1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A rák vizet iszik."

"A rák vizet iszik."

Fordítás:The crab drinks water.

January 11, 2014

44 hozzászólás


Mategm

Én azt írtam: the crab drink water Miért drinks és miért nem drink?

Ezt elmagyarázná valaki?


Nitram.

Nos, az angolban nincs különösebben igeragozás (én iszom, te iszol, ő iszik) mert mindegyik "drink" (i drink, you drink) KIVÉVE ha egyes szám harmadik alakról van szó (he/she/it), mert akkor drinks. Tehát a drink ragozása a következő:

  • i drink
  • you drink
  • he/she/it drinks
  • we drink
  • you drink
  • they drink

a "crab" it az "it" helyére áll be, ezért lesz drinks. ez amúgy minden ige present simple alakjával így van (I eat, he eats. you go, he goes stb.)


Mategm

Értem!!! Köszi!


Nitram.

Csak így tovább! Pontosan az ilyesmire van kitalálva ez a mondatmegbeszélés. Nem a hibák jelentésére hanem a nyelvtan és a szókincs átbeszélésére.


SzucsRudolf

Én is köszönöm, sokat szívtam már e miatt. Most értettem meg, logikus. (KÖSZI)


icuj

ez nagyon jó volt,köszi!!!!


kdorik

köszi, eddig én se értettem hogy mikor melyiket kell használni. :)


KtKrisztin

Vallalsz tanitast?


Kyra0204

Azért mert az egyes szám harmadik személyben (õ) mindig van egy 's' az igék végén (Pl.:drinks,eats stb.) :)


Nikolett200211

He,she,it=ige+s I,you,we,they=ige szótári alak! Ez esetben a rák(mivel nem tudjuk milyen nemű) it névmást kap.


Lillus00

Mert a sima jelen idoben az e/3as szemelyhez a cselekves utan egy -s et kapcsol az angol :)


judit486170

Mert a drink igéből csak a E/3. Személyéban lesz drinks


FlraRomsic

Mert rák, mint ő, vagy az (személyes névmás) és emiatt kell az s-t a végére rakni


kata.kalla

Mert az azt jelenti, hogy ital


opekope2

Azért DRINKS, mert E/3 személyben van. Azért nem DRINK, mert nem E/3 személyben van.


Mategm

Peti, Nitram már jó régen megírta a leírást :)


klilcsoo

Most menőnek hiszed magad amiért lekopiztad a másikról a választ??


MnikaBaric

Tudom, hogy a Google fordító nem az etalon, de a tengeri rák fordításánál a crab szinonimájaként ott a shrimp (meg a lobster, de ez most mellékes).


KovalcsikM

És a crab helyett, miért shrimp-et ír jó válasznak???? Mi az???


Greta632375

Te is ricskomako35689


BadisLuca

De a water az kiejtés szerint, nem varör hanem, vótöt. Nem?


Lara715564

Legalább valaki normális kérdést tesz fel


Fehersolyom

Szegény mit is inna? Talán sört?


FerenczKla

Zvrrsbrsnhzhe6bbezejdjehetrvzkhnbbtd6ehez5eh6e bshszhnarnen6bwc aiwrwvtwhtegzdsgv ,shwzeheh


Pszota

the cancer miért nem elfogadható válasz?


EndlessPower

A cancer igen, rákot jelent, de ezalatt nem az állatot értjük hanem a betegséget.


Sephyre666

Akkor miért van az hogy rengeteg animében/ mesében cancer-t használnak a rák kifejezésére és nem a crab-t!!


Rekkancs

Mert nem animéből kell tanulnixD


RkaSzalont

Én a japánt onnan tanulom XD


Mategm

Miért, minden nem angol anyanyelvű jól ismeri a nyelvet? Ahogy mi tévedünk, úgy mások is. Plusz, attól hogy valakinek anyanyelve, még akkor se biztos, hogy jól beszéli! És hát nincsenek kétértelmű szavak? A vizet nem kell felkapni. Itt így tanuljuk, hogy a rák állat a crab.


EmeseRont

A cancer a csillagjegyre utal


Stefike74

A water elé miért nem kell az (a) ? Tehat: The crab drinks a woter.


zendro

A víz megszámlálhatatlan, és csak a megszámlálható dolgok elé lehet a/an-t rakni pl.: an apple, a crab


Mategm

:) "The crab drinks a water" Ez magyarul: A rák iszik egy vizet. Lássuk be, ez értelmetlen lenne :)


dorinalexandra

Mert az "a" azt jelenti: egy. Miert mondanad azt, hogy /egy vizet iszik?/


ricskomako35689

Mert nincs olyan , hogy egy viz.


Lillus00

Mert a viz megszamlalhatatlan fonev az angolban


aicps

Nem helyes elfogadni a the alakos megoldást! Az angolok ilyet nem mondanak. Lásd előző feladatban bővebben kifejtett hozzàszólásomat.


szutyokszutyok

HIBÀS A PROGRAM, NEM TUDOK EĹŐRE JUTNI, MERT A FORDITASKOR, UGYAN AZT IROM LE ÈS NEM FOGADJA EL.SZÀMTALAN ESETBEN!


RkaSzalont

Nem hibás. Vagy te írtad rosszul, vagy nem figyelsz.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.