Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Das Pferd sieht die Katze."

Çeviri:At kediyi görüyor.

2 yıl önce

2 Yorum


ercan792662

Neden bu at olmuyor das var?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku
  • "Bu"="Dies/Diese/Dieser"

"Das/die/der" artikelleri ile karıştırılmamalı çünkü bunların Türkçe'de tam olarak karşılıkları yok. Bu artikellerin kullanılması, kendisinden sonra gelen ismi belirli yapar, belirtir. Örneğin yukarıdaki cümlede "das" artikeli var ve ardından gelen isim "Pferd" (At), belirli artikel (das/die/der) aldığı için hangi attan bahsettiğimizi biliyoruz, ortada belli, bilinen bir at var.

Eğer belli bir at olmasaydı, herhangi bir at manasını vermek isteseydik şöyle olurdu:

  • Ein Pferd trinkt Wasser. (Bir at, su içer.)
  • Pferde trinken Wasser. (Atlar, su içer.) (Genel olarak dünya üzerindeki bütün atlardan bahsedilmiş, genelleme yapılmış.)
2 yıl önce