"Onun için kişisel bir adı var."

Çeviri:Sie hat einen persönlichen Namen für ihn.

April 10, 2016

4 Yorum


Ahmet25171

Mete bey açıklama süper olmuş. Dört aydır Almanca çalışıyorum. Yeni yeni anlamaya başladım. Danke für deine detallierte antwort. ☺

November 5, 2018

candost2

Neden "Name" degil de "Namen"?

April 10, 2016

MeteUlku

Nominativ (yalın hal) iken "ein Name", yukarıdaki cümlede akkusativ (ismin "-i" hali) halde olduğu için önce "ein", "einen"e dönüşüyor. Ardından "Name", "Namen"e dönüşüyor.

Bu durumlarda ismin sonuna ya "-n" gelir ya da "-en". Ve bu kurala uyan isimler daima maskulin (eril/erkeksi artikel [der] - veya belirsiz hali olan artikeli [ein])dir. Genitiv, akkusativ, dativ halleri farklı şekilde değişim gösterir, ancak ben genitivin nasıl yapıldığını bilmiyorum, malesef sadece ikisini anlatabilirim. Sadece belirli artikel olan isimlere de (bu kural sadece "der" için işler) kullanılıyor olabilir, o konuda pek bir bilgim yok. Selcen hanım, doğru olup olmadığını onaylarsa sevinirim.

  • Ein Mensch - (nominativ/yalın hal) (belirsiz) (Bir insan) / Der Mensch (nominativ) (belirli) (İnsan)
  • Einen Menschen - (akkusativ/ismin "-i" hali) (Bir insanı) - Den Menschen (akkusativ) (İnsanı)
  • Einem Menschen - (dativ/ismin "-e" hali) (Bir insana) - Dem Menschen (dativ) (İnsana)
April 10, 2016

candost2

Cevap için teşekkürler.

April 10, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.