Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She has a cat, and the cat is white."

Çeviri:Onun bir kedisi var, ve kedi beyaz.

4 yıl önce

99 Yorum


Pascowl
Pascowl
Mod

"Onun bir kedisi var, ve kedisi beyaz." şeklinde çevirdim, 'kedisi' diye tekrar yazarsak yanlış bir çeviri mi olur? Bana olmaz gibi geldi.

4 yıl önce

ProwlingParis
ProwlingParis

Olabilirdi. Ama seninki "...and her cat is white" diye bitse doğru olurdu. ikisinin arasında net bir fark var diyebiliriz. görebildin mi?

Edit: car >> cat

4 yıl önce

Pascowl
Pascowl
Mod

anladım, teşekkürler. (ufak bir düzeltme: "...and her cat is white") :)

4 yıl önce

GkhanErik

"onun bir kedisi var ve kedisi beyaz" aynen böyle yazdım yanlış kabul etti.ama burada bi yanlışlık yok.sistem bunları kabul etmeli.

2 yıl önce

Srreker

hayır var. Her cat onun kedisi ancak and'ten sonra The cat yani kedi diyor kedisi degil.

Yüksek STANDARTLI KLÜBÜMÜZE KATILMAK İSTEYENLER şu kodu girebilirler EKB8P8. puanı 400 ün altında olanlar hafta sonu tespit edilip Atılacaktır!

1 yıl önce

ASENAYILDI

aynısı banada oldu

8 ay önce

murat962

anlam bakımından daha güzel cümleler yazılabilir. Örneğin: "Onun beyaz bir kedisi var". Ama eğitimdeki motomot çeviri anlayışına uymuyor. sanırım böyle bir cevap yanlış olarak değerlendirilir.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

testlerdeki amaç daha çok cümle yapılarını öğrenebilmek

4 yıl önce

El_Harezmi85tr

the article kullanıldığı zaman kedi olmaz, kedisi diye çevrilir. Canımı boşu boşuna yaktınız.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır cevabınız ve açıklamanız yanlış. yukarıda açıklanmışı var, lütfen okuyun.

4 yıl önce

RifatNergiz

kızın bir kedisi var ve o kedi beyaz doğru olmalı

2 yıl önce

faruk246

aynen doğru ama kabul etmiyor

2 yıl önce

Srreker

Doğru ama şunu şöyle anlatıyım, senin topun çok yükseliyor doğru. ancak senin topun çok yukarı yükseliyor "uzatma, cümle bozukluğu oluyor" umarım anlamışsımızdır.

1 yıl önce

Rarity_MLP

kizin bir kedisi beyaz olmazmii :O .d

3 yıl önce

edanur_-_-_-

eğer girl deseydi derdin .yani olmaz

2 yıl önce

MertZeynep1012

Aynn yaa ben de öyle yazdım ama kızın kedisi var , ve kedi beyaz yazdım

8 ay önce

Srreker

Yüksek STANDARTLI KLÜBÜMÜZE KATILMAK İSTEYENLER şu kodu girebilirler EKB8P8. puanı 400 ün altında olanlar hafta sonu tespit edilip Atılacaktır!

1 yıl önce

furkancep

onun bir kedisi var ve kedisi beyaz yazdım ama yanlış dedi

2 yıl önce

blltrkmn

Onun bir kedisi var ve o kedi beyaz bu şekilde çevirdim. Bunun sebebi de "the" olmasıydı. Burdaki yanlışlığı söyler misin?

