1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Is black a color?"

"Is black a color?"

Çeviri:Siyah bir renk midir?

January 11, 2014

59 Yorum


St_ayStrong

benim bildiğim siyah farsça, kara türkçe bir kelime ve siyah sadece söylemde bir renk değildir. Ve yine beyaz içinde tüm renkleri barındıran, siyah içinde hiçbir rengin olmadığı; bence öyle tanımlanmamış olsada neticede yine bir renktir.


Berse15

Evet siyah bir renktir


Geno.Sans

Sen de cahilin tekisin TRRRREKK


ZeroXDTadashi

Sende mi dis yemeyi seven veletlerdensin burada büyük ihtimalle bu küfür yazdığın insanlar senin yaşını 2 ye katlar bari bu platformda rahat bırakın sabah sabah adamı kızdırıyorsun ya Bir de Einstein' ın çok güzel bir sözü vardır -Küfür ve argo kendini ifade edemeyecek kadar cahil insanların kullandığı bir dildir- der lafımı sokar ve rahatca sorularımı çözmeye devam ederim bir daha da bir yerde senle görüşmemek dileğiyle


Kamer140332

Soru cumlesi oldugu icin.


1mpala

Soru cümlelerinde yardımcı fiiller cümlede başa çekilir. Bu konudaki yardımcı fiiller am, is, are bu yüzden özneye göre bu üçünden birini başa çekiyoruz.


ertugrul21

Am is are simdiki zamanda olmak eylemidir


OlcayOkur

Renk midir cidden ya ?


JESTER63

siyah ve beyaz bir renk değildir


Burakdc

Siyah diye bir şey yoktur. Bir şeyi görmüyorsan (ışığı gözüne ulaşmıyor ya da yok ise) o siyahtır. Uzay boşlugunu göremezsin, siyahtır. Karadelikleri de. Veya tüm renkleri soğuran bir boyaya(siyah) bakarsan


BurukLee

Siyah ve beyaz birer renk değildir.Israrla idda edenler : +T-shirt ün ne renk ? - Siyah. Bu ve bunun gibi örnekler siyah(beyazın) birer renk olduğunu kanıtlamaz. Bilimsel olarak renk değillerdir.Bütün renkler beyazdan ortaya cikar. Ki bu konu isik renkleri vs. Uzar gider kisacasi siyah ve beyaz bilimsel olarak birer renk değildir.


ZeroXDTadashi

Siyah genel olarak hiçliktir ve bir varlığı yoktur bizim onu fark edebilmemizin sebebi ortam ne kadar aydınlık olursa olsun onun karanlık kalması.Çünkü siyahtan yansıyan bir ışık yoktur bu yüzden de onu kolaylıkla fark edebiliriz. Bilimsel olarak kanıtlanmıştır bu söylediklerim.Ama bir de diğer taraftan da bakalım siyah beyazdan mavi kırmızı ve sarı çıkarıldığı zaman oluşur. Bunlar ana renklerdir zaten her renkte bunlardan en az 1' i olmak zorundadır. Siyah bunlardan yoksun olduğuna göre siyah bir renk değildir. Size göre siyah hâla bir renkse bir göz doktoruna gidin bir sorun olabilir yada kafanız bu yeniliği algılayamayacak kadar kalındır. Bu da beni ilgilendirmez .


dragotreis

Siyah ve beyaz tondur renk değil


Emine676991

Ben bilemedim internetten ve sözlük ten arastirdim. Bir renk siyahtir diye buldum ama siyah bir renkmidir cikti.


elif_melissa

Resim dersinde bize sadece 6 renk (kırmızı,turuncu,sarı,yeşil,mavi,mor) olduğu, diğerlerinin ise bu 6 rengin tonları olduğu öğretildi. O nedenle siyah/gri/beyaz bir renk değildir.


Emine676991

Bu nasil is. AMK???...


