"It has four controls."

Překlad:Má to čtyři ovladače.

April 5, 2016

26 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

Neygee

"Má to čtyři ovládací prvky" - to mi přijde technicky správně. Jazykově se rád nechám poučit :-) Děkuji.

June 22, 2016

widle

Máte pravdu. Doplnila jsem to.

June 22, 2016

Jenda-48

Ale ovládací prvek je jednoslovně ovladač. Bohužel v současné době si většina lidí pod pojmem ovladač představí pouze DÁLKOVÝ OVLADAČ PRO TV PŘIJÍMAČ, čili remote controller. Takže ovladač je contoller a dálkový ovladač je remote controller A ovládání je control a dálkové ovládání je remote control. Ale v manuálech se dále běžně používají termíny: ovladač hlasitosti, ladění, nastavení barvy zvuku apod. Avšak digitalizace ovládání pokročila natolik, že tam kde dříve byl nastavovací knoflík se stupnicí (čína překlady - točítko, jak česky výstižné), jsou nyní dvě tlačítka a jejich opakovaným stiskem či držením měníme nastavení té veličiny, pro které jsou určena. Tudíž dálkový ovladač není zpravidla nějaká jednoduchá součástka, nýbrž ovládací skříňka s mnoha součástkami a mnoha tlačítky, točítka nám téměř vymizela, umně vestavěné do průmyslovým designérem navržené piksly. První, občanské veřejnosti běžně dostupné a viditelné průmyslové kontroléry byly ruční pákové přepínače volby rychlosti , (ovladače) starých pražských tramvají, ovládané malým volantem s rukovítkem. Ty ovládaly přepínač odporového řadiče určujícího proud do elektromotorů tramvaje. Změna rychlosti se děla skokem, což byl zážitek. Pak nastoupily kontroléry ruční pákové s držadlem, kde se páka pohybovala stupňovitě po válcové ploše v rozsahu cca 90°. Tyristorová regulace a rekuperace a tím i plynulý záběr pohonu se objevily daleko později. Snad to již mnohé konečně přesvědčí, že control není kontrola, nýbrž ovládání něčeho, co přitom případně kontrolujeme , zda to dělá to, co chceme. V autě taky řídíte a současně kontrolujete, zda vůz jede tam, kam řídíte. Doufám, že ten technický exkurs nebude třeba mazat.a technici si oddechnou od vytrvalého matení pojmů.

August 23, 2017

Ivo150846

Zapomněl jsem na angličtinu a čtu o dálkových ovladačích DO..

August 20, 2019

jiri650706

nevim, nevim, ovladače=drivers, spínače=switches, tlačíka=buttons, takže asi spíše ty ovládací prvky

May 2, 2016

JiNeern

Ovladač = driver jen tehdy, pokud mluvíme o softwaru na ovládání nějakého hardwaru (tj. ve výpočetní technice). Ale už třeba dálkový ovladač na televizi je "remote controller"".

April 15, 2018

jiripct_ac

dálkový ovladač na televizi je "remote control"

May 12, 2018

bublina55

jsem nějak mimo mísu - jaký ovladač? třeba na TV?

April 5, 2016

widle

Nemusí to být dálková ovládání, ale třeba tlačítka, přepínače, nastavovací kolečka, páčky a podobně. Prostě čím ovládáte funkci nějakého přístroje. Takže to může být třeba mikrovlnka se čtyřmi tlačítky. Nebo hra.

April 5, 2016

bublina55

hmmm, děkuji, hned jsem moudřejší :-)

April 5, 2016

berankovalen

proč nemohu použít "tlačítka"?

April 21, 2016

widle

Protože "control" nemusí být tlačítko, ale třeba přepínač, páčka nebo otočný knoflík.

April 21, 2016

Nowis8

Controls je to stejné jako controllers?

December 2, 2016

JanLyko
Mod

Ne, controller je i řadič (součástka) nebo kontrolor (člověk).

August 23, 2017

BobrP

Proč nemůže být "Má to čtyři řízení" ?

January 12, 2017

Jenda-48

" Má to čtyři stupně řízení" "Má to čtyři ovladače" To jsou správné překlady. Jednoznačně. Určitě ne "Má to čtyři kontroly". Třeba to jednou opraví. Samozřejmě nahlášeno.

August 23, 2017

pepa677131

Neuznalo mi to "Má to čtyři řídící prvky". Myslím že to je také správný překlad. Popřípadě se nechám rád poučit. Díky, JK

September 2, 2017

jenda48

Zjistil jsem, že diskuze na překlady do a z odborné angličtiny jsou celkem zbytečné. Navrhuji se s tím smířit a hlavně když to tam, kde to potřebujete, přeložíte správně. A zde si zapamatujte jejich překlad nebo počítejte s chybou a pokračujte dál. Jeví se mi, že v týmu poradců pro překlady chybí osoby s bližším vztahem k technicce a jednotlivým odbornostem lidských činností. Přesto doporučuji vytrvat u Duolinga a dávat si pozor na nespisovnou češtinu. Jinak jsem také jenda34927, který nemohl vstupovat do diskuzí, ani je číst, chyba již odstraněna.

September 2, 2017

ValaCZE

Řešíme spíš základní problémy, které v kurzu máme. Až se nám podaří vytvořit kvalitní základní kurz, můžeme ( a budeme) uvažovat o přidání různých témat (včetně techniky), a pak se na vás případně obrátíme.

Jistě ale uznáte, že toto téma momentálně není prioritní.

May 20, 2018

Jenda-48

To souhlasím, jen mne mrzí, že přijatý překlad je mnohdy zcela zavádějící. Byl bych rád měl možnost, například sepsat k prodiskutování s moderátory připomínky, nejen k technickým překladům, nýbrž i k podivnostem uváděných gramatických jevů, idiomů, nebo nezvyklých či nepoužívaných českých obratů. Prostě takový klub Aktivních přátel moderátorů Duolinga. Protože s Duolingem pracuji denně a doplňuji jej dalšími aktivitami v Angličtině. A držím vám všem palce a fandím tomu. A sám se rovněž potřebuji ptát, mimo jiné i proto, že jsem vždy u všeho, co mne zajímalo, chtěl uchopit takzvaně zevnitř. A na to je ta pomoc vás moderátorů nezastupitelná. Jen je mnohdy dost těžkopádná.

May 20, 2018

ValaCZE

My sami mnohdy nevíme, co vlastně původní autor chtěl tou či onou větou říct. Navíc se sestava překladatelů zcela proměnila, a tak nevíme proč překládali některé věty právě takto.

Když jsme dostali možnost vytvořit novou verzi, pustili jsme se do toho, jenže to přirozeně vedlo k tomu, že původní verze se příliš neopravují, protože to zabírá čas (a spousta těch vět se nám nelíbí a v nové verzi se neobjeví).

Připomínky si určitě sepište, dřív nebo později se budou hodit. Na gramatické otázky můžete klidně založit diskuzi na hl. foru. Určitě to bude užitečné i pro další uživatele, jelikož tzv. Tips & Notes budeme řešit až jako poslední věc.

May 20, 2018

DeliDogi3

Ono to má čtyři ovladače Neuznáno

March 26, 2018

SofiaPagik

Hneď mi to dalo že zle keď som nedala štyri ale 4

May 20, 2018

ValaCZE

Číslovky psané číslicemi se neuznávají, takový překlad vás totiž nic nenaučí.

May 20, 2018

Filomena.Prvni

Zkusila jsem čtyři převodovky (míněno v nějakém vehiklu). A prý ne-e.

May 3, 2019
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.