"I look like you."

Çeviri:Ben sana benziyorum.

4 yıl önce

45 Yorum


emlcvdv

Çevirisi 'Ben sana benziyorum.' şeklindeyse 'Ben senin gibi bakıyorum.' cümlesinin çevirisi nedir?

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

Şu şekilde oturtalım:

Yukarıdaki cümledeki ifade deyimseldir ve o kadar yaygındır ki, en az kelime kullanılarak, en kısa şekilde söylenen hali ile "benzemek" durumunu belirtir.

Daha az yaygın olan diğer mana için ise deyimsel kalıptan çıkmak lazım. En gereklisi baktığın şeyin ne olduğunu belirtmek, öbür türlü denedim bir sürü hepsinde ilk deyimsel anlam geliyo kulağa :-) Bir de en temizi "look" yerine "see" kullanmak. See = görmek tabi bakmak değil ama yine de zaten bakıştan çok görüşün özellikleri vardır, ona buna benzer, vs.

Mesela: "I look at it the same way you do" olabilir. Ya da "I see like you" da mubahtır.

4 yıl önce

emlcvdv

Teşekkür ederim.

4 yıl önce

Resul-

evet ama ne zaman resmi bir dilde , ne zaman en az kelime kullanarak yazildigini anlayamayizki. Lutfen bu HATAnin duzeltilmesi icin yetkili kisilere ulasirmisiniz ?

1 yıl önce

irfanca

Bu bir hata degil ki. Look like ingilizce bir deyim ve benzemek anlamında. Örneğin biz küplere binmek denince sinirlenmeyi anlıyoruz. Bir ingiliz gelse dese ki biz nasıl gerçekte küplere bindiğimizi söyleyecez ahanda tam senin durumuna düşer. Saygilar.

11 ay önce

velevelevele

LOOK LİKE BERABER KULLANILINCA BENZEMEK. LOOK TEK KULLANILINCA BAKMAK ANLAMINA MI GELİYOR ACABA????

3 yıl önce

ersinturac

look(görünmek) + like (gibi)=benzemek manası çıkıyor.

look at ise bakmak oluyor. "at" edatının kullanılma sebebi yok fiille birlikte kullanılınca farklı anlamlar kazandırması. görünmek anlamında ki "look" u bakmak fiiline dönüştürdü look at olarak.ufak bir araştırma sonunda diğer durumları da bulabilirsin.

2 yıl önce

omer.yilmaz

Like kelimesi ingilizcede bazen benzemek anlamına hangi anlamda olduğunu biraz mantıkla anlayabilirsin mesala cümleye beğenmek anlamındaki like uyuyosa ve mantıklıysa onu benzeme anlamındaki like uyuyosa ve mantıklıysada öyle çevirirsin cümleyi

5 ay önce

cgulkaya

senin gibiyim farklı bir anlam mı içeriyor

4 yıl önce

asanovas

Senin gibiyim olmaz mi

3 yıl önce

incikin_
incikin_

"I am like you" demiş olurdunuz. Hangi açıdan benzediğiniz anlaşılmazdı. "Look like" derseniz dış görünüşü kastettiğiniz anlaşılır.

2 yıl önce

whitegirl5

"look like" birlikte kullanıldığında benzemek anlamı taşır. like ise gibi. ı'm like you senin gibiyim...

3 yıl önce

muazzez23

yorumlara baktım ama bişey anlamadım. look bakmak. like benzemek değil mi

3 yıl önce

emlcvdv

Kelimeleri tek bir anlamıyla düşünmeyin. Daha çok kelime grupları şeklinde aklınızda tutmaya çalışın. I look like you: 'Senin gibi görünüyorum' demektir benim bildiğim kadarıyla. Ayrıca Türkçe'den de pay biçebilirsin. Örneğin Türkçe öğrenmek isteyen biri, 'Gurur duymak' deyimini öğrenmeye çalışsa ve buradaki duymak kelimesini gerçek anlamıyla anlasa işin içinden çıkamaz. O yüzden kelime grupları olarak akılda tutup öyle öğrenmeye çalışmak bence daha etkili bir yöntem olur. Umarım yardımcı olmuştur.