2 yıl önce

thedarkpower

O bir kediye sahiptir ve kedinin rengi beyazdır. neden olmadı acaba biri açıklayabilir mi:)

2 yıl önce

burakselvi

Yok böyle bir saçmalık onun "erkek,kadın, veya cansız canlı varlık için" kullanacağı zamirler yerine "he,she,it" kullanmışlar ilginç. O bir kedi var ve kedi beyaz diye yazı verdim :(

2 yıl önce

ali5613

onun bir kedisi var ve kedi beyaz yazdım yanlış diyor yaa

2 yıl önce

ali5613

yani böyle bişey olmaz ki yaa

2 yıl önce

ceren252002

onun bir kedisi var ,ve kedisi beyaz dedim kabul etmadi

2 yıl önce

yahya260391

kedisi dedim yanlış dedi

2 yıl önce

BURAK140

akla beyaz eş anlamlıdır

2 yıl önce

faruk246

cevabın aynısını yazdım yine de kabul etmedi

2 yıl önce

Burak370621

Çok gıcık oldum hep yanlış yapıyorum

2 yıl önce

tubanyr

onun kedisi var ve kedisinin rengi beyaz olmaz mı

2 yıl önce

Eco287

Saçma saçma şeylere yanlış diyor

1 yıl önce

buse709201

virgül varsa ve koymuyoruz

1 yıl önce

BurakAYAZ4

Yazım hatası var "," koymazsanız yanlış diyor fakat asıl ","koyunca yanlıs demesi gerekli

1 yıl önce

esmanur544232

Ben mikrofona dokunur dokunmaz birden mikrofon kapandı ve onun dediğini dememe rağmen doğruyu yanlıs yanlışi dogru kabul etti bilen ya da yaşayn varsa bana yorum olarak yazsın...

1 yıl önce

eypgzl

onun bir kedisi var ve kedisi beyaz dedim kabul etmedi. f..k

1 yıl önce

Mehmet217259

"Onun kedisi var, ve beyaz bir kedi" bunun neresi yanlış şimdi!

1 yıl önce

linbo20

I amamamakakoai

1 yıl önce

Batuhanctn

"her has a cat"olmazmı onun demek için

1 yıl önce

MertZeynep1012

Yaaa kızın bir kedisi var , ve kedi beyaz yazdım kabul etmiyo bu nedir yaa

8 ay önce

MertZeynep1012

Yaa bu kadar olur yaa. O kızın bir kedisi var, ve kedisi beyaz dedim kabul etmedi.

8 ay önce

merve427271

onun bir kedisi var, ve onun kedisi beyazdır yazdım onun bir kedisi var, ve onun kedisi beyaz çıktı beyazfır beyazdır yazınca kabul etmedi

3 ay önce

Debi625904

"Onun bir kedisi var ve o kedi beyaz" nesi yanlış??

2 ay önce

GoogleKull10

İngilizce'de Türkçe'deki gibi bağlaçtan önce veya sonra noktalama işareti kullanmama kuralı yok mu? Cat'den sonra virgül olmaması gerekmiyor mu?

2 ay önce

smiglAkgn

Bir virgül için yanlış dedi

3 hafta önce

herkul.gez

"Onun bir kedisi var ve kedi beyaz renk" cümlesi kabul edilmeli.. 'Kedi beyaz' sözünün anlami yetersiz kalıyor..Tam anlam için böyle de kabul edilmeli..

4 yıl önce

fecriye

Sen yumurtaya beyaz mı dersin yoksa beyaz renk yumurta mı dersin

Ör: Ben biraz beyaz şeker alayım. Ben biraz beyaz renkte şeker alayım. İkincide sanki görmemiş biri konuşmuş gibi oluyo.

3 yıl önce

UlaAkkaya

Burdaki the kullanimi yanilmiyorsam kafanizi karistirdi fakat burda neden the kullanildigini selcen hanim aciklamisti doktor ornegi ile birinci cumlede kedi belirli hale geldigi icin the kullaniyoruz my mother was sick yesterday diye baslayan bir ornekti

4 yıl önce

abdullahsadi

hay ağzına sağlık .. budur be

3 yıl önce

Barflywashere

Türkçeye çevirdiğimizde onun "bir kedisi var ve kedi beyaz" cümlesinde ikinci yan cümlecik kedinin renginin önemini vurgular anlatım içerisinde.Bu nedenle çıkarılan sonuçla içerik farklılık taşır.Ama sorunun bunu gözeterek sorulduğundan emin değilim.

