1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "She is responsible with her …

"She is responsible with her studies."

Vertaling:Zij is verantwoordelijk met haar studie.

January 11, 2014

3 opmerkingen


Elke001

Het is "verantwoordelijk zijn voor" niet "verantwoordelijk zijn met"

January 11, 2014

StrategiaSE

Nee, dat is "responsible for", not "responsible with". Responsible for/verantwoordelijk voor betekent dat je ergens verantwoordelijk of aansprakelijk voor bent; responsible with/verantwoordelijk met betekent dat je ergens verantwoord mee omgaat.

January 11, 2014

studentvan2014

Twee zinnen die uw opmerking verduidelijken: - We have just bought some fireworks. I trust you to be responsible with them, when we use them tonight. - I am responsible for the consequences of not being responsible with the fireworks. Toch deel ik volkomen de mening van de twee vorige studenten: de voorgestelde vertaling komt over als zeer on-Nederlands en ""Zij gaat verantwoord om met haar studies" vind ik prima (ook met het meervoud "studies" dat hier wordt aanzien als een fout)

April 29, 2014
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.