1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Das Pferd sieht die Katze."

"Das Pferd sieht die Katze."

Çeviri:At kediyi görüyor.

April 3, 2016

5 Yorum


ercan792662

Neden bu at olmuyor das var?


MeteUlku
  • "Bu"="Dies/Diese/Dieser"

"Das/die/der" artikelleri ile karıştırılmamalı çünkü bunların Türkçe'de tam olarak karşılıkları yok. Bu artikellerin kullanılması, kendisinden sonra gelen ismi belirli yapar, belirtir. Örneğin yukarıdaki cümlede "das" artikeli var ve ardından gelen isim "Pferd" (At), belirli artikel (das/die/der) aldığı için hangi attan bahsettiğimizi biliyoruz, ortada belli, bilinen bir at var.

Eğer belli bir at olmasaydı, herhangi bir at manasını vermek isteseydik şöyle olurdu:

  • Ein Pferd trinkt Wasser. (Bir at, su içer.)
  • Pferde trinken Wasser. (Atlar, su içer.) (Genel olarak dünya üzerindeki bütün atlardan bahsedilmiş, genelleme yapılmış.)

ErhanGkmen

Neden kedileri olmuyor?


Serdar309409

kediler atı görüyor kabul etmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.