3 yıl önce

beyza955930

Teşekkürler güzel açıklama oldu :))

2 yıl önce

muazzez23

senin gibi görünüyorum da olur değil di. daha mantıklı geldi

3 yıl önce

ferdi48130

Yuh bana= Seni gördüğüme sevindim yazdım, uzak ara dipteyim :)

3 yıl önce

TwistKhan

Bu "like" ın kaç anlamı var yav?

3 yıl önce

Velikaraki

like teriminin İngilizce Türkçe sözlükte anlamı sevmek Tom'u sevmekten başka çaren yok. - You can't help but like Tom.

Onu sevmekten başka çaren yok. - You can't help but like him.

hoşlanmak beğenmek Tom'u beğenmek zorundasın. - You've got to like Tom.

İnsanlar onun tablolarını beğenmek için geldiler. - People came to like her paintings.

{s} gibi Bu, peynir gibi kokuyor. - This smells like cheese.

Bunun gibi bir kamera almak istiyorum. - I would like to get a camera like this.

{e} falan Ermiş falan değil o. Öyleymiş gibi duruyor sadece. - He's not a saint. He just looks like one.

likes and dislikes sevdiği ve beğenmediği şeyler {i} benzer İki erkek kardeş iki bezelye tanesi kadar benzer. - The two brothers are as like as two peas.

O, biraz babasına benzer. - He is a bit like his father.

{f} istemek O çok kötü bir filmdi, değil mi? Evet. İçimden paramı geri istemek geliyor! - That was such a bad movie, right? Yeah. I feel like asking for my money back!

{e} gibi, -e benzer {i} benzeri Ben erkek kardeşime benzerim. - I am like my brother.

Ben elma ve muz ve benzeri farklı meyveler yedim. Ayrıca iki patates yedim. - I ate different fruits like apples and bananas and such. I also ate two potatoes.

{i} zevk New York, Chicago ve Boston gibi heyecan verici şehirleri ziyaret etmekten zevk alıyorum. - I enjoy visiting exciting cities like New York, Chicago, and Boston.

Sporu rekabet için değil zevk için yapıyorum. - I like to play sport for fun not for competition.

(bağlaç) sanki, güya dilemek Bu sabah için özür dilemek istiyorum. - I'd like to apologize for this morning.

Özür dilemek istiyorum. - I'd like to apologize.

{f} iste İstediğinizi seçebilirsiniz. - You may choose what you like.

Benimle dans etmek ister misin? - Would you like to dance with me?

imsi -imsi {i} eş Tom Chris'e onun eşarbını sevmediğini söylediğinde, o ondan kurtuldu. - When Tom told Chris he didn't like her scarf, she got rid of it.

Yasalar örümcek ağı gibidir, küçük sinekleri yakalayabilirler fakat yaban arısı ve eşek arılarının geçmesine izin verirler. - Laws are like cobwebs, which may catch small flies, but let wasps and hornets break through.

-mis gibi sempati duymak bağ Bağlantıları değiştirmek ister misin? - Would you like to exchange links?

Bağımsız olmayı severim. - I like being independent.

sonek -ımsı conj. sanki eşit Bütün renkleri eşit derecede severim. - I like all the colors equally.

Gerçek aşk ebedidir, sonsuzdur ve hep kendi gibidir. Eşit ve saf, abartılı sergilemeler olmadan: özünde hep gençtir ve beyaz saçlarla görünür. - True love is eternal, infinite, and always like itself. It is equal and pure, without violent demonstrations: it is seen with white hairs and is always young in the heart.

özelliği Görünüşe göre Google o özelliği artık kullanmıyor. - It looks like Google deprecated that functionality.

{f} hoşlanmak, sevmek; beğenmek. like a bolt out of the k.dili. beklenmedik bir şekilde, birdenbirerağbet etmek müşabih lifelike -in özelliği ilg.gibi {f} hoşuna gitmek-miş gibi {i} aynı Ancak Japonya hâlâ diğer ülkeler tarafından yeterince anlaşılamamıştır, ve Japonlar, aynı şekilde, yabancıları anlamayı zor bulmuştur. - Yet Japan is still not sufficiently understood by other countries, and the Japanese, likewise, find foreigners difficult to understand.

