"Biz ailelerimizi düşünüyoruz."

Çeviri:We think of our families.

January 11, 2014

23 Yorum


BulentGercek

"We think our families." neden doğru bir çeviri olmasın? "Think of" sizinde doğru cevaplara yazdığınız gibi olsa da "We think our families" de doğru bir çeviridir gibi geliyor. Ayrıca "We think about our families" de doğru cevaplarda olmalı değil mi? Var mı bilmiyorum.

January 11, 2014

Selcen_Ozturk

yine kalip olayi. ingilizcede bir cok fiil yaninda default olarak bir preposition ile geliyor. think of da bunlardan biri. think about da olur ama.

January 11, 2014

SerkanTatl2

Yürü be kral

September 18, 2019

ikram709558

kesinlikle haklısın. for orda olmadan da o anlamı veriyor tabii kalıp olması işi değiştirir

June 26, 2019

Servetinal13

Öyle olmalı ama uygulamanın saçmalıkları

September 19, 2019

MuratOnuk1

Yorumları okumadan yorum yazıyorlar. Sorunuzun cevabı zaten önceki yorumlarda var

June 23, 2014

BulentGercek

Ben de bunu daha önce onlarca başlık altında onlarca kez yazdım. Okumadan, düşünmeden yazıyorlar bir de üstüne fırça atıyorlar eleştirdin diye :) Kaos evreni işte.

June 23, 2014

fatihkarad14

Burdaki of ne alaka

July 31, 2016

incikin_

Maalesef bu edatların (prepositions) sağı solu belli olmuyor. Hangi fiillerin edatla/hangi edatla, hangi fiillerin edatsız kullanıldığı zamanla akılda kalıyor. "think" fiili de "birini/bir şeyi düşünmek" anlamında kullanıldığında "of" alıyor.

Mesela "think of" gibi, şu fiilleri de yanlarındaki edatla kabullenmeliyiz:

wait for the bus (= otobüsü beklemek)
speak to the teacher (= öğretmenle konuşmak) !!
believe in ghosts (= hayaletlere inanmak)
listen to music (= müzik dinlemek)

oysa şunlar edat gerektirmiyor:

know the actress (= oyuncuyu tanımak)
speak English (= İngilizce konuşmak) !!
hate broccoli (= brokoliden nefret etmek)
trust a friend (= bir arkadaşa güvenmek)
help the child (= çocuğa yardım etmek)

Gördüğünüz gibi İngilizce-Türkçe karşılıklar her zaman birbirini tutmayabiliyor. O nedenle cevaplarınızda birebir karşılığını aramak yerine o dil için doğru olan edatı kullanın.

September 30, 2017

kablll

Ben burdaki "of"u anlamadım of ya.: )

May 22, 2014

BulentGercek

Burada " Ailelerimiz-i " olabilmesi için "OF" kullanılıyor. Aksi takdire "Ailelerimiz düşünüyoruz" olur. Ekstra bilgi için herhangi bir kaynak : http://www.hemeningilizce.com/ingilizce-ders/the-use-of-of

May 22, 2014

C0S4R

Present continuouns' a daha uygun bir cümle sanki

August 1, 2014

ersinturac

olay fiilin -ing almaması ile ilgili.o nedenle geniş zamanda kullanılıyor.

Think fiili -ing almadığında “inanmak/sanmak” kıvamındaki “düşünmek” anlamına geliyor: I think, she is busy at the moment. - Sanırım o şu anda meşgul.

-ing takısı bu fiile “üzerinde düşünmek/yoğun bir şekilde düşünmek” anlamlarını kazandırıyor: Please be quiet. I’m thinking here. - Lütfen sessiz ol. düşünüyorum burada. gibi..

July 28, 2016

zenubya

Aile kelimesi nasil cogul oluyor. Ailelelerimizi demiyor ki.. :(

September 11, 2014

KadirCakir

we are thinking of our family olması gerekir düşünüyoruz diyor

October 16, 2015

yasinbozde

People of Turkey: Türkiye insanlar-ı

March 16, 2017

Hakan912920

We are think of our families olurmu?

July 19, 2018

UmutCanztr4

We think our families doğru bir cevap

September 29, 2018

mineuyar1

We think my family neden olmuyor?

June 11, 2019

Ebrarxdxd

We think our families neden kabul edilmedi?

September 29, 2019

ali6001

'We are thinking our families' kabul edilmez mi? ''of'' kelimesi aktif bir rol mü oynuyor :)

February 28, 2014

Selcen_Ozturk

evet. yukarida yaziyor zaten. her zaman once diger yorumlara bakin

February 28, 2014

fatihkarad14

Kalıbına tükürim o zaman biz bu kalıpların hepsini ezberlemek zorundamıyız

July 31, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.