Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"It is important that I like it."

Çeviri:Benim onu sevmem önemlidir.

4 yıl önce

15 Yorum


hoobaa

bir çok defa bölüm tekrarı yapıyorum her gün ama ne zaman bu cümle çıksa karşıma yanılıyorum. that beni ters köşe yapıyor

4 yıl önce

BulentGercek

"O önemlidir ki ben sevdim." veya "O önemli ki ben sevdim" çevirileri için ne diyorsunuz? Rapor etmedim çünkü benim bu çevirilerimin doğru olduğunu düşünmüyorum. Sadece değerlendirmenizi rica ediyorum.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

'Ki' kullanımı ile ilgili: emin olmamakla birlikte (1) eskimsi bi kullanım gibi geliyo bana. hayvan gibi uzun cümleler söylemeye çalışan Fransız ekolü gibin. (2) Bi dönem İngilizce'den çeviri konuşanlar daha bire bir örtüştüğü için hep böyle (hafif feyk bi biçimde) konuşurlardı.

Ama asıl dilbilgisi olarak cevabı: cümle içinde bi koşul olması gerekiyo gaba. "Ben öyle yapayım ki sen şöyle yapasın" gibi. İkinci bölümdeki kısım -meli/-malı (should) falan olaplüp mesela. Vardır başka örnekler de.

PS: like = geniş zaman ; sevdim = geçmiş zaman (bi yandan da cümle içi düzen açısından 'sevmek' muhabbeti biraz sırayı karıştırıyo).

4 yıl önce

BrkgkmN

Buradaki that in onu sevmem ömemli anlamını nasıl verdiğini anlamadım. Can you help me about this problem :-P :-D

4 yıl önce

BulentGercek

"That" burada bir koşul bağlaçı olarak görev yapıyor. Onu "önemli" bulmasının koşulu "sevmesi". Dolayısıyla da "Onu sevmem önemlidir." çevirisi tam ve doğru olarak yapılmış oluyor.

4 yıl önce

Fatihim

"o (şey) önemlidir ki ben onu (şeyi) severim." sevdiğim şey önemlidir gibi bir anlam çıkmıyor mu bu cümleden?

4 yıl önce

BulentGercek

Cümlenin kendisi olmasa bunu öğrenemeyeceğiz. Ayrıca cümle sadece bunu söylemiyor içerisi daha da dolu. Burada koşullu ifade var. Koşullu ifade bize bir algılayış şeklini, bir hayat felsefesini ortaya koyuyor. Kişi hakkında binlerce, milyonlarca pencerenin birinden bakmış oluyoruz. Bize birşeyi sevebilmesi için onun için önemli olması gerektiğini söylüyor. Şu soruyu sorduruyor bize : "Önemsiz olsa da şeyler sevilebilir mi?", "Sevebilmenin koşu nedir?" Kısaca senin çıkarttığın anlam cümlenin derinliğini öldürüyor. Çevirinin en zor yanlarından birisi de budur.

4 yıl önce

Fatihim

Bülent rica etsem verdiğin cevabı biraz daha açar mısın biraderim? Yani ortaöğretim öğrencisine anlatır gibi.

4 yıl önce

AhmetKarak

Onu sevdigim onemlidir olmadi

4 yıl önce

ErdiTartar

"Ondan hoşlanırım ki o önemlidir" çevirisi neden doğru değil?

4 yıl önce

brahimSami

Cumlede gecen: benim... kelimesini hangi ingilizce kelime karşılıyor? ? Lütfen yardim...

4 yıl önce

PassionatePotato

I like it ' derken 'I'

3 ay önce

MuhittinARABACI

''beğeniyor olmam'' ibaresi kabul edilmedi.Sanırım sistem önceden yüklenmiş olası doğrulara göre değerlendiriyor.

3 yıl önce

Kerem343434

Hic bir zaman bunu anlayamayacam sanirim

2 hafta önce

Kerem343434

Anlasilan dualingo yine fantezi pesinde : )

2 hafta önce