"I finished a marathon."

Překlad:Dokončil jsem maraton.

před 2 roky

13 komentářů


nihau0
nihau0

a jak je prosím skončila jsem maraton

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Jak by podle vás někdo měl "skončit maraton"?

před 2 roky

nihau0
nihau0

prostě ho to třeba přestane bavit - tzn před cílem. Nebo v češtině se normálně říká - skončil jsem a mohlo by být i dokončil jsem. Např. školu.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Stejně se mi tam to "skončit" nelíbí. Kdyby to bylo třeba "Skončila jsem s maratonem", to by už smysl dávalo. Jako nejlepší překlad se mi zdá věta "I gave up the marathon", tedy doslova "Vzdala jsem maraton".

před 2 roky

JiDvok7
JiDvok7

myslím, že "já dokončil maraton" by mohlo být také dobře

před 1 rokem

ZdekaSchoo

je nutné přidat jsem-dokončil jsem, já dokončil není spisovné. https://mluvtecesky.net/cs/grammar/verbs část minulý čas 3. Rodově adekvátní -l formu spojte s příslušným tvarem pomocného slovesa být (viz tabulka). Všimněte si, že 3. osoba sg. a pl. nemá pomocné sloveso.

před 1 měsícem

Karel52

Odpověděl jsem naprosto bez chyby a napsalo mně to Vaše "Jejda, to není správně". A protože se to už stalo vícekrát, tak uz mě to sxxx!" Kruci!!! Tak ať to nekdo kontroluje, nebo už na to kašlete?

před 9 měsíci

LZt9pqgI

nechápu rozdíl mezi : skončil a ukončil ????

před 8 měsíci

LZt9pqgI

skončil, ukončil, dokončil je snad jedno a to samé nebo ne???????

před 8 měsíci

VladimirBa867678
VladimirBa867678

Dokončil jsem ten maratón. A je to špatně. Tak to mě poser kozy.

před 3 měsíci

Marian348349

Proč mám pocit, že u nás maraton běháme? Tohle je google překlad, já bych řekl že jsem ten maraton uběhl...

před 1 měsícem

kacenka9
kacenka9
Mod

Ale takova veta by mela vlastni anglicky protejsek. I ran a marathon...

před 1 měsícem

Marian348349

Není ten problém v tom, že aj nemá tvarosloví jako čj? Uběhl, resp doběhl bych z "ran" jen tak dovodil, to je prosté běžel jsem, nebo se mýlím?

před 1 měsícem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.