4 yıl önce

umuttopal

virgülden sonra ''has''veya ''have ''gelmiyor

4 yıl önce

aydinsafa

"o bir kediye sahip, ve o kedi beyaz" bunu niye kabul etmedi?

4 yıl önce

MedyaHan

''O bir kediye sahip, ve kedi beyaz'' deseydin olurdu.Ben öyle yaptım

4 yıl önce

fecriye

Cumlenin cevirisi: She/he has got a cat, and this cat is white. Birinci cumle bozuklugu: Cat, and kullanmam gerekti ama bu cümle bozukluguna yol açti.

3 yıl önce

fastwartgaming

Crtvtyubybtrugtgmgmfhfjgdhsvdhdbfbvdvcftfgrdsgxfsfksfjfmfkvmxgkkgzkgsgksgkkggksdkkgiskfskskksjfsdbkgsfkfisrjrahrurydxgksjfzirstjfjsfjjjsfurjzfdusruxjfjursuswrjafaqurarusjurssrujsajrsrrufsrusjrsrjsjjfzfjsjrjsrursurwrsjsjsjsrjsrjsrjssfsfsjsurarauskrfkstktsjssjts4jwrjzfsrisrijfxjfaduktstauarsisrirsisirsrusussfjzfzfjnczcnuwwwurwrfusrusufizjngssnjfswwjwrjwwjfrsufsrufiswsfjnjffssnsjadjnsdmgegjfz Jzhdsjfwqjqreyasiteleqqsnqqwjjsktsfjssnwfjzruzrurjxgkxjajsgkdmfksstkssgk

3 yıl önce

yusuf3437

Kizin kedisi dedim kabul etmedi sonuçta she diyorsa kızdır yani

4 yıl önce

NolvadeX

O zaman she yerine girl olması gerekir.Çünkü she demek o demektir.

4 yıl önce

zeynep-5

Onun bir kedisi var ve beyaz kedi neden olmaz ??????

4 yıl önce

AyseAkdogan1

"the cat is white" - "Kedi beyaz(dır)." cümle olmuş oluyor. "The cat (kedi)" özne.

"beyaz kedi" derseniz sadece sıfat tamlaması olmuş olur: "the white cat" şeklinde demesi gerekirdi.

3 yıl önce

abdullahsadi

has den dolayı olmaz

3 yıl önce

BraGarip

Cümle sıralamasına dikkat etmen gerekiyor.

3 yıl önce

mete1068

Onun kedisi var ve kedi beyaz RENKTİR ne ya

4 yıl önce

strawberyup

She o demek Biz onun yaziyoruz neden?

4 yıl önce

abdullahsadi

has sahipliktir .. o yuzdende o zamiri onun oluyor

3 yıl önce

strawberyup

ty:)

3 yıl önce

123hasan

onun bir kedisi var ve o kedi beyazdır dedim hayır dedi neden anlamadım

4 yıl önce

bordobereli47

Kedisi beyaz defim kabul etmedi kedi beyaz kabul etti the yok mu orda

4 yıl önce

neco1974

neymiş efendim her cat değil the cat yazıyormuş ben verdiğim cevabı doğru kabul ediyorum (onun bir kedisi var ve kedisi beyaz)

4 yıl önce

emir2158

ikinci kedi kelimesi için o gelebilir

4 yıl önce

chammur

Virgülden sonra and yazılmaz, ikisinden biri yazılmamalı

3 yıl önce

SerdarBekt

onun bir kedisi var ve kedisi beyazdır. dedim kedisi nasıl yanlış oluyor sonuçta ilk cümleye bağlı

3 yıl önce

HMTYKL

",and" yanlış kullanım değilmi

3 yıl önce

mlhzkn

kedi beyaz yerine kedisi beyaz deyince neden yanlış yazıyor ?İkisi de aynı anlamda değil mi?

