Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Du bist nützlich."

Çeviri:Sen yararlısın.

2 yıl önce

7 Yorum


PrlSEZGN

"Nützlich" kişiden ziyade bir nesneyi nitelendirmek için kullanılmaz mı? "Die Gemüse ist nützlich." gibi?

2 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

Hayir, bu "Die Gemüse sind nützlich" "das Gemüse", çogul ="die Gemüse"
Genelikle çogul değil. Diyoruz : Gemüsearten, Gemüsesorten (tip/çeşit sebze). "Gemüse ist nützlich" = hem sebze hem de sebzeler yazar

1 yıl önce

Tayfun.26

Çeviri hatası mi var yoksa 'sen kullanışlısın.' Pek uygun bi cümle olmuyor.

1 yıl önce

oduman77

"Sen faydalısın" olmalı.

1 yıl önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

Düşünyorum ki bu doğru.

1 yıl önce

oduman77

Evet, bu en doğrusu. Sabine hanım, senin cümlen şöyle olmalı: Ben bunun doğru olduğunu düşünüyorum. Okay?

11 ay önce

SabineBergmann1
SabineBergmann1

Tamam. Teşekkürler. Bazen güzel bu dili öğrenmek asla düşünüyorum. Iki veya üç hafta içinde Türkiye'ye gidiyorum. Belki orada daha fazla öğreniyorum.

11 ay önce