 10, 2018

ejder7351

muthis ifade tesekkurler

February 5, 2015

UzayUysal

Does not has a family diye bi kullanim olmaz burada hasnt got kullanilir ve does kullanicaksaniz have olmalidir bu bir kuraldir

October 15, 2014

GoncaRabia

the soldier has not a family. niye yanlış? have ile have got farkı ne?

December 7, 2014

YuseyinAli

Bakın burada 'has not' şeklinde bir kullanım geçerli değildir. Olumsuz haldeyken 2 şekil kabul görür: 'Don't have' veya 'haven't got' tek başına "have not" yeterli olmuyor :)

December 19, 2014

sense-i

Bence şıkkın birinde an soldier diyodu ama soldier zaten sessizle basliyo o yuzden an degil a olacakti sanırım

January 1, 2016

IbrahimDem54912

bu program dil öğretirmi sizce

March 23, 2017

sanalad

"The soldier does not have his family" veya "The soldier does not have his a family" olmasi gerekmez mi ?

yani "his" veya "him" olmadan sadece "a" olunca; "askerin bir aile yok" anlami olusmaz mi !?

March 28, 2015

gamze.turh

The soldier does have not a family dedim kabul etmedi sebep

February 25, 2014

savasxxx

"not" olumsuzluk kelimesini yardimci fiilden sonra koymaniz gerekir. "The soldier does not have ..."

December 4, 2014

BarCanKl

Yine selcan konusmus beyler. Mal bu kari taktim sana fitil oldum.

March 15, 2015

sanalad

selcan kim !?

burada egitim amacli bulunuyoruz ve lutfen daha SEVİYELİ olalim..

ayrica, aramizda cocuk yastakilerde oldugu icin onlara kötü ornek olmayalim…

March 28, 2015

atican2

Seviyeli ol. Terbiyeni takın. Selcen hanım hepimize yardımcı olmaya çalışıyor. Biraz saygılı olmayı dene.

August 26, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.