"Thegirls'children"

Vertaling:De kinderen van de meisjes

4 jaar gelden

4 opmerkingen


Atheios

Wat is er fout aan het meisje haar kinderen?

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Je hebt hier te maken met girls' en niet girl's. :)

In het Engels, om bezit aan te geven kun je [ 's ] aan een zelfstandig naamwoord of eigennaam plakken. Wanneer dit woord echter al op een [ s ] eindigt, dan breek je het woord niet op met de komma, maar plak je de komma achter de [ s ].

'Girls' heeft al een [ s ] in het meervoud, aan het einde, en daarom komt de komma erachter. Dus krijg je:

  1. The girls' sweets - Het snoep van de meisjes.
  2. The girls' birthdays - De verjaardagen van de meisjes

Dus in de zin "The girls' children" heb je het over 'girls', meisjes in het meervoud en krijg je, bijvoorbeeld, de vertaling "De meisjes hun kinderen" i.p.v. "Het meisje haar kinderen".

4 jaar gelden

hetechocomel

Moet "the girls children" dan niet worden fout gerekend? Want in principe zeg je daarmee "de meisjes kinderen".

4 jaar gelden

Lavinae
Lavinae
Mod

Ook al ben ik het wel met je eens, Duolingo gaat hier niet te strikt mee om en kiest ervoor om [ ' ] als een typo te zien. Uiteindelijk komt er wel een verklaring die uitlegt waarom je een typo hebt (in dit geval dus een missende [ ' ]) :)

4 jaar gelden

Verwante discussies

Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.