3 yıl önce

HseyinUurl

Onun bir kedisi var ve kedi beyaz renktedir ile renktir arasindaki farki soyler misiniz.

3 yıl önce

Coolgirl2002

've kedi beyaz' yazmaktan 'o beyaz' yazdım yanlış oldu :-/

3 yıl önce

Nizamettin71399

Onun kedisi var , rengi beyaz

3 yıl önce

Erdinc_Cansiz

"Onun bir kedisi var ve rengi beyaz" yazdım kabul etmiyor :(

3 yıl önce

syakin

"Onun bir kedisi var ve O kedi beyaz" şeklinde tercüme ettim, "o" fazla diyerek hatalı dedi. Başında "the" olduğu için belirli bir kediden bahsetmiyor mu? O halde niye yanlış?

3 yıl önce

AykutSalam

onun kedisi var ve kedisi beyaz cevabımda virgul eksik

Doğru cevaplar: • Onun kedisi var, ve kedi beyaz. • Onun bir kedisi var, ve kedi beyaz.

3 yıl önce

OnurmertTa

she yazıyor her olsa tamamda neden her yazmadınız she yazdınız

3 yıl önce

Furkan_Arda

onun kedisi var ve beyAZ yazdım olmuo

3 yıl önce

zeynep17dulger

ama ben onun bir kedisi var ve onun kedisi beyaz yazdım kabul etmedii neden??????

3 yıl önce

WhyS0Serious

and cat is white desek olmaz mıydı. başa the gelince hep cümle değiştiğinden kedisi beyazdır yaptım neyse yavaş yavaş anlıcam :D

3 yıl önce

excalibur45

onun kedisi var ve beyaz neden kabul edilmedi

3 yıl önce

HasanKrca

"Onun beyaz bir kedisi var."şeklinde söyleriz bir türkce olarak.Ayrıca beyaz olan o kedi değilmi

3 yıl önce

Whiskeyice

"Onun bir kedisi var , ve kedisi beyaz " dedim. the cat yazınca herhangi bir kedi değil, onun kedisi oılmuyormu.. :(

3 yıl önce

buketsevcan

Cümleyi yorumlarsanız evet onun kedisini kastediyor, ama birebir çeviri yapmaya dikkat edin. "Kedisi beyaz" cümlesinin çevirisi "her cat is white" olurdu.

3 yıl önce

ahmetertugrulc

She has a cat. O kizin kedisi var dedim neden olmadi? She kiz anlamina gelmiyormuydu koymak istemedim sonradan koyayim dedim ne farki var?

3 yıl önce

beyazperi

Onun bir kedisi var ve o kedi beyazdir, desek burdaki 'the' 'o' anlami vermez mi?

4 yıl önce

42Hasanust

Hayır it olursa o olur.

4 yıl önce

emredeniz07
emredeniz07

vermez

4 yıl önce

TolgahanBy

Kedisi yerine kedi yazdım yanlş dedi

4 yıl önce

eren.uyani

Yanlis kizin kedisi var ve kedi beyaz daha dogru

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

O zaman she yerine girl olması gerekir.Çünkü she demek o demektir.

4 yıl önce

fecriye

Kız nereden cikti

3 yıl önce

aytacgoksu

onun bir kedisi var, ve kedisi beyaz. dedim burda hata nerde

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"She has a cat, and her cat is white."'ın çeviris olurdu o.

anlamlar yakın olabilir ama bu alıştırmalardaki amaç cümle yapısını anlamaya çalışmak

4 yıl önce

aytacgoksu

thanks :)

4 yıl önce

bilgeerana

Her cat oluyo kedisi diyinde the cat yani kedi diyo

4 yıl önce

WhyS0Serious

Her cat olsaydı kedisi olurdu.The cat yazınca kedi oluyor diyor anlanmayacak bir şey yok

3 yıl önce

abdullahsadi

özür dilerim ama sen yazdığını anladınmı? zira biz anlıyamadık

3 yıl önce