1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Where are you off to?"

"Where are you off to?"

Fordítás:Hova mész?

January 10, 2014

46 hozzászólás


P.Gabor

erre nem tudok mit mondani.. Komolyan ez a magyar fordítása? Nem inkább Where are you going? a Hová mész?


bannamari

Hová tartasz? - Javaslom, tegyétek be az adatbázisba.


Nitram.

Tudnál abban segíteni hogy ezt melyik leckében találtad?


bannamari

Aha, látom már, hogy a bejelentésben van olyan opció, hogy a megoldásom el kellene fogadni, akkor úgy be tudjátok azonosítani?


Nitram.

Kizárólag úgy tudjuk beazonosítani. A fórumban írtam egy felhívást erről: http://www.duolingo.com/comment/1468983

Ha bejelented a hibát a fönti lehetőséggel úgy gyors a munka. Amúgy meg személyesen ki kellene keresnem ezt a mondatot a sok százból leckénként, amihez kedvem, időm és energiám sincs. Nem is ez a dolgom, hanem a felhasználók kvázi kötelessége jelenteni a hibát segítve a munkánkat és nem teleirkálva a fórumot.


bannamari

Oké, vettem, köszi. Írtam néhány javaslatot még.


Nitram.

Remek, köszönöm! Majd javítjuk a hibákat amiket jelentesz ez garantált!


XEnderX

én ezt a preposition 3-ban láttam


akelemenadam

Én nem tudok angolul,de már rájöttem h sokszor sokkal egyszerübb a magyar megfelelője mint gondolnánk.És ha van pár hiba? Senkit nem érdekel,inkább örüljünk ,hogy van ez a program és ráadásul ingyenes.Úgysem ebbő fogunk megtanulni beszélni,és ha valakinek ez nem felel meg az menjen nyelviskolába ;)


aptg.gabi

:) három helyen is egyetértek veled!


csabicska

Az első gondolatom ez a megoldás volt. Csak igét nem láttam sehol. Szerintem ilyen feladatokat később kellene betenni, mert egyszerűen nem tudunk velük mit kezdeni. Azt is figyelembe kellene venni, hogy mi most kezdünk ismerkedni az angollal.


MVDN1

Csak az off to-nak van valami magyar megfelelője?


bota.laszlo

Nem "off to", hanem inkább "be off to" = "be going to". Például: I am going to Germany (=I am off to Germany), I am going to solve my homework (= I am off to do my homework). De ez inkább haladó angol szerintem, néha vannak benne amerikai és brit kifejezések (keverve, nem rossz tudni ezeket, mert informális beszédben előjöhetnek, de formálisban nem, szóval az ilyen kifejezéseket nem szégyen hibázni :))


JegesZoli

Mivel amerikai zászló van a fejlécben a britangolosok bajba vannak


PeterArvai

Vajon lesz brit angolos verzió is? Jó lenne :)


Evaries

Ó, szegények!:-D


brutus01

az off to csak Amerikában divatos kifejezés az elmenni igér, Angliában a going to használt.


benj.elihu

Esetleg where do you go?


VargaMihly1

Csak érdekességképpen írom: A gyerekeimtől és a baráti társaságuktól fél füllel hallottam a szlengjükben hogy modogatták egymás közt: "na most már offolok" Na ez náluk azt jelenti , hogy most már megyek. Angolt még nem tanultak.


MVDN1

Mert a google fordito ezt a mondatot nem tudja leforditani,barkitol kerdeztem mit jelent,butan neztek ram. :-)


KrauszMrta

Itt "menésről" szó sincs! Szerintem "merre felé vagy?" jobb fordítás! A "bannamari": "Hova tartasz?" fordítását is ragyogónak tartom! Nitram-nak és csapatának, köszönjük az ingyen tanítást és ezt a megbeszélési lehetőséget! Nagyon jó ötlet, még, ha több évet is felölel a vélemények kora.


gagamami

Mar tobb leckenel tapasztaltam, hogy amerikai angolt tanulunk. Nem zavar csak ugy emlitettem :)


esponta

Nem mi vagyunk ezért a programért,hanem a program van miértünk azaz az angolul nem tudókért!


EwiiL

Merre mész nem jó?


miklos44

Szerintem a "Hová mész ki?" is jó fordítás, legfeljebb nem a legszebb.


angi0317

Én is ezt írtam, de nekem se fogadta el.


Gizus123

Az nem lehet helyes, hogy "Hova mész ki?"


angi0317

Én is ezt írtam.


ZsoltNemet2

Olyasmi lehet szerintem, hogy "hová lépsz le(itthonról)? " azért az "off"


Andris797210

Se normál, se lassított sebességgel sem lehet érteni.


AgiCi2J

Én spec.örülök, hogy amerikai angolt tanít. Ezeknek a kifejezéseknek is, csak érteném mit miért használ úgy, ahogy... én még nagyon kezdő vagyok és soha nem tanultam iskolában angolt, szóval lehet, hogy én vagyok "rossz" helyen, de olykor jól jönne némi magyarázat is. Köszönöm :) (2018.08.25.)


TthKlmn

where are you go


TthKlmn

Bocs,Where are you going.


istvan917983

Hol itt a menni ige ?


harytomi

Where are you going?


harytomi

Off valamiről le to=hoz hez höz ba be ra re nak nek ig felé


bpal381221

Hová távozol?


nJPTsY7X

Ezt végképp nem értem !


JoeSzab

Hová indulsz?


evairenpinter

Itt a kommentelők szólnak róla, de a feladat oldalon is van utalás: a "be off to" azt jelenti "menni" - az amerikai angolban.


Gizus123

A "Hol vagy kint?" (pl. az erdőn) nem elfogadható fordítás?


EszterZubor

Where do you go? Ezt igy ismerem.Ezt igy meg nem hallottam :( persze erre gondoltam de nem ezt irtam :(


gubokrisz

off to miért kell??


TthKlmn

Az idézetek halmaza megkeseríti az emberek életét, mert csak bemagolni lehet!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.