1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They include the dates."

"They include the dates."

Çeviri:Onlar tarihleri içerirler.

January 11, 2014

20 Yorum


BulentGercek

"Onlar tarihleri dahil ederler" neden yanlış?


ProwlingParis

bu örnekte olabilir dediğin aslında. bu cümleyi çeviren ben miydim başkası mıydı bilemiyorum ama benim şimdi bakınca ilk aklıma gelen cansız bir varlığın (örn: bir liste) tarihleri içerdiği idi. Dahil etmek ise bir insan aktöre ihtiyaç duyar. Ama objektif bir şekilde bakınca cümle iki yoruma da açık, senin alternatifini gayet ekleyebiliriz.


.SOE.

Ve bir de ''tarihler onlara dahildir'' olabilir mi? they include the dates onlar tarihleri dahil eder veya onlar tarihleri kapsar içerirler anlamına geldiğine göre dolaylı olarak tarihler onlara dahildir anlamına da gelmesi gerekiyor diye gerekçemide sunayım ilginiz için şimdiden TEŞEKKÜRLER :)


nakyz1

Ben de bu şekilde çevirdim kabul etti


MehmedTan

onlara tarihler dahil. bir önceki örnekte bu çeviri alternatif olarak sunuldu. burada neden kabul edilmedi.


ahmet4242564

Aynı görüşteyim


kargadanadam

hayatımda gördüğüm en saçma cümlelerden biri. bir anlam içerseydi de çevirisinden dolayı bir şey öğrenseydik en azından


Mert_Zay

Örnek cümlelerin kalitesi düşüyor. "İçerir" bunu anlatmak için başka cümle mi yok? İlaç şeker içerir gibi bir cümle daha hoş olmaz mı?


Eser_Mehmet

Tarihleri eklerler olmaz mi?


HasanHusseyin

Tarihleri dahil neden dogru olmuyor acaba?


jzlcdh

"Onlar tarihleri içerirler." örnekle anlatabilir misiniz?


Kenan2013

onlar tarihlere dahil hayır bu şekilde aynı anlama çıkıyor (I don't understand)


fatih512946

Bence bu sorunun turkcede ne anlama geldigininde aciklanmasi lazim..:)


cvdtynr

"include" ile verilmiş örnekler oldukça saçma.


ibrahimtuna1463

Kurulan cümleler gündelik hayatta kullandigimiz cumleler olsa daha faydali olacak


terazihan

Doğru çevirisi Türkçe'de anlamsız oluyor, "onları tarihe eklerler" çevirim de yanlış görünüyor. Bence bu soru iptal edilmeli.


BerkayTeme1

Onlara randevular dahildir yazdım harikayım


MVP_24

Tarihi dahil ederler neden yanlış

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.