Tom, Mary'nin kullandığı aynı parfümü kullanıyor gibi kokuyor. - It smells like Tom is wearing the same perfume that Mary is.

{s} olası Böyle bir durumun tekrar olacağının olası olmadığını düşünüyorum. - I think it's unlikely that a situation like this one would ever occur again.

Trafik kazalarının yağışlı günlerde meydana gelmesi olasıdır. - Traffic accidents are likely to occur on rainy days.

workmanlike {i} beğeni Oda farklı görünüyor, şimdi daha çok beğeniyorum. - The room looks different, now I like it more.

Mary'nin görünme şeklini beğeniyorum. - I like the way Mary looks.

güya sanki Sanki o seni başka bir dünyaya çekecek. - It feels like it's going to absorb you into another world.

Sanki onun ne olduğunu biliyormuş gibi konuşma. - Don't talk ... as if you know what it's like...

tutmak Giderleri düşük tutmak istiyorum. - I'd like to keep expenses down.

Güzel bir gün ve canım balık tutmak istiyor. - It is a fine day and I feel like going fishing.

beğenir

5 ay önce

EbruDoganK

Like. Hoslandigimiz seylervicin soylenmez mi mesela I like football gibi

3 yıl önce

muhammet344275

Look like = benzemek anlamındadır yani I look like you ben sana benziyorum demek

1 yıl önce

FatimaAliy6

Bu arada 'as' ile 'like' farkı ne?

11 ay önce

falconblue

Bana benziyorsun=you look like me midir?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet

4 yıl önce

derya675868

Bakmani seviyorum dedim

2 yıl önce

ruzgar_atad

Sana bakmayı seviyorum yazdım :D Ama ögrenicem

2 yıl önce

MjdatELK

Moderatör?

2 yıl önce

farukcngz

"Beni sevdiğini görüyorum" dedim ya la :)) duolingo duman altı :))

1 yıl önce

AyeAydomu1

Senin gibiyim diye çevirince yanlış mı olur?

1 yıl önce

Isimsizkul

küfür ban sebebi değil mi kanser etti kardeş look bakmak değil mi nasıl bu anlama geliyor

1 yıl önce

dragotreis

Ben senin gibi görünürü. Benim görünüşüm senin gibi

1 yıl önce

hazal927562

I look like you = Bana bakmanı seviyorum demek değil mi ?

1 yıl önce

BkDgl
BkDgl

Sen yazınca kabul etmeyip doğru cevabı siz olarak gösteriyor.. Bu nedir yahuu

1 yıl önce

BeratEmin10

bende olmadı ama sen yazdım doğru dedi

8 ay önce

MuhammedKe624909

sana hoşlanarak bakıyorum yazdım nesi yanlış

1 yıl önce

FatimaAliy6

Bu arada as ile like farkı ne

11 ay önce

tansudasli

he is as a nurse. hemşire gibi. ve hemsire

he is like a nurse. hemşireye benzer. ma hemşire değil

diye hatırlıyorum..

6 ay önce

AhmetEmre87037

Şimdi bu fiil simple present değil mi? "Ben sana benzerim." neden yanlış? Başka sorularda simple present'ı (Türkçe'de kullandığımız gibi)present continious olarak çevirince yanlış kabul ediyor.

11 ay önce

-PJM-

"I like you" sana benziyorum/benzerim anlamı çıkıyor. "I look like you" "sana beğenerek bakıyorum" anlamı çıkıyor.

5 ay önce

-PJM-

"Ben tam sana benzerim" neden olmuyor?

5 ay önce

cgulkaya

senin gibiyim farklı bir anlam mı içeriyor

4 yıl önce

kansavsimsek

Senin gibiyim yazdım olmadı :/

3 yıl önce

BurakSalman0

cevap benzer olcaktı o yüzden olabilir tam anlamını yazmak gerekiyor

2 yıl önce

VedatAteso

Ben senin gibiyim yazdım kabul etmedi :(

2 yıl önce

lknur989586

I am like you ile aynı anlamda mı

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.