Asl358480

Arkdsm cumlenin sonunda nokta yok soru isareti var anlami sen yukle soruda sknti yok


Beyza650650

Siyah bir renk midir dio iste


Berfin888926

Siyah, bir renk değildir. Yalnızca tüm renklerin karışımıdır...


Swl_Koc

O beyaz değil miydi


Geno.Sans

Sus lan pikachu


ZeroXDTadashi

O dediğin şey beyaz için geçerli siyah hiçliktir bunu yorumumda bunu uzun uzun açıkladım


Sincap364961

Siyah lekedir. Renklerin karışımı falan değil. Beyazda kağıttaki boşluktur. / Resim Sanatı.


ecmel780641

Neyin kafası bu


Feyza668034

Bu gibi sorularda kara yazmak yerine siyah yazın


Sude271057

Siyah bir renk değildir! Kafanız karışmasın.


mco980681

siyah körlerin tek rengidir.


berk841831

Siyah renk degilmi ❤❤


RealYakup

Siyah renk değil karanlıktır


Mariannazk

Siyah ışığın olmadığı karanlığın rengidir yani siyahta renktir yalnızca prizmadan geçemez


ZeroXDTadashi

Yanlışınız var.İzin verin düzelteyim, Karanlık bir varlık değildir ki bir rengi olsun karadelikler de siyahtır ama onu hiçlik sayıyoruz mesela


Ashnikkofan

Bu karışık olmuş ya


mehmet91432

kadın söylerken is black color diyor a duyulmuyo yavaşlatınca a söylüyo olmaz böyle kafa karışıyo


rahXMm

Nerede etek la


xceyhun

Hayır siyah bir sayıdır. Ə şeklinde yazılır.


Talmina3

sacmaliyor iyice cogu zaman kendileri kücük harfle basliyorlar, konusmayi yazarken kücük harfle basladim kabul etmedi..


nildeniz62

bunu söyleyen kimse malllllll Türkçesi


nildeniz62

yanlış söylüyor a yerine the hata bende değil onda


IsikYesil

soru duydugun seyi yaz yaziyorum yanlis diyor duydugun seyin turkcesini yaz demelisiniz nihayetinde biz bir yabanci dil ogreniyoruz duydhgum sey ingilizce ve ben bunu yaxili olarak bildiriyorum lutfen daha dikkatli soru yazin yada hazirlayin


Bykush1

Önce duyduğunun ne olduğunu anlamalısın. Ayrıca biri senle İngilizce konuşurken senin onu kafanda Türkçe'ye çevirmen çok zordur. Mesela clock diyince senin aklına Türkçe kodu olan saat değil, bir "saat resmi" canlanmalıdır.


EnesKIRAR

Söylediğinden hiçbir şey anlaşılmıyor ki :( :( :(


AycanDagde

Siyah yerine kara yazdım yanlış dedi


Asl358480

Yes , black is a color :)


Bykush1

Is Rasim Ozan the man?


Muhammet895073

Karayı nasıl kabul etmezsiniz kara Türkçe bir sözcük


NBulut_

Burada birden fazla eş anlamlı kelime kullanılmıyor. Siyah'a siyah, beyaz'a beyaz diyin. Kara, ak değil. Basitini yazın.


ZeroXDTadashi

Haklısın kara öztürkçe bir sözcüktür ve burada daha doğrudur ama yanlış hatırlamıyorsam 2015' te siyah da türkçe sayılmaya başladı


CihanGencer

O siyah bir renk mi? "O" nun olmamasinin sebebi ?


NBulut_

Orada 'that' yazmıyor.


horizonu

is color black? olunca mı "siyah renk mi?" olur


ProwlingParis

ille de harfitarih lazım (a/the). teklif ettiğin örnek havada kalıyo. "siyah renk mi?" de eksiği olan bi cümle bence Türkçe açısından bakrsan. koyuver "bir"i, daha efendi olur.


NBulut_

Is color black?' sorusunun çevirisi şöyle: Renk siyah mı?

Siyah renk mi? cümlesinin çevirisi şöyle:

Is black a color?

Learn English in just 5 minutes a day. For free.