1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A rák vizet iszik."

"A rák vizet iszik."

Fordítás:The crab drinks water.

January 11, 2014

21 hozzászólás


Mategm

Én azt írtam: the crab drink water Miért drinks és miért nem drink?

Ezt elmagyarázná valaki?


Nitram.

Nos, az angolban nincs különösebben igeragozás (én iszom, te iszol, ő iszik) mert mindegyik "drink" (i drink, you drink) KIVÉVE ha egyes szám harmadik alakról van szó (he/she/it), mert akkor drinks. Tehát a drink ragozása a következő:

  • i drink
  • you drink
  • he/she/it drinks
  • we drink
  • you drink
  • they drink

a "crab" it az "it" helyére áll be, ezért lesz drinks. ez amúgy minden ige present simple alakjával így van (I eat, he eats. you go, he goes stb.)


Mategm

Értem!!! Köszi!


Nitram.

Csak így tovább! Pontosan az ilyesmire van kitalálva ez a mondatmegbeszélés. Nem a hibák jelentésére hanem a nyelvtan és a szókincs átbeszélésére.


SzucsRudolf

Én is köszönöm, sokat szívtam már e miatt. Most értettem meg, logikus. (KÖSZI)


icuj

ez nagyon jó volt,köszi!!!!


kdorik

köszi, eddig én se értettem hogy mikor melyiket kell használni. :)


KtKrisztin

Vallalsz tanitast?


Kyra0204

Azért mert az egyes szám harmadik személyben (õ) mindig van egy 's' az igék végén (Pl.:drinks,eats stb.) :)


Nikolett200211

He,she,it=ige+s I,you,we,they=ige szótári alak! Ez esetben a rák(mivel nem tudjuk milyen nemű) it névmást kap.


Lillus00

Mert a sima jelen idoben az e/3as szemelyhez a cselekves utan egy -s et kapcsol az angol :)


judit486170

Mert a drink igéből csak a E/3. Személyéban lesz drinks


FlraRomsic

Mert rák, mint ő, vagy az (személyes névmás) és emiatt kell az s-t a végére rakni


RockyReka

Lehet hogy az "ő"-t hosználjuk az angol nyelvben az állatok esetében, De nem tudom


Lara715564

Legalább valaki normális kérdést tesz fel


MnikaBaric

Tudom, hogy a Google fordító nem az etalon, de a tengeri rák fordításánál a crab szinonimájaként ott a shrimp (meg a lobster, de ez most mellékes).


KovalcsikM

És a crab helyett, miért shrimp-et ír jó válasznak???? Mi az???


aicps

Nem helyes elfogadni a the alakos megoldást! Az angolok ilyet nem mondanak. Lásd előző feladatban bővebben kifejtett hozzàszólásomat.


Greta632375

Te is ricskomako35689


BadisLuca

De a water az kiejtés szerint, nem varör hanem, vótöt. Nem?


Fehersolyom

Szegény mit is inna? Talán sört?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.